Skocz do zawartości

Stuki puki w silniku OPEL SINTRA 2,2


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Odwiedzilem serwis OPLA i okazało się że poprzednie firmy które robiły mi przeglądy wykonały partaninkę. :( Pierwszej zlecilem wymianę płynów, filtrow, wymianę rozrządu i zlikwidowanie małych wycieków oleju z silnika. Teoretycznie przegląd zostal wykonany poprawnie tylko na wycieki brakło czasu. To mnie zaciekawiło i zaniepokoiło. Zrobilem 10tys km i pojechałem do innej firmy. Zleciłem wymianę płynów, filtrów i zlikwidowanie wyciekow oleju. Teoretycznie wszystko OK. Zrobilem 4tyś km i zaczeło mi pukać w silniku. ;p Po wizycie w OPLU wyszło na jaw że pierwsza firma spaprała rozrząd a druga zamiast zlikwidować wycieki popsuła uszczelnienia. Właścicielem pierwszej firmy jest czlowiek który pracował w OPLU ale chyba niczego się nie nauczył. W drugiej firmie pracownicy są chyba z łapanki. :)

Stukanie po prawej stronie silnika powodowały zepsute rolki rozrządu. Stukanie w samym silniku to popychacze zaworów. Przyczyna to spadek ciśnienia na wskutek rozszczelnienia silnika (uszczelka pompy olejowej i na wale korbowym)

Wizyta w OPLU kosztowała mnie 930zł, ale mam fakturę i jak będzie coś nie tak to niech robią za darmo. ;p

Przestroga :D;p

Zwracajcie uwagę jaki jest porządek na warsztacie w firmie w której naprawiacie autka i jaka jest obsługa. Zbierajcie opakowania po wymienionych nowych częściach i zbierajcie popsute części. Jak to szwankuje to nie to miejcie się na baczności. :mrgreen:

Ps.

Wesołych świąt. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość tokar2

Witam

od długiego czasu stuka coś w silniku, myślałem że to kolektor wydechowy,dźwięk cichł po kilku minutach jak się silnik troszeczkę rozgrzał. najmocniej było słychać do kilku minut po odpaleniu szczególnie przy dodaniu gazu i przyspieszaniu ale niezależnie czy gorący czy zimny to stuka. nie bierze oleju, nie kopci,błędów nie pokazuje. szklanki twarde jak skała, odpala bez zastrzeżeń, trochę to bagatelizowałem ale skoro korba nie powiedziała dzień dobry i silnik dawno już na tym stuku przejechał 30 tys km więc może to upalony zawór?

pewnie czeka mnie zwalenie głowicy a i przy okazji panewki sprawdzić by wypadało.

proszę o sugestie

dorzucam dźwięk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

Ja bym się wstrzymał z zdejmowaniem głowicy, jeśli sądzisz że zawór wypalony to zmierz kompresję.

Ten stukot jest bardzo podobny do stukania popychaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tokar2

popychacze sprawdzałem i wymieniłem 1 podejrzany, wycisnąłem z nich stary olej i zalałem no i stuka dalej tak samo, ale kompresje sprawdzę ale za tydzień :) coś mi się zdaje że to gniazdo upalone bo jednak muli trochę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olaola1

Tokar.... U mnie jest dokładnie to samo ale pojawiło sie po remoncie. Puka po podpaleniu ... Cichnie po rozgrzaniu. Wydobywa się z przodu silnika jak by pod pokrywami, na pierwszym cylindrze od rozrzadu.

Już 4 miesiące z tym jeżdżę ... Wkurza jak diabli... Nie mogę sobie z tym dac rady.

 

Popychacze też były u mnie sprawdzane i są ok?

 

Dzisiaj trafiłam na temat gdzie gość miał podobne objawy i pisali mu coś o jakiejś zembatce przy czujniki wałków rozrzadu Może wiecie o co chodzi? Misiek zamknął stronę i nie jest w stanie mi tego przytoczyć do końca... Ale miało to też związek z podaniem oleju.

Sory za literówki i zbędne znaki TT jak zwykle poprzekrecal... Np podpalenie a nie podpalenie ;)

Właśnie ...odpalenie

 

Może ma to związek tez z tym że ciężko ostatnio odpala.

Pojawil mi się błąd na silniku P0335 i P0340

Ale jeszcze ich nie ogarnelam dzisiaj bo ciężki dzień miałam.

Dobra... Błędy były na nieodpalonym więc mogły wyskoczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olaola1

Damy radę z tym czujnikiem, bardziej mnie interesuje sprawa Tokara... Bo to dokładnie to samo co trapi Luśkę ... I nie jest wynikiem zużytego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tokar2

u Ciebie Ola to pewnie czujnik wału korbowego umiera.P0335 - przerwa w obwodzie czujnika wału korbowego
P0340 sygnał wału korbowego nie jest rozpoznawany a stukot chyba ma inną przyczynę niż u mnie bo pojawił Ci sie dopiero po remoncie, możliwe że to coś o czym wspomniałaś z tą zębatką.

u mnie myślę że to zawór wali albo luz na sworzniu i tłok wali lekko w głowicę

fakt, dzionek nielekki ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olaola1

Luz na tłoku obstawialam na samym początku... Ale potem tak pomyślałam czemu jest to tylko na zimnym silniku a potem cichnie?

A te błędy... To już wiem że lipa bo właśnie misiek stwierdził że sprawdzał na nieodpalonym aucie.... Więc jeszcze raz muszę sprawdzic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tokar2

 

czemu jest to tylko na zimnym silniku a potem cichnie?

właściwie to przycicha ale jest stale obecny, w kabinie prawie nie słyszalny ale pod maską stuka wyraźnie

Edytowane przez tokar2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności