Skocz do zawartości

Olej w zbiorniczku + pominięta chłodniczka oleju POMOCY !


Gość kropciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

To mój pierwszy post na forum, więc na początku chciałbym się przywitać.

 

Merivę kupiłem niedawno i już pojawił się pierwszy problem. Opiszę po kolei co i jak.

Meriva posiada silnik 1.7 DTI 75KM.

Po zakupie autka wymieniłem olej, filtry oraz rozrząd i wszystko było jak najbardziej cacy.

Wczoraj jadąc jak zwykle do pracy zapaliła mi się kontrolka od pozimu oleju. Faktycznie oleju ubyło nagle (na bagnecie). Co najgorsze po odkręcenia korka od zbiorniczka wyrównawczego okazało się, że zamiast płynu jest czarny kisiel (tzn. olej w płynie chłodniczym). Siadam do komputera, czytam kolejne posty na forach i diagnoza. Chłodniczka oleju. Po zdemontowaniu akumulatora oraz jego podastawy i dostaniu się do chłodniczki wpadłem w zdumienie, ponieważ moja chłodniczka została pominięta tzn. kawałek gumowego węża wychodzi z jednego króćca chłodniczki i wchodzi drugim krućcem. Ten wąż jest w dodatku pęknięty i olej zabryzgał wszystko dookoła.

Moje pytanie brzmi. O CO KAMAN ?

Chyba raczej chłodniczka oleju nie ma tutaj nic do rzeczy, bo skoro jest pominięta to olej do płynu musi się dostawać w inny sposób. I tutaj proszę Was o pomoc. Co w pierwszej kolejności zrobić ?

 

Wiem, że mogą być jeszcze inne opcje: uszczelka pod głowicą, oringi wtryskiwaczy, pęknięta głowica.

Dodam, że auto chodzi normalnie, nie grzeje się, pracuje równo, nie ma spadku mocy.

Edytowane przez kropciu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie chlodniczka to raczej UPG do zrobienia z sprawdzeniem głowicy i wymiana slynnych oringów .

Ktos chyba sprzedał auto bo bał sie wydatków.

Ps.Zobacz czy masz miekie weze chłodnicze.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze ktoś dłuzej jezdził z olejem w układzie i zaczeła sie ich degradacja.

Ja tez jak kupiłem swoje cdti i tez miałem olej z tym ze nie duzo.U mnie olej zniknął ale mam sadze ale tez nie duzo.

Mechanik sprawdzał mi weze(nie były miekkie) jak zauwazyłem olej płynie i odrazu stwierdził ze nie ma duzo oleju w układzie co potem sie potwierdziło.

Olej niszczy gume bo ona nie jest przystosowana do kontaktów z olejem...

Auto kupione od handlarza czy prywatnego bo widze tu wade ukryta....

 

Spróbuj wymienic chłodniczke bo moze ten olej wyciekł tym peknietym wezem ale ze az taki wyciek ze na miarce ubyło?'

Moze w układzie pozostałosci po chłodniczce....

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standard w isuzu. Zapewne chlodniczka wymiennik ciepla miedzy olejem a ciecza chlodzaca. Weze do wymiany jesli nei chesz miec na drodze klopotów. Robilem to jakis czas temu sasiadowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności