Gość bednar_skc Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Witam, Posiadam sintreb97 2.2 kpt. Zaczęła brąz sporą ilość oleju i należy pewnie wymienić pierścienie uszczelniacze itp. Robiłem już taka kapitalke tylko że w hondzie i więc se warto upewnić kilka wątpliwości. 1- czy do zdjęcia miski olejowej potrzeba ściągać sanki(jezeli są) lub skrzynie? 2- co warto.wiedzieć by nic nie urwać? -ukryte śruby wtyczki czy coś?? 3- czy do wyjefia tlokow potrzeba coś ściągać? Jakieś pompy itp? (Coś takiego wyczytalem na elektrownie) Dlatego stąd moje pytania by wie upewnić ?? Ktoś kto rozbieral.coś doradzi każda uwaga cenna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Witam. Taka naprawa to nie "kapitalka" ale pracy faktycznie sporo :-) Odnośnie zdjęcia miski znajdziesz info w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/62988-kontrolka-cisnienia-oleju-nie-gasnie/ Tłoki wyjmiesz tylko do góry po zdjęciu głowicy. Od spodu są też wałki równoważące które musisz odkręcić, a przy montażu odpowiednio ustawić - instrukcja jest na forum. http://forum.opel24.com/topic/25972-walki-rownowazace/ ps zajrzyj do tematu "Sintra -pogaduchy" aby poznać ekipę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Kolego dobrze trafiłeś ale mala dygresja - po czym sądzisz że padły pierścienie? i skąd pewność że to nie są wycieki. Warto poczytać o silniku X 22 XE w tym dziale. Kacper trochę cię naprowadził, ale skoro zamierzasz się zabrac za taką robotę to warto wyciągnąć silnik i od razu zmienić wszystkie uszczelnienia, nie jest to faktycznie remont ale może się okazać że oleju dalej ubywa. Zapraszam na pogaduchy w Pozostałych Tematach Sintry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Zgadza się - ja aktualnie dolewam około 1 litr na 1tyś.km i wstyd mi przed sąsiadami ze pod moim jest spora plama oleju. Ale za tydzień biorę się za wymianę rozrządu wiec i wymienię przy okazji uszczelniacze wałków bo stamtąd mi się leje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bednar_skc Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Czuć przepalony olej , i brak plam w garazu. Także albo uszczelka po glowica, pierścienie albo uszczelniacze. I najlepiej wymienić wszystko hak już sie ściąga glowice. A pomoże ktos jak z ta miała olejowa? A z miała temat także poczytam. dzieki za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Czujesz olej może dlatego że w czasie jazdy chlapie na katalizator - obejrzyj od spodu dokładnie. Tu masz jeszcze o głowicy http://forum.opel24.com/topic/23655-wymiana-uszczelki-pod-glowica-x22xe/ najlepiej wydrukować sobie opis i odhaczać co zrobione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Nie piszesz nic o przypuszczalnym przebiegu . Przy ok. 250 tkm lubi puścić UPG ale nie jest to regułą, przy głowicy uważaj na szpilki od kolektora wydechowego, warto sprawdzić również prowadnice zaworów no i oczywiste planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy. Jak pisałem wcześniej przy takiej robocie warto jest wyciągnąć silnik (jeżeli masz warunki na takie działanie) i wymienić uszczelnienia jak i rozrząd przy okazji sprawdzisz sprzęgło i wysprzęglik. Uwagę trzeba zwrócić na dużą ilość przewodów do czujników i na przewody podciśnienia. Odnośnie demontarzu silnika, jak i innych interesujących cię temattów szukaj właśnie w tym dziale, jest opisane wszystko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 (edytowane) A dlaczego nie próbujesz wyczyścić brudu (nagaru) zapieczonego syfu na pierscieniach olejowych. Widocznie one nie zbierają oleju. Pokazcie chłopakowi temat z plukaniem... Z telefonu nie podam. Mój silnik ma ponad 300 a już widzę ogromną różnicę. Spróbuj nic nie tracisz. Całe 6.50zł Tylko odrazu drastycznie a nie jakimiś niby plynami http://forum.opel24.com/topic/52270-plukanie-silnika/?p=531938 wkleiłem link / Kacper Edytowane 19 Maja 2014 przez Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67419-kilka-pytan-o-remoncie-silnika-22-benzynka/#findComment-538932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.