Skocz do zawartości

JAKI SILNIK ASTRA G


Gość lkr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Przepraszam jak się powtórzę z tematem, ale mam zamiar kupić astrę G
Astra będzie zakupiona pod gaz lub już z gazem lub przez jakiś czas wcale bez gazu.
Całe lato jeżdżę motocyklem więc przebieg auta na rok liczę 6000km

I tu mam dylemat którą jednostkę napędową wybrać
interesują mnie te od 125 km
czyli
- 1,8 16v 125 km ale jest tez wersja z 116 km więc pewnie różni się elektroniką lub czym ?
- 2.0 16v 135 km ?
- 2.2 16v 147 km ? najbardziej obstaje przy tym silniku.Ale jest tego mało no i nie chciał bym tylko naprawiać co 1000 km

 

Dziękuje za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 125 koni daje rade. Hydrauliczna regulacja zaworow, niezla moc (mam kombi i absolutnie nie narzekam na osiagi), umiarkowany apetyt i na paliwo i na olej. No i OC troche tansze niz 2.0 i wyzej. Osobiscie polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2.2 16v 147 km

Uciekaj. Wadliwe rozrządy na łańcuchu.

 

 

 

1,8 16v 125 km ale jest tez wersja z 116 km

Jak najbardziej i jeden i drugi. x18xe1 115kM lub z18xe 125kM. Prawie to samo.

 

 

 

2.0 16v 135 km

136kM jak już. Mam, w Astrze jedzie bardzo fajnie - nieźle zaskakuje wielu posiadaczy usportowionych aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten silnik 136 km 2.0 ma apetyt na olej i dobrze znosi gaz ?

 

Może nie tyle bierze olej , co wiecznie przeciekają uszczelki , które przepuszczają olej.

W trasie oszczędny - z kompa mi pokazuje ~ 8,3 l PB , ale latam na lpg ( brc sekwencja) i z tankowania miewa nawet 9, 7 l gazu /100 km - ale to tylko na autostradach przy prękościach 120-130 km /h. Normalnie pali 11-12 l lpg. Po mojej mieścinie ( bez butowania , ale też nie na emeryta ) 13-14 l gazu .

Astra jest dużo lżejsza , więc te wyniki mogą być 1-2 litry mniejsze ( głównie w mieście )

 

Usterki jak się trafiają , z reguły da się usunąć śrubokrętem - nie jest jeszcze zbyt skomplikowany ,

Nie wiem jak jest w nowszych kompach , ale tego łatwo oszukać - jak masz irytujący check - a wiesz , że to np awaria czujnika poziomu cieczy w zbiorniczku płynu spryskiwaczy - wyciągasz wtyczkę , łączysz kabelkiem otwory we wtyczce ( mostek zamykający obwód ) i checka już nie ma.

 

Nie wiem , czy ja mam takiego fuksa , że nawet z walniętą uszczelką pod głowicą dało się nim zrobić parę tysięcy km .

U mnie na krótkich trasach nie ubywało płynu - dopiero trasy 200-600 km powodowały ubytki płynu .

Dopiero kontrola dwutlenku węgla wykryła usterkę.

 

Po za tymi wyciekami oleju , bardzo sympatyczny i odporny silnik na butowanie

Ps U mnie na lpg przelatał ( łącznie z poprzednim właścicielem) coś koło 130 ts km

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X20XEV daje radę w Vectrze B a to jak kolega wspomniał dużo większe i cięższe auto. Pali koło 12-13l gazu. Jakieś 10000km temu była wymieniona uszczelka pod głowicą, nie bierze oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności