Jump to content
Geegles

Mokka i LPG - doświadczenia i opinie

Recommended Posts

Cześć,

 

Jestem na etapie wyboru samochodu dla żony. Gdyby nie miała prawa głosu, to kupiłbym jej Insignię i sam jeździł ;) jednakże muszę uszanować jej zdanie...

 

Problem polega na tym, że chcę, aby to było auto zasilane LPG (diesle odpadają), a takich na rynku niewiele. IX35 i Sportage odpadają, ponieważ po 100k km silnik na LPG leci do kosza, za VW bardzo nie przepadamy, Skoda Yeti również odpada. Jedynym konkurentem jest Outlander, którego salony z LPG nie sprzedają, ale jestem skłonny zaryzykować utratę gwarancji na silnik...

 

Pytanie do Was, czy ktoś się porusza Mokką 1.4 LPGTEC? Jak to chodzi? Czy to jest LPG montowane w fabryce czy przez salony? Do pracowników Opla - czy serwis LPG jest dużo droższy? Jak Wy podchodzicie do jazdy Oplem na LPG?

Dodam, że samochodem rocznie będzie jeżdzone 30-40kkm.

 

 

 

Zmieniłem tytuł, bo w zasadzie temat nadawał się do działu Poradniki kupującego.

bad

Edited by bad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja w tym samochodzie jest zakładana w fabryce, nie ma możliwości założenia jej w salonie, to na pewno jest duży plus. Przycisk w montowany jest w deskę i wygląda to dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie do Was, czy ktoś się porusza Mokką 1.4 LPGTEC?

Pytanie powinno brzmieć: "jak sprawują się silniki 1.4T z LPG" - te silniki ma Mokka, Astra, Meriva oraz Insignia.

 

Instalację są montowane w fabryce - Landi Renzo, jakość montażu nie pozostawia nic do życzenia - nie ma niedoróbek ani wpadek.

 

 

 

Jak to chodzi?

Normalnie. Gdybyś nie wiedział, że w aucie jest LPG, to byś tego nie rozpoznał. Tak samo jak na benzynie.

 

 

 

Czy to jest LPG montowane w fabryce czy przez salony?

Obecnie fabryczne. Kiedyś salony montowały LPG z BRC. Teraz jedynie fabryczne. Chyba, że jakiś dealer robi na przekór.

 

 

 

Do pracowników Opla - czy serwis LPG jest dużo droższy?

Nie. Filtr fazy lotnej o ile pamiętam 3 dychy, fazy ciekłej 16. Poza tym nie jest to jakoś uciążliwe - po prostu zwykła obsługa, pieniądze nieduże.

 

 

 

Jak Wy podchodzicie do jazdy Oplem na LPG?

Pytanie natury "ile wróbelek ma nóżek i dlaczego dwie?". Przecież zwolenników gazu jest tyle samo co przeciwników.

Kupujesz nowe i z gwarancją. Jeśli obawiasz się kosztów po wygaśnięciu gwarancji, to dopłacasz 1500 i masz 5 lat gwarancji. Problem z głowy. To się nazywa OPEL FLEX CARE. Schodzi tego dość dużo w naszym ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za odpowiedzi!

Szkoda tylko, że 7,5k za instalację co sprawia, że auto po rabatach 85k (cosmo + pakiet zima + navi + mettalic), no, ale cóż, zainwestuję, szybko się zwróci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !!!!!

Kupiłem Mokkę z fabrycznym LPG we wrześniu przejechałem 3000 tyś km, jak na razie rewelka choć spalanie jest wyższe niż deklaruje producent . U mnie spalanie ok 7,8 l pb a gazu ok 9,8 l . Nie czuć różnicy po przejściu na lpg , przy dodatnich temperaturach, po opaleniu samochodu bardzo szybko (1-3 min) przełancz się na lpg. To pierwsze moje auto z lpg - zobaczymy co będzie dalej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam na forum.

Póki co mogę się podzielić wrażeniami z wciąż jeszcze trwającego PROCESU zakupu Mokki z LPG.

 

Mówię "procesu", bo nie wiem jak inaczej można nazwać sześciomiesięczny czas oczekiwania, kilka różnych wersji terminu odbioru, a do tego brak skłonności sprzedawcy do kontaktu ze mną.

Zamówiłem w zasadzie kompletną wersję Mokki początkiem lipca 2014. Auto miało być na listopad, ale dealer chciał dla pewności spisać umowę z terminem dostarczenia do połowy grudnia. Tak też się stało.

Planowane terminy dostaw: listopad, potem grudzień, potem listopad, potem grudzień. Niedawno okazało się, że jednak połowa stycznia, ale może być też końcówka.

 

Z tego co dowiedziałem się od kierownika salonu: jeśli chcesz mieć auto szybko - nie kupuj Mokki z LPG. GM notorycznie spóźnia się z dostawami do Polski.

 

Piszę to w tym temacie, bo Mokka bez instalacji gazowej nie niesie ze sobą tego problemu.

 

Czekam dalej, opiszę swoje wrażenia na forum kiedy (i jeśli...) samochód w końcu do mnie dotrze :)

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

nie wiem jak inaczej można nazwać sześciomiesięczny czas oczekiwania

Nazwać można dużym popytem na ten model. Na chwilę obecną praktycznie każdy dealer czeka 5-6 miesięcy na auto. Ja jako pracownik czekałem 4.5 miesiąca, ale zamawiałem 28 lipca - odebrana i zarejestrowana 18 listopada, do ASO przyszła 10 listopada. Też można powiedzieć że mam "kompletną" Mokkę... Miesiąc później, czyli zamówienia pod koniec sierpnia i radosna informacja, że odbiór będzie w marcu. Czyli pół roku oczekiwania.

Może weź pod uwagę, że JEDNA fabryka produkuje ten model - Bupyeong w Korei. Uruchomiona linia produkcyjna w Saragossie (Hiszpania) produkuje tylko na rynki zachodniej Europy, a wschód i południe obsługuje Korea. Nie da się przeskoczyć takiego popytu jedną fabryką.

 

 

 

jeśli chcesz mieć auto szybko - nie kupuj Mokki z LPG. GM notorycznie spóźnia się z dostawami do Polski

Kolejna ważna rzecz: LPG nie jest produkcji GM tylko Landi Renzo. Wystarczy, że dostawca zawali jedną dostawę, i WSZYSTKO się opóźnia. Prosty przykład: wypadek. Kolega jeżdżący na TIRach wiózł do fabryki jakieś tam części maszyn od podwykonawcy, brał udział w wypadku - TIR spłonął razem z naczepą. 60 tys sztuk podzespołów poszło w kosmos. Podwykonawca mając określoną wydajność nie jest w stanie dostarczyć natychmiast kolejnej partii podzespołów.

 

 

 

Mokka bez instalacji gazowej nie niesie ze sobą tego problemu

Nie do końca. Znam kilka przypadków, że odbiór auta przeciągał się nie z winy dealera. Kiedyś przywieźli 2 samochody mające uszkodzenia w transporcie. Ewidentnie brak winy dealera, a to on musiał załatwiać formalności, rzeczoznawcę, cała machina urzędnicza trwająca miesiąc, po czym dopiero można było przekazać auta do naprawy lakierniczej. Wiesz o tym, że Twoja Mokka przebywa z fabryki do Ciebie ponad 9000 kilometrów różnymi środkami transportu?

 

 

 

opiszę swoje wrażenia na forum kiedy (i jeśli...) samochód w końcu do mnie dotrze

Będziesz zadowolony jak każdy, kto odbiera wymarzone i wyczekane NOWE auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie. Filtr fazy lotnej o ile pamiętam 3 dychy, fazy ciekłej 16. Poza tym nie jest to jakoś uciążliwe - po prostu zwykła obsługa, pieniądze nieduże.

 

Zaraz zaraz ArKosie drogi. Przegląd gwarancyjny instalacji LPG w Corsa D LPG kosztuje 250zł + 200zł świece w ASO wymieniane co 30 000 km a nie 60 000.

 

Gdyby to były tylko dwa filterki za 46zł to było by super. A tak na marginesie co robi salon za te 250zł kosztu przeglądu LPG bez wymiany świec to te filterki czy wgrywa standardowo nowe sterowniki i mapy gazu? Jest jazda z komputerem po takim przeglądzie czy tylko stacjonarnie a może i nie ma nic?

 

Co do mocy na LPG to nie ma wyczuwalnego spadku mocy. I tak nie ma i tak też nie ma :rotfl: W insigni w promocji instalacja za 7,5kk ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Przegląd gwarancyjny instalacji LPG w Corsa D LPG kosztuje 250zł + 200zł świece w ASO wymieniane co 30 000 km a nie 60 000.

Nigdzie nie pisałem o koszcie przeglądu ani czasokresie - podałem jedynie koszt filtrów przy zakupie detalicznym.

 

 

 

co robi salon za te 250zł kosztu przeglądu LPG bez wymiany świec to te filterki czy wgrywa standardowo nowe sterowniki i mapy gazu?

- sprawdzenie szczelności instalacji

- sprawdzenie poprawności pracy instalacji

- sprawdzenie i ewentualna korekcja map

- sprawdzenie stanu fizycznego poszczególnych elementów

 

 

 

Jest jazda z komputerem po takim przeglądzie czy tylko stacjonarnie a może i nie ma nic?

Jeśli jest konieczność korekcji map to oczywiście - jedzie 2 mechaników (przynajmniej u nas) - jeden prowadzi drugi operuje laptopem.

 

 

 

Co do mocy na LPG to nie ma wyczuwalnego spadku mocy.

Jeśli silnik jest "normalny" to tego nie czuć. Jeśli mamy do czynienia z silnikiem z kosiarki do trawy (np. Spark z silnikiem 1.0) to włączenie klimy powoduje spadek osiągów o jakieś 25% więc LPG też troszkę się odczuwa :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam na forum.

Póki co mogę się podzielić wrażeniami z wciąż jeszcze trwającego PROCESU zakupu Mokki z LPG.

 

Mówię "procesu", bo nie wiem jak inaczej można nazwać sześciomiesięczny czas oczekiwania, kilka różnych wersji terminu odbioru, a do tego brak skłonności sprzedawcy do kontaktu ze mną.

Zamówiłem w zasadzie kompletną wersję Mokki początkiem lipca 2014. Auto miało być na listopad, ale dealer chciał dla pewności spisać umowę z terminem dostarczenia do połowy grudnia. Tak też się stało.

Planowane terminy dostaw: listopad, potem grudzień, potem listopad, potem grudzień. Niedawno okazało się, że jednak połowa stycznia, ale może być też końcówka.

 

Z tego co dowiedziałem się od kierownika salonu: jeśli chcesz mieć auto szybko - nie kupuj Mokki z LPG. GM notorycznie spóźnia się z dostawami do Polski.

 

Piszę to w tym temacie, bo Mokka bez instalacji gazowej nie niesie ze sobą tego problemu.

 

Czekam dalej, opiszę swoje wrażenia na forum kiedy (i jeśli...) samochód w końcu do mnie dotrze :-)

 

Pozdrawiam.

Witam !!!

Ja zamówiłem Mokkę LPG koło 20 kwietnia a odebrałem 10 września . Rozumiem Cię Ripzz bo mi też strasznie się dłużyło, ale pomyśl że wybierasz kolor, tapicerkę i wyposażenie jakie chcesz, a biorąc auto z marszu w salonie masz co jest i nie zawsze do końca trafione. Dlatego życzę cierpliwości a Będziesz zadowolony !!!:tak: U mnie też był poślizg z ustalonym terminem odbioru około dwa tygodnie, ale za to dostałem od dealera parę gratisów :spoko: negocjuj to się opłaca.

Pozdrawiam !

 

Zaraz zaraz ArKosie drogi. Przegląd gwarancyjny instalacji LPG w Corsa D LPG kosztuje 250zł + 200zł świece w ASO wymieniane co 30 000 km a nie 60 000.

 

Gdyby to były tylko dwa filterki za 46zł to było by super. A tak na marginesie co robi salon za te 250zł kosztu przeglądu LPG bez wymiany świec to te filterki czy wgrywa standardowo nowe sterowniki i mapy gazu? Jest jazda z komputerem po takim przeglądzie czy tylko stacjonarnie a może i nie ma nic?

 

Co do mocy na LPG to nie ma wyczuwalnego spadku mocy. I tak nie ma i tak też nie ma :rotfl: W insigni w promocji instalacja za 7,5kk :?:

Marcin 2000 - a może w tym jest przegląd techniczny, który na na normalnej stacji diagnostycznej przy LPG kosztuje 160 za przybicie pieczątki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.