Skocz do zawartości

Diagnoza końcówki drążka i sworznia wahacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Państwo.

Jestem szczęśliwym współużytkownikiem (rzadkim) Corsy B z silnikiem 1,2 benzyna. Samochód ogólnie sprawuje się bardzo dobrze i nie sprawia niemiłych niespodzianek. Na co dzień użytkowany przez kobietę w dojazdach do pracy i na zakupy i przez to o pewnych rzeczach dowiaduję się jako ostatni. Tak też było tym razem...i tu moje pytanie i prośba o diagnozę szanownych forumowiczów.

Od pewnego czasu samochód ściąga na prawą stronę, dodatkowo pojawiło się drżenie na kierownicy (niezależne od prędkości, samochód bez wspomagania). Wyrównałem ciśnienie w oponach, ściąganie trochę zanikło ale jest wyczuwalne. Zbieżność nie była sprawdzana, usprawiedliwiam się tym że wcześniej chciałbym wymienić końcówki drążków o ile będzie to konieczne. Zerknąłem na zawieszenie z perspektywy kanału. Luzów brak. Ale o to co odkryłem:

końcówka drążka strona kierowcy:

24xnw3o.png

końcówka drążka strona pasażera:

23wv71l.png

sworzeń wahacza strona kierowcy:

3brc4.png

sworzeń wahacza strona pasażera:

2zf7i2s.png

 

Końcówka drążka i sworzeń wahacza po stronie kierowcy wydają się być ok, ale po stronie pasażera końcówka drążka jest jakby obrócona a sworzeń jakby zdeformowany. Moje pytanie: czy na podstawie zdjęć jesteście w stanie stwierdzić czy oba elementy mogą generować drganie kierownicy i ściąganie samochodu w prawo oraz nadają się do wymiany ?

 

Pozdrawiam

 

PS. Mam informację, że koło prawy przód miało bliskie spotkanie z krawężnikiem. Na tyle silne, że felga była prostowana. Niestety nie wiem czy coś więcej było naprawiane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciaga w prawo sam odpowiedziales sobie na to pytanie

 

wymien felge bo to jest winowajca i sprawdz ta opone bo tez

moze juz byc walnieta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga była prostowana, przy okazji wymiany opon na wiosnę została wyważona.

Drążki i sworznie rozumiem do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

 

Na podstawie zdjęcia nie da się zdiagnozować, czy trzeba wymienić końcówki i sworznie, czy nie. Wystarczy, że kiedyś ktoś wymieniał na innego producenta i może inaczej wyglądać. Bądźmy poważni... to nie jest Zbyszek Nowak i ręce które leczą - na odległość...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ostatnim zdjeciu widac ze sforzen jest skrzywiony ale i felga tez widac ze jest krzywa

mimo ze jest wywazona na 0 (ile temu to bylo nie wnikam ) majac bicia bedzie sciagac

najperw wymien sforzen i ustaw zbierznosc zobaczysz co bedzie dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś prawe koło do góry na lewarku i zabezpiecz samochód, następnie szarp za felgę. Jeżeli wyczujesz luz trzymając felgę w położeniu "w pół do 12" to do wymiany będzie sworzeń wahacza, natomiast jeśli luz będzie w pozycji "15m po 9" to końcówka drążka może niedomagać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeciez autor napisał ze nie ma luzów.Ja tez mam wrazenie podobnie jak mati11294 ze z sworzeń wachacza jest skrzywiony.Jezeli kolego masz opony wielokierunkowe to zamien stronami i zobacz co sie bedzie działo.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było na szarpaku, luzów nie stwierdzili, stan amorków średnio na około 80%. Brak luzów potwierdziłem również sprawdzając podwozie z kanału.

 

Prawym kołem szarpałem, pionowo (15 po 9) i poziomo (11.30), próbowałem również po przekątnej ale nie wyczułem jakichkolwiek luzów.

 

Nie wpadłem na zamianę kół, chodź myślę powinienem od tego zacząć (dzięki mk5, to się nazywa świeże spojrzenie :) ). Sprawdzę i dam znać.

 

Dziś również zamówiłem nowe sworznie i końcówki drążka (mam nadzieję że kraft ma chodź trochę jakości w porównaniu do motorcraft'a). Sprawdzę czy pasują (są dostępne dwie długości a zamówiłem w ciemno dłuższą) i w sobotę dam znać czy jest poprawa.

 

Dzięki Panowie za pomoc, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak stare auto tak tanie części a Ty krafta jakiś chiński syf kupujesz....

 

Sworzeń wahacza jest wygięty jakby od bocznego uderzenia. Jeśli w zwrotnicy zrobił się owal, to wymiana zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności