Skocz do zawartości

Żarówki LED do stopu i świecący ABS


Gość Opel3255

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkaliśmy się tu by zgłębić zagadnienie dla czego wywala kontrolka ABS przy ledach.

 

Wiec piszesz o swojej teorii że ledy dają za mały opór i dla tego wywala ABS

Czy o mojej praktyce i wnioskach że są to powikłania pomiędzy układem stop i pozycji które wynikają z budowy żarówek led

By dodatkowo potwierdzić że led i jego mały opór nie ma nic z tym wspólnego to w trakcie kiedy włączymy silnik, a światła będą zgaszone kontrolka ABS również nie zapali się nawet gdy naciśniemy hamulec.

Wtedy Led się zapala a kontrolka ABS dalej milczy.

 

Olaola1 jak dobrze czytam to Ty jesteś moderatorem i to Ty czuwasz nad chaosem na forum więc proszę skupmy się na odpowiedziach na przedstawiane tu problemy a nie rozdrabniajmy się na drobne.

Bo w moim i nie tylko w moim przypadku po spaleniu się stop kontrolka ABS się nie zapala więc z całym szacunkiem ale to nie teoria. [A żarówkę w kontrolce mam :)]

Pozdrawim.

Piszesz tak że nic z tego nie rozumiem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To ja Ci wyjaśnię. Kolega pisze iż pomimo ponad rocznej walki z ledami chyba będzie jeździł bez włączonych świateł bo wówczas nie zapali mu się kontrolka :D

Chyba ze ja też poległam w odszyfrowaniu jego wypowiedzi.

Ale co ja tam wiem... ja tu tylko sprzątam.

 

Aaaaaa jeszcze jedno. Moje wszystkie 3 Sintry są popsute bo jak zjara mi się żarówka stopu to zapala się kontrolka ABSu a w jego jednej tak nie ma.

Mam po prostu pecha iż w tym samym czasie pada mi z pewnością ABS :rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też trochę dziwne że przepalona żarówka stopu lub założenie LED powoduje wyłączenie ABS. Może to się dzieje tylko w Sintrach z komputerem pokładowym.

Jak dotąd jeszcze nie musiałem wymieniać żarówki od stopu więc nie potrafię potwierdzić że tak jest lub nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper sprzeczać się na ten temat nie będę gdyż nie jestem elektrykiem. Moje wnioski wynikają tylko i wyłącznie z wieloletniego użytkowania Sintr... oraz zamiłowania Magrtonixa do elektryki samochodowej.

Tak jak w Sintrze 3.0 przepalona żarówka daje informacje na komputerze (Bremslicht) tak w 2.2 sygnalizowała nam zawsze kontrolką ABS ( w jednej spalił nam się stop a w nowej nie stykało nam coś na lampach i ABS zapalał się wielokrotnie)

Czy działa wówczas ABS? tego nie wiem bo nie miałam okazji sprawdzać... Ale pokopałam na Niemieckich stronach i twierdzą iż faktycznie tak jest.

 

Czy to dziwne? Nie wiem. Zapalona kontrolka ABS daje nam informację iż powinniśmy ostrożniej hamować z przyczyny X. Komputer nie jest na tyle inteligentny aby stwierdzić iż ta jedna żarówka nie jest większym problemem, odczytuje tylko przerwę w obwodzie i na wszelki wypadek odłącza.

Powinniśmy się cieszyć że auto daje takie znaki bo przy braku stopu odszkodowania nie dostaniemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz tak że nic z tego nie rozumiem...

czytasz tak że nic z tego nie rozumiesz, a to już nie moje zmartwienie.

 

 

To ja Ci wyjaśnię. Kolega pisze iż pomimo ponad rocznej walki z ledami chyba będzie jeździł bez włączonych świateł bo wówczas nie zapali mu się kontrolka :-D

Chyba ze ja też poległam w odszyfrowaniu jego wypowiedzi.

Ale co ja tam wiem... ja tu tylko sprzątam.

 

Aaaaaa jeszcze jedno. Moje wszystkie 3 Sintry są popsute bo jak zjara mi się żarówka stopu to zapala się kontrolka ABSu a w jego jednej tak nie ma.

Mam po prostu pecha iż w tym samym czasie pada mi z pewnością ABS :rotfl:

 

 

 

To ciekawe spostrzeżenia, ale ja nigdzie nie pisałem że nadal używam żarówek led

 

Jak dla mnie nie "sprzątasz ", tylko wydaje mi się że jesteś odpowiedzialną osobą skoro podejmujesz się bycia MODERATOREM

 

Co do mojej jednej sintry to mam ich dwie.

Co do Twoich trzech sintr rozumiem że wykonałaś choć jeden test który wyżej opisywałem z ledami i nadal twierdzisz że to mały pobór leda wywołuje zapalanie się kontrolki ABS .

No to może jednak moje dwie sintry są zepsute. Bo to jednak TRZY sintry, a nie dwie.

 

No cóż wnioski mam następujące :

 

-podzielisz się wnioskami - odbiorą Cię za przemądrzałego

-doradzisz - to z krytykują Cię

-napiszesz coś z praktycznego punktu widzenia - to znajdą się Ci co nie zrozumieją , a do nich dołączą Ci co wolą rzucać JAD, niż budować fajne rzeczowe forum.

Gratuluje.

 

Dla tego wielu posiadaczy bogatej wiedzy jak rozwiązywać kłopoty z naszymi autami nie wypowiadają się na forach bo nie chcą sobie psuć krwi.

 

Pozdrawiam.

 

PS.

Olaola1 Przyjmijmy że u Ciebie kontrolka ABS pali się w trakcie spalenia się żarówek stop , a u mnie nie i niech tak zostanie .

A Ci co szukają odpowiedzi na poruszony tu problem myślę że ją znajdą .

 

Jeszcze raz pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amman , nie potrzebnie się unosisz i robisz jakieś przytyki.

Podyskutujmy lepiej o problemie.

 

 

 

Powodem jest to że pompa ABS i czujnik stopu pod pedałem hamulca jest na jednym obwodzie i ten ostatni jest mostem dla prądów błądzących (wyżej opisanych), które wpadają na pompę ABS, a komputer już takie nieścisłości w napięciu interpretuje tak ze wyskakuje błąd

Tu zapewne masz rację.

Tylko że w jednych autkach sterownik to zauważy w innych nie. Pewnie zależy to od kondycji przewodów złączek itp.

Dlatego są pewnie takie różnice że raz kontrolka ABS świeci a raz nie.

Odpowiedź dałby zapewne tech2 który powinien odczytać rodzaj błędu sygnalizowanego przez ABS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę kolego iż za bardzo do siebie bierzesz uwagi.

 

Nie widzę sensu robienia takich testów z bardzo prostego powodu - nie zamierzam mieć Led w stopach gdyż problemy z tego wynikające są mi znane... Tobie zresztą jak widzę też skoro wróciłeś do żarówek.

 

 

Co do twoich wniosków nigdzie nie napisałam iż nie są one pomocne. Chciało ci się i chwała ci za to.

 

Moje uwagi cały czas tyczą się palącego się ABSu po upalonej żarówce. Jeśli jesteś w stanie wytłumaczyć dla czego nie mam racji.. bardzo proszę, chętnie poczytam. I naprawdę piszę to bez żadnych złośliwości (mimo iż tak odbierasz moje wypowiedzi).


A tak apropo problemu to jeszcze wpadł mi taki pomysł iż być może to zależy właśnie od sterownika?

Być może nie we wszystkich Sintrach były montowane dokładnie takie same?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olu na temat Twojej kontrolki abs dałem jedno sprostowanie w pierwszym poście, a dostałem odpowiedz że teoretyzuje. Sama wiec rozumiesz że tego typu przytyczki (jak to Kacper napisał) mogą nie co zaskoczyć.

 

Owszem nie znam Twojego samochodu i jak widzisz nie teoretyzuje na temat tego co w twoim samochodzie, ale wyrażam opinie na temat tego co praktykowałem w moim samochodzie przez parę ładnych lat .

I wniosek jest jeden sintra sintrze nie równa.

 

Dla tego próbowałem naszą dyskusję sprowadzić na główny tor bo na inne zagadnienia są gdzie indziej zakładane tematy.

I tu mam nadzieje że się zgadzamy.

 

Zgadzam się również z Kacper że stan okablowania może mieć wpływ jak i za równo z Tobą że sterowniki mogą się różnić, dla tego te nie spójności z komunikatami. Ale nic więcej nie mam do dodania w tym zagadnieniu.

 

 

Mam nadzieje że wszystko sobie wyjaśniliśmy i atmosfera jest już wyczyszczona co pozwala nam powrócić do tematu. :)

 

Odpowiedź dałby zapewne tech2 który powinien odczytać rodzaj błędu sygnalizowanego przez ABS.

W moim przypadku tech2 mówił tak

(Cytuje )

"Uszkodzona sprężyna expansyjna pompy ABS.

Prawy tył "

 

Diagnosta zdębiał i skomentował, że pierwszy raz widzi taką komendą.

Błędu też nie mógł wykasować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie dziwny ten komunikat. Nawet nie podejrzewałem że sintry takie coś posiadają.

Próbowałeś coś z tym zrobić ? Podmiana pompy, naprawa ?

 

Byłem przekonany że tech2 przy problemie o którym piszemy pokaże coś np z napięciem.

 

Co do tego aby sterowniki były rożne to raczej wątpię.

Wszystkie mają oznaczenie GM 16198391. Przynajmniej z tych co porównywałem w sieci. Chyba że wewnątrz czymś się różnią.

Gdzieś mam fotki wnętrza sterownika to wrzucę dla porównania jakby ktoś w desperacji chciał sprawdzić czy ma to samo.

 

edit

Dla porównania trzy sterowniki i oznaczenia takie same zaznaczone na zielono. Te cyfry co są inne to zapewne numer seryjny inny dla każdego sterownika.

abs1.jpg
abs2.jpg
abs3.jpg

 

 

 

i dodaje wnętrze sterownika (miniaturki otworzą się w pełnym rozmiarze)

 

 

DSCN0853.jpg
DSCN0854.jpg

DSCN0855.jpg

DSCN0856.jpg

DSCN0857.jpg

 

najprościej zwrócić uwagę na ten numer czy jest taki sam

abs_nr_plytki.jpg

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś coś z tym zrobić ? Podmiana pompy, naprawa ?

 

Dzięki Bogu nie bo bym się wbił na niepotrzebne koszta.

Teraz komp nie wykazuje żadnych błędów więc pompa jest ok :jupi:

PS

Warto dać wyraźny sygnał tym którzy dla ledów w światłach STOP nie zważają na palącą się kontrolkę ABS uważając że to sygnał o przepalonej żarówce stopu .

Bo ledy ( w moim przypadku ) wyłączyły ABS i robiły to za każdym razem kiedy podstawiałem leda za zwykłą żarówkę. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności