Skocz do zawartości

Terkoczący silnik Corsa C silnik Z12XE


Gość lolo49b

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie oleju nic nie dało ! objawy te same !!!

Więc pozostało sprawdzić rozrząd i fajnie by było sprawdzić ciśnienie oleju.

Ktoś opisywał że w tych motorkach przytykają się kanały olejowe, ale to warto poczytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Juz wczesniej pisałem , ze to objawy zużytego rozrządu , tym bardziej jesli wyglada to tak jak na filmiku kolegi Mixmich .Wymień kompletny rozrząd a silnik sie wyciszy . Powiem Ci jeszcze tyle , ze jazda z takim rozrządem może byc opłakana w skutkach . Juz raz widziałem silnik x10xe, gdzie zerwany łańcuch potrafił przebic na wylot obudowę rozrządu . Co prawda Twój silnik to z12xe ale rozrząd masz ten sam co w x10xe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz łańcuch , napinacz , ślizgi , uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu oraz uszczelki pokrywy zaworów , rozrządu i miski olejowej .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

Od kilku dni dziewczynie kupiliśmy corse b 1,2 96r wiec tam chyba jest pasek rozrzadu.

I coś stuka w silniku nie wazne czy na ciepłym czy zimnym stuka i już coś podobnego do załączonego filmiku.

Co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kettenkrad

Witam serdecznie !!!!

Chciałbym zapytać o przyczynę terkotania ciepłego silnika w samochodzie córki . Jest to Opel Corsa C z 2004r silnik 1.2 (Z12XE) przebieg 115 tk. Jak jest zimny jest ok po zagrzaniu na niskich obrotach terkocze jak dizel . Wyczytałem gdzieś że to może być wina oleju z syntetyka ELF wymieniłem na syntetyk Castrola nic się nie zmieniło . Po dodaniu gazu cichnie . Czy przyczyną tego może być hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu? Proszę o info .

Rozrząd na bank. Miałem to samo kilka dni temu u siebie w CC z12xep. Wymieniłem i jak ręką odjął. Trzeba jednak działać szybko. U mnie wymiana została przeprowadzona w ostatniej chwili. Wykręciła się śruba ze ślizgu i mechanik dziwił się, że nie zerwało łańcucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie.

Mam podobny problem. Około 3 tygodnie temu zakupiłem Corse C 1.2 z silnikiem Z12XE. Przebieg - niecałe 138 tyś. Po otwarciu maski widać kartkę z informacją, że kolejna zmiana oleju przy przebiegu 146 tyś.

Prawdę mówiąc mam z nią kilka problemów. Njabardziej uciążliwe z nich:

 

1.) Pierwszym z nich jest właśnie to klekotanie jak bym miał diesla. Owe klekotanie słychać już zaraz po uruchomieniu silnika. Słyszę je gdy silnik pracuje na luzie. Na biegu pracuje wydaje mi się normalnie. Jeśli jest to rozrząd prosze o info ile to może kosztować. Ile oryginał i ile zamienniki (o ile są)? Co powinienem wymienić?

Dzwięk podczas cofania moim autem:

http://www13.zippyshare.com/v/HyYXaYKZ/file.html

Film podczas odpalania silnika po otwarciu maski (Uwaga duży romiar pliku 204 MB w 3 partach w archiwum 7zip):

http://www36.zippyshare.com/v/L1NnJThB/file.html

http://www20.zippyshare.com/v/1ylcvJkC/file.html

http://www81.zippyshare.com/v/aX2Z4GgP/file.html

 

 

2.) Jak tym autem własciwie się jeździ? Przy jakich obrotach zmieniacie biegi? Jak nim szybko ruszyć i skręcić na światłach w lewo? Ja jak nim jeżdzę przy zmianie biegów mam tak jak by małego kangurka - takie szarpnięcie. Dodam, iż jest to mój pierwszy samochód, wcześniej kilka razy jeździłem puntem II brata i tam jakoś normalni mi sie biegi wrzucało baz szarpnięcia, a na światłach w porównaniu z moją Corsą Punto II 1.2 szło jak strzała.

Oto jak jeźdżę:

Przy wrzucaniu 1 powoli dociskam gaz i powoli popuszczam sprzęgło, przy wrzucaniu 2 i wyższych biegów wciskam sprzegło, zmieniam bieg, powoli puszczam sprzegło i na puszczonym sprzęgle dodaje gaz. Tak uczyłem sie jeździć na aucie Toyota Yaris i problemów nie było. Już poprostu sam nie wiem czy źle się nauczyłem jeździć czy też nie moge wyczuć tej Corsy. A może przy zbyt niskich obrotach zmieniam biegi? A biegi zmieniam właśnie przy 2-2,5 tys obrotów.

 

3.) Wymieniałem w nim sprężyny z tyłu (z prawej strony była pęknięta), i teraz jak jadę po nierównościach to zawieszenie skrzypi, też tak macie? Od czego to może zależeć? Jak sie tego pozbyć? Zawieszenie mam bardzo miekkie.

 

4.) Nie odbija mi klamka po stronie kierowcy. Ciężko to naprawić samemu? Klamkę mam w kolorze nadwozia.

 

Nie chciałm zakładać nowego tematu, ponieważ najbardziej uciążliwy problem dotyczy silnika.

Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności