Skocz do zawartości

Rezystor poduszki pasażera gdzie szukać.


Gość jihn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam kolejny problem...

 

Ostatnimi czasy zaczęła mi co jakiś czas zapalać się kontrolka AIR BAGU. Zapala się podczas jazdy. Czasami gaśnie po ponownym uruchomieniu i jest spokój na dłuższy czas, czasami pali się 2 - 3 dni potem zgaśnie i też jest spokój. Zauwazyłem, że często zapala mi się po deszczu,,, czyżbym miał gdzieś przeciek ... ogólnie dywaniki wydają mi się suche.

 

To, ze auto miało wystrzeloną poduche kierowcy i pasażera to wiedziałem, wiem, że poducha pasażera nie jest podłączona, bo deska regenerowana, i pod schowkiem wisi przewód z żółtą wtyczką do poduszki, jednak nie widze tam nigdzie rezystora. Czy ktoś się orientuje gdzie mam go poszukiwać, lub jak idzie wiązka z poduszki pasażerów?, między siedzeniami w tunelu, a ręcznym bodajże jest sterownik od poduszek z tego co pamietam jak tam rozbieralem ale też nic tam nie zauwazyłem.

 

Po podpięciu pod kompa wywala błąd nieaktywyny " Za wysoki stopien I rezystancji zapalnika przedniej poduszki powietrznej pasażera".

Po zaglądnięciu w bloki pomiarowe,

poduszka kierowcy 2,4 Ohm'a,

poduszki w siedzeniach 2,2 Oh'ma,

kurtyny boczne 2,2 Ohm'a,

poduszka pasażera od 2,8 - 3,2 Ohm'a...

i się tak zastanawiam czy wilgoć wpływa mi na wzrost rezystancji czy może rezystor gdzieś ma zimny lut, lub jest jakiś gówniaty i się kończy...

 

Za wszelką pomoc z góry dzięki.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

deska regenerowana, i pod schowkiem wisi przewód z żółtą wtyczką do poduszki, jednak nie widze tam nigdzie rezystora.
pewnie schowany pod deską, ma to sens

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

auto miało wystrzeloną poduche kierowcy i pasażera to wiedziałem, wiem, że poducha pasażera nie jest podłączona, bo deska regenerowana, i pod schowkiem wisi przewód z żółtą wtyczką do poduszki,

 

 

Witam , nie jestem ekspertem , ale sama nie podłączona ( i nie zmostkowana ) wtyczka powinna wywalać awarie - tak na zdrowy rozum.- może masz namieszane w elektryce.

Ja miałem kiedyś nie odłączony akumulator ( grzebałem coś przy desce) i był błąd poduszki .

Wystarczyło skasowanie błędów kompem.

 

Co do wilgoci , to wydaje mi się , że jest odwrotnie - woda zwiększa przewodność = mniejsza rezystancja , ale z fizy miałem 3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wilgoci , to wydaje mi się , że jest odwrotnie - woda zwiększa przewodność = mniejsza rezystancja , ale z fizy miałem 3

owszem zwiększa, powodując przy okazji korozję która w konsekwencji powoduje wzrost rezystancji utlenionych miejsc, co jest b. znanym zjawiskiem w naszych autkach ;)

 

a że ktoś tam grzebał to pewne :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

znalazłem opornik ... , znajdował się 10 cm za wtyczką..., co najlepsze nawet nie jest wlutowany..., a nawinięty na przewody i zawinięty taśmą izolacyjną. Wlutowałem go i kontrolka zgasła. Bedę oberwować jak bedzie znowu świrować to pozostanie mi wlutowanie innego ;D, lub podłączenie poduszki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość niebieskidemon

Witam,

 

podłączę się pod temat (błąd poduszki, kontrolka AIRBAG), ponieważ to jedyne miejsce gdzie znalazłem podobny problem ale w Opel Corsa D 1.4XER.

 

Rok temu zaliczyłem boka, nie wielkie zniszczenie, mała prędkość ale boczna poduszka pasażera wystrzeliła, auto przeszło kompleksową naprawę blacharsko-lakierniczą w tym wymianę poduszki na "nową" używaną, po odebraniu auta od blacharza zaczęły się jaja...

 

To co kolega wyżej opisał kontrolka od airbaga na desce oraz na zegarach raz się pali a raz nie, pojechałem na poprawkę do tego blacharza ten coś pogrzebał i było spoko przez jakieś pół roku.

 

Wróciła przypadłość kontrolki, zaczęliśmy szukać co się dzieje i również znaleźliśmy opornik (poducha odcięta, opornik skrzętnie ukryty pod izolacją). Uznaliśmy, że chcemy to doprowadzić do stanu fabrycznego i tą poduchę jednak mieć aktywną (nie poto kasę wydałem), więc opornik wyleciał przewód po lutowany, po podpięciu eureka nie świeci brak błędu poduszki.

Dojechałem do Wrocławia z WWA kontrolka on... po powrocie podpinamy pod KTSa i co nowy błąd za niska rezystancja tejże poduszki, no to jeszcze raz kabel sprawdzony, wszystko wydaje się ok, wtyczki wyczyszczone, piny sprawdzone, wszystko jest jak należy.

 

II raz eureka nie mamy kontrolki na desce, ale tym razem podpinamy KTS dla sprawdzenia:

Poduszka boczna kierowcy: 2.7 Ohm

Poduszka boczna pasażera: 2.4-2.5 Ohm (czy to normalne, że się waha?)

 

Mamy podejrzenie, że coś jest nie tak w kości pod fotelem (w którą wpina się wtyczki) lub wiązka od tego wtyku do poduszki jest walnięta.

 

Na razie nie  wyskoczył błąd, ale uznałem, że podzielę się konkretnym przypadkiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się lekko wahać bo to nie jakiś super miernik tylko wskazanie z techa. Ma być w zakresie około 2.2 do 3.2 ohma by błędu nie wywaliło.  Byle nie skakało tak po kilka ohmow. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość niebieskidemon

Przepraszam za brak wcześniejszej odpowiedzi: problemem był rezystor (elektrykowi udało się naprawić usterkę - kontrolka do dzisiaj się nie zapaliła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności