Skocz do zawartości

Wymiana świec żarowych Movano 2.2 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podpiąłem z ciekawości komputer do Mojego Movano i wyskoczył mi błąd świec żarowych. Auto ciężko paliło już tamtej zimy. Sprawdziłem wszystkie 4 świece są spalone. Mają przerwę mierząc je miernikiem. Nowe świece zakupiłem już w oryginale GM BERU. Wyczyściłem gniazda w koło wtrysków z tego syfu wymyłem zmywaczem uniwersalnym i zalałem bardzo dobrym odrdzewiacz na noc. Zakładając klucz czuć że będzie ciężko :( Nie chce urwać stąd pytanie odkręcać to na zimnym czy na gorącym silniku ???? Jest klucz dynamometryczny który działa w dwie strony żebym mógł ustawić 20- 30 Nm? na wykręcanie dla bezpieczeństwa ????

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

dynanometry raczej sa jednokierunkowe ale to i tak niewiele ci da. Zazwyczaj i tak trzeba wiekszej sily i nigdy nie wiadomo czy sie ukreci czy nie. Swiece odkrecamy na goracym silniku. Mozna tez ostukac swieczki plus to ze mozna je palnikiem gazowym tez podgrzac jesli jest dojscie. Tak czy siak trzyma zawsze na stozku. Po wykreceniu dobrze jest przejechac gwint i stozek kalibrownikiem. Potem przy zakladaniu najlepiej posmarowac kreda z dyktą gwint i stozek ale tez mozna tez smarem miedzianym posmarowac. A i same swieczki po gwincie szczotka druciana mosiężna sie jedzie by zlikwidowac zadziory ewentualne na gwintach.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561243
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Na ciepłym pewnie pójdzie lepiej :gwizd: , ale możesz postradać się gwintów, więc nierób tak.

Aczkolwiek mechanicy nie zwracają na to uwagi, ale posiadają sprzęt do regeneracji więc dlatego się nie boją takich zabiegów.

Najlepszą temperaturą będzie koło 20 stopni.

Klucz dynamometryczny odpuść, ale dlaczego to pewnie Ci kolega Wojtek napisze, no chyba że nie znasz swojej siły.

Kręcić w jedną i w drugą, małymi ruchami, by zluzować nagar jaki się wytworzył.

No widzę że trochę się różni moja wypowiedź od poprzednika, ale ...

 

Wesoł popraw trochę literki, bo się źle czyta ;p

A i są jak najbardziej dynamometry z dwoma kierunkami :gwizd:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561245
Udostępnij na innych stronach

Są klucze dynamometryczne z dwoma kierunkami

 

http://allegro.pl/tengtools-klucz-dynamometryczny-1-4-6-30-nm-p-l-i4736112353.html

 

Świece które posiadam to Beru GN026 ( Opel Movano 2002r) 2.2 DTI.

 

Dane ze strony producenta mówią nam O momencie dokręcania tych świec który wynosi 15Nm Tightening Torque (Nm) oraz O momencie zerwania świecy który wynosi 35Nm Failure Moment (Nm)

 

post-40428-0-60246600-1416518182_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561260
Udostępnij na innych stronach

ja grzeje silnik tylko w ostatecznosci jesli jest prawie pewne ze swieca sie zerwie

w g9t swiece zapiekaja sie elementem grzewczym, wielokrotnie po wykreceniu wciaz jest zakleszczona ze trzeba sciagacz zakladac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561286
Udostępnij na innych stronach

I tak preparat nie dojdzie do stozka swiecy a to wlasnie trzyma ze swieczka nie chce sie poddać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561342
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś po dwóch dniach zalewania odrdzewiaczem przystąpiłem do wykręcania świec. Podzielę się jak udało mi się szczęśliwie wykręcić wszystkie świece. :-) ufff

Dodam że auto jest z 2002r. tak jak już wcześniej pisałem. Nie wiem czy świece były wymieniane w Niemczech czy nie..... ale są oryginalne. Wszystkie 4 sztuki spalone. Sprawdzałem na krótko 0 reakcji grzania pod akumulatorem i na mierniku pokazują przerwę.

Zanim zabrałem się do pracy wydmuchałem sprężarką wszystkie syfy które tkwiły w miejscu wkręcania świecy i wtrysków. Odpaliłem auto chodziło z zegarkiem w ręku około 20 min silnik się zagrzał był ciepły nie robiłem tego na gorącym silniku żeby nie sknocić gwintu. Na wskaźniku od wody pokazało w granicach 30-40 Stopni. Wszystkie miejsca wcześniej psikałem sprayem który udało mi się kupić. Sprzedawca w sklepie zapewnił mnie że tego odrdzewiacza używa wojsko i NATO w swoich warsztatach. Nie pomylił się. Ten środek to potęga !!! Luzuje 97% zardzewiałych elementów.Zrobiłem próbę na kawałku metalu w garażu śrubę która nadawała się tylko do ucięcia szlifierką spenetrował i puścił bez problemu ( w załączniku fotka aerozolu). Dodatkowo usuwa smołę. Jedna świeca u mnie była słabo dokręcona i pełno na niej było nagaru jak ściągnąłem fajkę z kablem po popsikaniu wszystko spłynęło.Świece odkręcałem kluczem dynamometrycznym na nasadki 1/4 działającym tylko na dokręcanie !!!! ( 6-30 Nm). No własnie na dokręcanie ale jest na to sposób.Rozbieramy główkę klucza odkręcamy dwie śruby przekładamy odwrotnie główkę i mamy już klucz dynamometryczny który działa na wykręcanie w przeciwna stronę :-)

Ustawiłem na początek 19 Nm i to wystarczyło na wykręcenie wszystkich świec. Poszły gładko a dodatkowo miałem kontrolę żeby jej nie zerwać 35 Nm to zrywalnosć tych świec wiec miałem jescze z około 10 Nm zapasu. Grunt to dobrze przygotować się do tego zabiegu i nie robić nic pochopnie. Zanim wkręcę przesmaruje świece pastą Beru GKF001 kupiłem ją na allegro. Żeby ponownie nie zapiekały się. Moze też być pasta miedziana wysokotemperaturowa.

Mam jeszcze pytanie drodzy forumowicze zanim powkręcam nowe świece chcę jeszcze wyjąc wtrysk z drugiego cylindra i uszczelnić nieszczelność. Słychać pierdzenie po zalaniu odrdzewiaczem jak usunął nagar wcześniej tego nie było. W tym miejscu było widać że ulatniają się spaliny wszystko w koło czarne i jedna wielka skorupa. Prawdopodobnie podkładka pod wtryskiem i widać wydostające się spaliny. Chce go wyjąc bo ktoś pozakładał tam nie oryginalne śruby i coś tam było kombinowane. Jak bezpiecznie i w miarę łatwo wyjąc wtrysk do góry :?:


Ktos kto wyciągał wtrysk pewnie wie co sie tam znajduje. Jest tam sama podkładka :?: Bo na jednym forum czytałem ze jest tam o ring, podkładka i tulejka i wszystkie 3 rzeczy należy wymienić.


Udało mi się zaleście w internecie jak wyglada przyrząd do demontażu. Ale go nie posiadam wiec może znacie jakiś dobry sposób.

post-40428-0-51303500-1416590605_thumb.jpg

post-40428-0-05355100-1416590843_thumb.jpg

post-40428-0-62647100-1416591497_thumb.jpg

post-40428-0-98937400-1416591699_thumb.jpg

post-40428-0-66210700-1416591770_thumb.jpg

post-40428-0-85217600-1416597148_thumb.jpg

post-40428-0-92157400-1416597154_thumb.jpg

post-40428-0-51089500-1416597166_thumb.jpg

post-40428-0-41903800-1416597174_thumb.jpg

Edytowane przez dedox

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561348
Udostępnij na innych stronach

juz nie pamietam ale chyba tylko oring i podkladka miedziana, tulejki sa na srubach

jesli oring nie uszkodzony to wtrysk wyrwiesz reka, lecz malo prawdopodobne ze to z niego pojawil sie syf, obstawialbym wydmuchana uszczelke pod pokrywa zaworow w punkcie wtrysku lub ewentualnie nie docisnienty wtrysk ktorego sruby dociskaja rownierz pokrywe

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561388
Udostępnij na innych stronach

Wojtek udało mi się zdobyć zdjęcie poglądowe co dokładnie tam wchodzi. Z tego co się dowiedziałem mam tylko podkładkę pod spodem z nr 18. Chyba że oring jest na wtrysku ale jest tylko w komplecie z wtryskiem. Jeśli mógłbyś to obejrzeć to bym był wdzięczny. wszystkie 3 pozostałe wtryski są dokręcane śrubami na torx. Ten niestety ktoś w Niemczech grzebał przy nim jest tak jak by szpileczka wkręcona z jednej i drugiej strony przecięte to brzeszczotem żeby wszedł śrubokręt i dokręcone nakrętką 6. Wtrysk wizualnie widać że jest wyżej od pozostałych. Ale Twoja odpowiedz też mi dała do myślenia bo jak przyświecę tam latarką to widzę tak jak by z tej plastikowej pokrywy bokiem urwany kawałek okrągłego o ringu. Wygląda jak by uszczelka się przerwała. Na początek może spróbuje dokręcić ten wtrysk ???

post-40428-0-02021200-1416624587_thumb.jpg

post-40428-0-97915400-1416624598_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69672-wymiana-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-movano-22-dti/#findComment-561394
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności