Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 To ja sie podepnę pod temat o egr. Mam Astre II 99 rok 2.0 16 X20XEV i problem z egr. Chcę go sobie wymienić ale mam pewne wątpliwości, ponieważ szukalem uzywki i jedyny kształtem taki jak mam aktualnie zamontowany to jest ale z OMEGI B 16V http://www.allegro.pl/item314110824_recyrkulator_vectra_omega_1_8_2_0_16v_ecotek_egr.html Czy ja mam właściwy EGR u siebie? Pytam bo chyba w silnikach 2.0L były też inne EGR'y? No nie wierze ze nie ma nikogo z silnikiem X20XEV. Podajcie mi czy to ten EGR czy tez nie. Bardzo zalezy mi na czasie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-285206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 PYTANKO DO PG63: Udalo Ci sie moze cos wykombinowac z ta emulacja EGR'a? Sprawdzal ktos emulator z linka ktory podal wesol na innych silnikach? (http://www.verboom.net/projects/speedster/20070729/index.html) Orietuje sie ktos czy egr z vektry 2.2 rozni sie elektrycznie od tego z x16xel? (fizycznie wygladaja bardzo podobnie - na pierwszy rzut oka tylko wtyk w innej pozycji ale ciezko ocenic jak nie leza kolo siebie) Moze ktos zamontowal takiego z viki 2,2 do astry1,6?? Zaslepilem to ustrojstwo ale zawor byl juz uszkodzony i zapala sie check a ja chetnie bym zobaczyl puste miejsce po tym dziadostwie. [ Dodano: Czw Mar 06, 2008 20:32 ] Dla zainteresowanych oszukaniem tej irytujacej czesci cos takiego: forum: http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?p=76014 szczegolnie post z: Fri Dec 07, 2007 8:58 am nie sprawdzalem czy dziala ale jak strace cierpliwosc to sprawdze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-282992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Iamam - zrobiłem i działa, pomarańczowa lampka nie zaświeca się w żadnych warunkach pracy. Koszt to ok. 10zł. jak jesteś zainteresowany daj znać. Ja postaram się pokombinować jeszcze z tym układem od z22se, ale nie sądzę żeby działało, bo chyba EGR jest inny. Mimo to nie zaszkodzi sprawdzić. Nie wiem tylko czy u ciebie jest taki sam EGR jak u mnie.Ja mam silnik x16sz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-282632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Ja probowalem z tym schematem z przekaźnikiem... (tylko na innych pinach) dzialalo do pewnego momentu a potem zapalal sie check. moj zawor byl juz w takim stanie, ze nie bardzo moglem go przemierzyc zeby cokolwiek skorygowac (wygladalo na to, ze potencjometr w zaworze odmowil wspolpracy). z braku czasu zamowilem nowy zawor . Bede mial nowy zaworek z zaslepionym przelotem, zeby przypadkiem nie podzielil losu starego. W celach edukacyjnych chetnie dowiem sie czegos wiecej o twoim rozwiazaniu jak chcesz sie podzielic wiedza to napisz iamam@o2.pl z gory dzieki. egr - zemsta ekologow za wycinanie lasow pod autostrady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-282522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Pewnie zapalał sie po nagrzaniu silnika. Jeśli tak to nie emulowało właściwej oporności przy otworzeniu zaworu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-282459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemekj81 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 witajcie mam pytanko astra II 1.4 16V troszke poszarpuje wymieniłem filtry cewke świece i przeczysciłem EGR mimi że chceck sie niezapalał dzis go odłączyłem i chyba nieszarpie czy to oznacza EGR jest juz do wymiany?? i jesli jest walniety bądź odłączony to auto bedzie paliło wiecej i mniej wiecej ile ?? czy jeśli odłącze akumulator to jakos go zresetuje ? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-55453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Odczytaj błędy na początek (jak? znajdziesz na forum dokładną instrukcję).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-55425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Blad bedzie sie pojawial w silnikach benzynowych w AG z oznaczeniem silnika "Z" na początku oraz silniki diesla. Dzieje sie tak poniewaz praca zawory EGR jest monitorowana przez ECU. Przerwany czy zaslepiony wezyk podcisnieniowy jest zaraz wykrywany i auto przechodzi w tryb awaryjny. Jak bys zdemontowal sprawnego EGRa i go zostawil podpietego a w jego miejsce wstawil zaslepke z grzybkiem zatykajcym wlot spalin do kolektora ssacego to by wszytko gralo.Czyli w przypadku silnika Z16SE nie zda egzaminu zaślepienie zaworu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-55269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek_Placek Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam!!! Proszę o podpowiedź... Zaślepiłem EGR. Przed zaślepieniem nie zapalał się check, ale autem strasznie szarpało przy jednostajnej prędkości, bądź po zdjęciu nogi z pedału gazu. Po zaślepieniu, auto oczywiście odżyło, tylko po przekroczeniu prędkości tak ponad 80 km/h i odpuszczeniu gazu teraz check zapala się i wykazuje błąd 0400 "nieprawidłowy sygnał zaworu EGR". Check gaśnie dopiero po wyłączeniu silnika. Po ponownym odpaleniu nie zapala się. Podczas jazdy po mieście, do prędkości 80 km/h check nie zapala się. Czy powinienem się czymś martwić? Czy może EGR był przed zaślepieniem uszkodzony, tylko komputer tego nie pokazał (ten "dzyndzel" w zaworze luźno chodził)? Czy może coś źle przy zaślepianiu zrobiłem (zaślepka ma tylko otwory na śruby)? Będę wdzięczny za informacje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-55047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr81 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Miałem dokładnie to samo i odślepiłem bo przy większej prędkości check się zapalał. Jak pojechałem pod kompa w innej sprawie to ten błąd nadal na kompie był. Jednak ja nie czułem różnicy przed i po zaślepieniu. Poszarpywanie zniknęło u mnie po wymianie sondy lambda. Różne już teorie z tym EGRem słyszałem. Może gdybym przed odłączeniem wtyczki EGR odłączyłbym akumulator na pół godzinki, wówczas może by mi ten błąd nie wyskakiwał? Tego już niestety nie zweryfikowałem i jeżdżę z odślepionym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/5/#findComment-55025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.