Skocz do zawartości
PietrekFZ

Automatyczna skrzynia AF 40 TF-80SC

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wlać olej do skrzyni, i nie wiem która śruba to kontorka oleju? Prawdopodobnie Torx przy czrnej pokrywie sterownika, mniej więcej w połowie wysokości skrzyni. Proszę o pomoc. Szukam już drugi dzień na necie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś auto i popatrz na spód skrzyni. Będzie na środku na torxa 40 o ile pamiętam mała śruba wkręcona w dużą z takim jakby kołnierzem o średnicy ok. 3cm. Odpalasz silnik, lewarek na P lub N i wykręcasz tą środkową na torxa. Potem od góry przez korek wlewowy uzupełniasz do momentu, aż się przeleje przez dolną śrubkę. Zakręcasz ją i dolewasz jeszcze 300-500ml oleju. Pamiętaj, że silnik MUSI pracować. Pompa oleju w skrzyni zabiera go sporo i na wyłączonym poziom oleju w skrzyni jest znacznie wyższy.

Ważna uwaga: silnik powinien być zagrzany, bo olej w skrzyni pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję.... Tak podejżewałem.... U mnie sytuacja jest trudniejsza bo nie mogę odpalić silnika. Auto po stłuczce i wszystkie chłodnice poszły. Nie wiem ile jest oleju w skrzyni, a nie chcę odpalać bez. Jeszcze raz dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dopóki nie ma chłodnic, to nie odpalaj. Olej z automatu jest chłodzony w chłodnicy wody - dwusekcyjnej. Na sucho zabijesz pompę oleju w skrzyni a bez chłodnic nawet po uzupełnieniu oleju wszystko poleci na glebę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, plan mam taki. Zkładam chłodnice, zalewam skrzynie, chłodzenie, olej w silniku. Jak zapali i zadziała, dolewki i na klimę. Wcześniej rejstracja. A jeszcze muszę szybę wkleić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest pytanie. Skrzynia była wyjęta, wyęte półosie, wlałem 1,5 lit i wylatuje dolną małą śrubką z oringiem, właściwie leci cały czas. Silnikiem nie mogę obrócić bo pokazuje kod 20 i 95. I nie kręci, zapala się kontrolka silnika. Co trzeba zrobić w takiej sytuacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyraźnie:

 

 

silnik MUSI pracować. Pompa oleju w skrzyni zabiera go sporo i na wyłączonym poziom oleju w skrzyni jest znacznie wyższy.

 

 

 

Silnikiem nie mogę obrócić

Źle poskładana skrzynia z silnikiem. Zapewne błąd, który wszyscy nieobeznani popełniają, czyli montaż skrzyni z zamocowanym do wieńca zębatego silnika sprzęgłem hydrokinetycznym. Nie trafiłeś zębami hydrokinetyka na zęby pompy oleju w skrzyni. Recepta: zluzować wszystkie śruby łączące skrzynię i silnik, wymusić lekkie rozsunięcie silnika i skrzyni (1cm starczy czyli śruby łączące wykręcić do połowy). Wyjąć rozrusznik i przez otwór po nim odkręcić kinetyka od wieńca zębatego (nasadka 16). Na luźnym kinetyku spróbować obracając go trafić na zęby pompy oleju w skrzyni - kinetyk "wpadnie" głębiej w stronę skrzyni ok. 2cm. Potem poskręcać skrzynie z silnikiem (cały czas sprawdzać, czy kinetyk swobodnie się obraca - macać w otworze po rozruszniku), potem przykręcić kinetyka do wieńca zębatego i na końcu rozrusznik. Mam nadzieję, że nie rozpieprzyłeś zimeringu w skrzyni na wejściu do pompy oleju, bo po odpaleniu będzie ciekło...

 

Kody olej - nie mają związku.

Code 20 Usterka prawego światła mijania

Code 95 Układ poduszek powietrznych wymaga serwisowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I znów okazuje się, że dobrze radzić się mądrzejszego. Ale... rozrusznik jest z tyłu silnika, już na niego patrzyłem montując łapę. Nawet się zastanawiałem, " obym go nie musiał wyciągać, tam nie ma dojścia!!". Nie ma innego sposobu? I oczywiście pytanie ciekawskiego niedowiarka, muszę rozłączać sprzęgło z kołem ? Bardzo ci ciękuję za pomoc. Jestem twoim dłużnikiem, gdybyś chciał coś rozbierać w Hayabusie, to mogę pomóc. :)


Aaa... jeszcze wracając do sprawdzania na odpalonym silniku. Ok, chciałem wlać co kolwiek do skrzyni i dopiero odpalać. I zong, nie kręci....

Przepraszam, trochę pomieszałem wątki, to przez zbliżające się szybko Święta,, :) Jeszcze raz dziękuję....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

muszę rozłączać sprzęgło z kołem ?

Musisz. Inaczej nie dopasujesz kinetyka do pompy oleju w skrzyni.

 

 

 

rozrusznik jest z tyłu silnika, już na niego patrzyłem montując łapę. Nawet się zastanawiałem, " obym go nie musiał wyciągać, tam nie ma dojścia!!"

Sory, takie życie. Wyjmuj i rób. Nie ma innego sposobu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, dobrze że mam urlop.... :-) . Do roboty, napiszę co dalej jak zrobię poprawkę. Dziękuję za pomoc, bez tego bym zginął.....


Tak jak piszesz, dobrze że mam urlop.... :-) . Do roboty, napiszę co dalej jak zrobię poprawkę. Dziękuję za pomoc, bez tego bym zginął.....

Napisz jeśli możesz, jak to powinno być zrobione. Czyli jak montujemy skrzynię?

Edytowane przez PietrekFZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.