Skocz do zawartości

stuki 1.7 di


Gość darek131994

Rekomendowane odpowiedzi

Wałki w tym silniku są wykonywane inaczej, niż zwykle. Krzywki są wprasowywane na goły wałek i nie stanowią integralnej jego części, tak jak pisał kolega jest opcja obrócenia się krzywki na wałku i tłok klepie w zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm kolego ale silnik chodzi równiutko . A walek jest chyba cały odlewy wiec nie ma chyba możliwości przedstawienia się krzywek

Koledzy ale tak jak pisałem kręcił em silnikiem na sucho i żadnego uderzenia nie słychać

No chyba ze są inaczej zrobione to ok mogło być przesunięcie ale jeżeli by było to gdy kręcę silnikiem powinien mi się blokować czy coś

Koledzy spróbuję jutro nagrać dokładnie jak stuka może przyjdzie jeszcze jakiś pomysł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega jest wysokiej klasy mechanikiem.

Neguje kwestię niewłaściwej uszczelki głowicy, neguje kwestię wałka, a w sumie guzik sprawdzał.

Powiem wprost: choćbyśmy tu do rana pisali, to i tak masz to gdzieś, bo wiesz lepiej (tak przynajmniej dajesz do zrozumienia). Bo kręciłeś i nie klepało.

To może napiszę tak: wszystko ok, niech klepie, bo zizel musi klepać. Musi też dymić, jak niektórzy mówią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zrozum mnie źle . Nie nie jestem mechanikiem wysokiej klasy i nie neguje ani jednego ani drugiego . Tylko dochodzę do wniosku jeżeli by było po przestawianie czyli tłok uderzał o zawór to odrazu szlak by trafił głowice silnik by nie chodził równo bo by nie miał kompresji na którymś cylindrze .? Czy źle mowie może się mylę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zrozum mnie źle . Nie nie jestem mechanikiem wysokiej klasy i nie neguje ani jednego ani drugiego . Tylko dochodzę do wniosku jeżeli by było po przestawianie czyli tłok uderzał o zawór to odrazu szlak by trafił głowice silnik by nie chodził równo bo by nie miał kompresji na którymś cylindrze .? Czy źle mowie może się mylę

Darek .. o uszczelce mozesz zapomnieć .. bo to bzdura .. nawet jakbyś założył złą uszczelkę to nigdy tłoki nie uderzyłyby w głowicę .. ale niestety sprawa wałków jest aktualna .. za dużo sie tego na ogladałem .. szukaj nowe wałki .. a własciwie mogę zaryzykowac szukaj nowy wałek wylotowy. jeżeli chcesz się przekonać to powykręcaj świece i obracaj wałem .. jezeli masz wyczucie to zauważysz lekki stuk na jednym przejsciu tłoków przez górny martwy punkt .. tak więc szukaj wałka wylotowego ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bzdura .. nawet jakbyś założył złą uszczelkę to nigdy tłoki nie uderzyłyby w głowicę

No super. Szczególnie po planowaniu bloku :-D No ale niech będzie, ja się nie znam.

 

 

 

dochodzę do wniosku jeżeli by było po przestawianie czyli tłok uderzał o zawór to odrazu szlak by trafił głowice silnik

Mylisz się niestety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wykrece i będę nasluchiwal skrzywiony były dwa ssace i dwa wydechowe wiec chyba jak coś to dwa walki . Pytanie czy na takim czymś zrobię parę set kilometrów czy nie ryzykować bo aktualnie jestem w niemczech a do domu 700 a planowałem powrót na czwartek . Co myślisz da rade czy nie ryzykowac
Jeżeli się mylę to ok porostu tak na chłopski rozum pomyślałem . Człowiek uczy się całe zycie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No super. Szczególnie po planowaniu bloku No ale niech będzie, ja się nie znam.
a od kiedy to blok się planuje .. ja wiem, że zawsze głowice a nie blok .. :)

 

 

Mylisz się niestety.
potwierdzam .. mylisz się ..

 

 

Jutro wykrece i będę nasluchiwal skrzywiony były dwa ssace i dwa wydechowe wiec chyba jak coś to dwa walki . Pytanie czy na takim czymś zrobię parę set kilometrów czy nie ryzykować bo aktualnie jestem w niemczech a do domu 700 a planowałem powrót na czwartek . Co myślisz da rade czy nie ryzykowac
.. cięzka sprawa .. chyba bym nie ryzykował .. kiedys miałem podobny przypadek na Zafirze (tam sa inne wałki) ale facet jeździł długo zanim trafił do mojego kumpla .. nic się nie stało .. najgorsze co może sie stać to wypięcie zaworu .. jak się wypnie i wpadnie do środka to masz wszystko od nowa .. przerabiasz wszystko od nowa .. chyba bym nie zaryzykował ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a od kiedy to blok się planuje

Kiedy jest taka konieczność. Z racji krzywizny czy korozji. Na przykład. Nieważne, zbaczamy z wątku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloku się nie planuje .. tylko "mechanik" moze takie rzeczy robić .. co prawda nie wiem do jakiego oddał samochód Darek .. ale zakładam, że blok jest nie planowany .. a głowica była tylko wyrównana .. czyli pozbyła się o kilka setek mm ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności