Skocz do zawartości
PietrekFZ

Automatyczna skrzynia AF 40 TF-80SC

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wlać olej do skrzyni, i nie wiem która śruba to kontorka oleju? Prawdopodobnie Torx przy czrnej pokrywie sterownika, mniej więcej w połowie wysokości skrzyni. Proszę o pomoc. Szukam już drugi dzień na necie.....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś auto i popatrz na spód skrzyni. Będzie na środku na torxa 40 o ile pamiętam mała śruba wkręcona w dużą z takim jakby kołnierzem o średnicy ok. 3cm. Odpalasz silnik, lewarek na P lub N i wykręcasz tą środkową na torxa. Potem od góry przez korek wlewowy uzupełniasz do momentu, aż się przeleje przez dolną śrubkę. Zakręcasz ją i dolewasz jeszcze 300-500ml oleju. Pamiętaj, że silnik MUSI pracować. Pompa oleju w skrzyni zabiera go sporo i na wyłączonym poziom oleju w skrzyni jest znacznie wyższy.

Ważna uwaga: silnik powinien być zagrzany, bo olej w skrzyni pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję.... Tak podejżewałem.... U mnie sytuacja jest trudniejsza bo nie mogę odpalić silnika. Auto po stłuczce i wszystkie chłodnice poszły. Nie wiem ile jest oleju w skrzyni, a nie chcę odpalać bez. Jeszcze raz dziękuję.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dopóki nie ma chłodnic, to nie odpalaj. Olej z automatu jest chłodzony w chłodnicy wody - dwusekcyjnej. Na sucho zabijesz pompę oleju w skrzyni a bez chłodnic nawet po uzupełnieniu oleju wszystko poleci na glebę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, plan mam taki. Zkładam chłodnice, zalewam skrzynie, chłodzenie, olej w silniku. Jak zapali i zadziała, dolewki i na klimę. Wcześniej rejstracja. A jeszcze muszę szybę wkleić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest pytanie. Skrzynia była wyjęta, wyęte półosie, wlałem 1,5 lit i wylatuje dolną małą śrubką z oringiem, właściwie leci cały czas. Silnikiem nie mogę obrócić bo pokazuje kod 20 i 95. I nie kręci, zapala się kontrolka silnika. Co trzeba zrobić w takiej sytuacji?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyraźnie:

 

 

silnik MUSI pracować. Pompa oleju w skrzyni zabiera go sporo i na wyłączonym poziom oleju w skrzyni jest znacznie wyższy.

 

 

 

Silnikiem nie mogę obrócić

Źle poskładana skrzynia z silnikiem. Zapewne błąd, który wszyscy nieobeznani popełniają, czyli montaż skrzyni z zamocowanym do wieńca zębatego silnika sprzęgłem hydrokinetycznym. Nie trafiłeś zębami hydrokinetyka na zęby pompy oleju w skrzyni. Recepta: zluzować wszystkie śruby łączące skrzynię i silnik, wymusić lekkie rozsunięcie silnika i skrzyni (1cm starczy czyli śruby łączące wykręcić do połowy). Wyjąć rozrusznik i przez otwór po nim odkręcić kinetyka od wieńca zębatego (nasadka 16). Na luźnym kinetyku spróbować obracając go trafić na zęby pompy oleju w skrzyni - kinetyk "wpadnie" głębiej w stronę skrzyni ok. 2cm. Potem poskręcać skrzynie z silnikiem (cały czas sprawdzać, czy kinetyk swobodnie się obraca - macać w otworze po rozruszniku), potem przykręcić kinetyka do wieńca zębatego i na końcu rozrusznik. Mam nadzieję, że nie rozpieprzyłeś zimeringu w skrzyni na wejściu do pompy oleju, bo po odpaleniu będzie ciekło...

 

Kody olej - nie mają związku.

Code 20 Usterka prawego światła mijania

Code 95 Układ poduszek powietrznych wymaga serwisowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I znów okazuje się, że dobrze radzić się mądrzejszego. Ale... rozrusznik jest z tyłu silnika, już na niego patrzyłem montując łapę. Nawet się zastanawiałem, " obym go nie musiał wyciągać, tam nie ma dojścia!!". Nie ma innego sposobu? I oczywiście pytanie ciekawskiego niedowiarka, muszę rozłączać sprzęgło z kołem ? Bardzo ci ciękuję za pomoc. Jestem twoim dłużnikiem, gdybyś chciał coś rozbierać w Hayabusie, to mogę pomóc. :)


Aaa... jeszcze wracając do sprawdzania na odpalonym silniku. Ok, chciałem wlać co kolwiek do skrzyni i dopiero odpalać. I zong, nie kręci....

Przepraszam, trochę pomieszałem wątki, to przez zbliżające się szybko Święta,, :) Jeszcze raz dziękuję....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

muszę rozłączać sprzęgło z kołem ?

Musisz. Inaczej nie dopasujesz kinetyka do pompy oleju w skrzyni.

 

 

 

rozrusznik jest z tyłu silnika, już na niego patrzyłem montując łapę. Nawet się zastanawiałem, " obym go nie musiał wyciągać, tam nie ma dojścia!!"

Sory, takie życie. Wyjmuj i rób. Nie ma innego sposobu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, dobrze że mam urlop.... :-) . Do roboty, napiszę co dalej jak zrobię poprawkę. Dziękuję za pomoc, bez tego bym zginął.....


Tak jak piszesz, dobrze że mam urlop.... :-) . Do roboty, napiszę co dalej jak zrobię poprawkę. Dziękuję za pomoc, bez tego bym zginął.....

Napisz jeśli możesz, jak to powinno być zrobione. Czyli jak montujemy skrzynię?

Edytowane przez PietrekFZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak montujemy skrzynię?

Kinetyk włożony w skrzynię i razem do samochodu. Po złączeniu silnika ze skrzynią montaż kinetyka do wieńca zębatego przez otwór rozrusznika. Potem uruchomienie i zagrzanie silnika oraz uzupełnienie poziomu oleju w skrzyni. Wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyciąganie jednostki napędowej na saniach jest najlepszym wyjściem...... Powiedz jeszcze... to że rozrusznik nie kręci silnikiem, czym jest spowodowane? Jakiś czujnik, zabezpieczenie? Kolejne pytanie, celowałem w płetwy, i skrzynia po zaskoczeniu, przesunęła się do tulei ustalających. Ale to było o wiele więcej jak 1 cm od silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to że rozrusznik nie kręci silnikiem, czym jest spowodowane?

 

 

Ja pierdziu... czytasz czasami, co ktoś pisze?

 

 

 

Źle poskładana skrzynia z silnikiem. Zapewne błąd, który wszyscy nieobeznani popełniają, czyli montaż skrzyni z zamocowanym do wieńca zębatego silnika sprzęgłem hydrokinetycznym. Nie trafiłeś zębami hydrokinetyka na zęby pompy oleju w skrzyni.

 

Zrób tak jak napisałem to będzie kręcił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc, oczekiwałem informacji, co nie pozwala kręcić silnikiem, sądzę że jest to jakies zabezpieczenie. To mnie ciekawi, po za tym robię co zaleciłeś, nie ma się co unosić. Jestem zobowiązany za pomoc.... :super:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie ma się co unosić

Nie unoszę się, tylko odnoszę wrażenie, że nie czytasz.

 

 

 

oczekiwałem informacji, co nie pozwala kręcić silnikiem, sądzę że jest to jakies zabezpieczenie

Napisałem co nie pozwala. 2 razy:

 

 

Źle poskładana skrzynia z silnikiem. ... Nie trafiłeś zębami hydrokinetyka na zęby pompy oleju w skrzyni.

Wał jest MECHANICZNIE unieruchomiony przez dociskanie go z boku przez kinetyka. Żadnego zabezpieczenia nie ma. Chyba, że wypalił się w komorze silnika bezpiecznik 500A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie czuć, że po zwolnienieu kinetyka, skrzynia wchodzi sama, zupełnie luźno. Poprzednio trzeba było się jednak namęczyć. Klucz do kinetyka u mnie jest 17-ka 6 śrub. Możesz jeszcze dopowiedzieć jaką siłą dokręcamy (N), i gdzie szukać bezpiecznika? W głównej skrzynce? To tak przy okazji jeśli możesz, (że w komorze silnika to wiem :) ) ....

Pozdrawiam, bez twojej podpowiedzi nie wiem czy bym sobie poradził, nieźle bym się naszukał....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może z łaski swej napisz, jakie to auto? Bo poza tym, że AF40 kompletnie nic nie piszesz. Ani jaki model, ani jaki silnik.

Abonament na szklaną kulę mi się skończył, więc w tej sytuacji niewiele zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, przepraszam, to z tego zdenerwowania i paniki jakiej uległem zapomniałem.... Opel Meriva 1,7 CDTI 2011r. Z Szwajcarii jeśli to ważne.... Przepraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy biegunie + aku powinna być skrzynka, tam są bezpieczniki o dużych wartościach - płytkowe, przykręcane nakrętkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest, skrzyneczka na akumulatorze razem z plusem. Moment dokręcenia możesz jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.