Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebueje potwierdzenia swojej diagnozy. Dziś zauważyłem że mam przednie gumy ścięte po wewnętrznej stronie. Auto nie miało nic wymieniane więc nic nie było przestawiane. Moja diagnoza prawdopodobnie wybite sworznie wahacza , czy mam rację? Jesli tak to moje wahacze są z nitowanymi sworzniami . Które rozwiązanie lepsze wymiana całego wahacza czy tylko wystarczy sam sworzeń?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69263-potwierdzenie-diagnozy-%C5%9Bcinania-opon-przednich-od-wewn%C4%85trz/
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebueje potwierdzenia swojej diagnozy. Dziś zauważyłem że mam przednie gumy ścięte po wewnętrznej stronie. Auto nie miało nic wymieniane więc nic nie było przestawiane. Moja diagnoza prawdopodobnie wybite sworznie wahacza , czy mam rację? Jesli tak to moje wahacze są z nitowanymi sworzniami . Które rozwiązanie lepsze wymiana całego wahacza czy tylko wystarczy sam sworzeń?

Prędzej bym powiedział że to zbieżność, ale może też to być coś innego np: kąt pochylenia itp, proponuje wizytę u dobrego zaprzyjaźnionego mechanika i obejrzenie całego zawieszenia, bo pójdziesz w niepotrzebne koszty.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Tak właśnie zasuwaj na diagnostykę bo może być wiele przyczyn: sworzeń, końcówka drążka, wjechałeś w dziurę lub na krawężnik (zbieżność ucierpi) lub też jak kolega ostatnio odkrył w swoim Combo walnięta przekładnia kierownicza (po przejechaniu 800km na nowych oponach zaczęły wyłazić druty).

 

Koledzy byłem na diagnostyce :rotfl: Do wymiany mam sworzeń wahacza 4 tuleje wahacza i łącznik stabilizatora więc ogólnie można powiedzieć że wszystko :ups: . Teraz mam do was jeszcze pytanie co lepsze bawić sie w wymienianie tulei i sworzni czy lepiej kupić wahacz kompletny. Aktualnie mam sworznie nitowane w wahaczach

 

Nie wiem jak z tulejami ale kiedyś pomagałem koledze zmienić sworzeń i łącznik.

Nie było z tym większego problemu. Nity o których piszesz ustąpiły za sprawą ostrego przecinaka i solidnego młotka.

Jeden był trochę oporny ale połaskotaliśmy go trochę szlifierką kątową.

 

edit

o wahaczach poczytaj np tu http://forum.opel24.com/topic/27673-wymiana-tuleji-wahacza-przod-i-filtra-nawiewu/

Edytowane przez Kacper

 

Koledzy byłem na diagnostyce :rotfl: Do wymiany mam sworzeń wahacza 4 tuleje wahacza i łącznik stabilizatora więc ogólnie można powiedzieć że wszystko :ups: . Teraz mam do was jeszcze pytanie co lepsze bawić sie w wymienianie tulei i sworzni czy lepiej kupić wahacz kompletny. Aktualnie mam sworznie nitowane w wahaczach

Wszystko zależne jest od ceny.

W przypadku mojego autka nie opłaca się przezbrajać wahacza, gotowy jest tańszy niż części składowe, a i robione na maszynach nie ręcznie, łącznika się nie regeneruje.

Więc warto policzyć co się bardziej opłaca, no i jeszcze jeżeli sam nie robisz, to szybsza robota = tańsza, jeżeli miał bym tylko coś doradzić to załóż jeszcze nowe gumy do stabilizatora i dobrze oblukał drugi bo może się też kończyć. Pzdr.

 

Szkoda czasu na to, wrzuć gotowe wahacze, oba łączniki. Jeśli to Astra F kup tez nowe końcówki kierownicze i śruby rzymskie. Jeśli Astra G to nie musisz, tylko zrób potem zbieżność.

 

Koledzy wahacze i łączniki wymienione . Teraz zostało ustawienie zbieżności. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zastąpiłem łączniki standardowe plastikowe metalowymi.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności