Skocz do zawartości

Nie działa licznik kilometrów i dziwne wskazania kontrolki paliwa


Gość Studioffp

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Studioffp

Witam,

 

Jestem tu nowy i widzę, że trafiłem do odpowiedniego miejsca - kopalni wiedzy. Mam kilka problemów z zakupioną Sintrą 2.2TD (99r). Najbardziej wkurzającym jest zestaw wskaźników:

- Nie działa licznik kilometrów (zatrzymał sie na 254183km)

- Nie działa ten po prawej kontrolny. Można oczywiście wcisnąć reset, ale nie zmienia to faktu, że jak było zero, to i jest zero

- Kontrolka paliwa chyba wskazuje za dużo paliwa względem tego co zatankowałem/przejechałem (tu obliczenia są na oko+pamięć gdyż nie działa licznik kilometrów)

- Szybkościomierz pokazuje około 20-25km/h więcej niż faktycznie jadę względem prędkości pokazywanej przez GPS

 

Pytanie jest jedno: czy te wszystkie usterki to problem ze wskaźnikami, które można wymienić na nowe, czy muszę szukać gdzieś przy kołach czegoś co daje błędne pomiary.

Nie jestem mechanikiem...znam się na tym mało, ale jakaś wskazówka będzie mile widziana.

Dziękuję wszystkim z góry.

Pozdrawiam,

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Cześć Łukasz.

To wszystko co piszesz było przerabiane wiele razy. :)

 

Kopalnia wiedzy ... trafne spostrzeżenie.

Poczytaj tematy abs.

Czujnik z lewego przedniego koła, od abs-u podaje sygnał na licznik i naliczanie kilometrów.

Ale jeśli działa ci predkosciomierz to licznik też powinien.

Jeśli nie, to problem jest w zegarach.

Prędkość oszukuje 10-12% z zależności od tego ile jedziesz. Wszystkie tak mają.

Tego nie zmienisz.

Można wyskalowac, czyli dac nową kartkę pod wskazówkę.

Można też dac wyższe opony. Wtedy jest mniejsza różnica.

A co do wskazań paliwa, to zacznij od odcięcia i oczyszczenia wtyczki...

Pod autem, z lewej strony. Na wysokości łączenia przednich i tylnych drzwi. Znajdziesz napewno.

 

Jest dział pogaduchy.

Choć się tam przywitać.