Skocz do zawartości

Opel Corsa B 1.0 12V 54KM Dziwne drgania i dźwięk.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zrobiłem dzisiaj trase Poznań-Nowy Tomyśl Nowy Tomyśl-Poznań około 140 km i klekot się nie nasilił. Temperatura w normie, autko ładnie jedzie (100 km/h ekonomiczna jazda :) ). Jedna fajka od świec jest popękana i porozrywana tam gdzie wchodzi na świece. Wymienić? Może być przebicie? Pasek od rozrządu ma takie pękniecia, powiedzmy pory. Wymienie go w środe. Może przez to lekko klekotać i drżeć środek?

Pasek rano piszczy i czasami po południu.

Edytowane przez adi2507

 

A jest sens wymieniać olej? Przejechane jest na nim 3 tys. km. Ktoś pewnie zalał mineralny, bo bierze olej. Jeszcze jest nalane ponad stan, może żeby popychacze nie dzwoniły. Jak już zdecydowałbym się na wymiane oleju, to na 10W40 czy zostać na 15W40? Nic się nie stanie z silnikiem, np. z zaworami?

Fajke lub wszystkie fajki od świec wymienić?

 

To nie jest pasek od rozrządu , rozrząd masz na łańcuchu schowany pod aluminiową pokrywą . Pasek masz ewidentnie do wymiany , bo jak strzeli nie będziesz miał ani chłodzenia ani ładowania ani wspomagania (jesli masz ) . Co do oleju , ten silnik nie powinien pracować na mineralnym ze względu na wąskie kanaliki olejowe m.in w napinaczu łańcucha rozrządu . Najgęściejszy olej jaki możesz tam zalać to 10W40 .

Czy wymiana zaszkodzi , tego Ci nikt nie powie , zależy czy silnik ma wycieki lub ile jeździł juz na oleju mineralnym ale wiele osób z forum już tak robiło i nic złego się nie działo .

 

Fajke lub wszystkie fajki od świec wymienić?
Mógłbyś wkleić fotkę i pokazać te wymienialne fajki w 1,0 12V ?

 

Nawet nie muszę robić zdjęcia. O to mi chodzi: http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_cewka-zaplonowa-opel-corsa-c-v-55317317.jpgTakie 3 gumy co wchodzą na świece. Czy silnik ma wycieki? Tak , ma z pod kapy zaworów (lekko się poci), z miski olejowej też się poci, trzeba sprawdzić korek lub wymienić i mocniej się poci ze skrzyni biegów. Reszta ok. Autko ma już duży przebieg, bo ponad 252 tys. km. Poźniej napisze kiedy jest zanotowana wymiana oleju na mineralny.

Edytowane przez adi2507

 

Mechanik patrzył i da się wyjąć.

Pierwsza zanotowana wymiana oleju na Mobil 15W40 jest 12.04.11r. przy przebiegu 210 100 km. Ostatnia wymiana oleju 09.04.14r. przy przebiegu 249 830 km.

Mechanik mówił, że drgania w kokpicie i silnika mogą być wynikiem spadku kompresji. Czasami rozrusznikiem trzeba dłużej pokręcić, a czasami nie. Trochę w to nie wierze ;)

Edytowane przez adi2507

 

Większość motorków Opla lepiej pracuje na olejach pół i syntetycznych. Mechanicy leją mineral że niby silnik się uszczelni i będzie ciszej pracował - ale wcale nie jest to regułą koledzy płukali i przechodzili na 10 W 40 wcześniej robiąc płukanie i i się okazało że motorki zaczęły ciszej chodzić - hydro się uspokajały. Ja też po płukance zalewam 10 w 40 i jest ok., trochę większe wycieki ale to normalka przy przebiegu prawie 300 tkm..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności