Skocz do zawartości

2.0 16v kanapka silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu z powodu auta kolegi corsy b z silnikiem z calibry ten pierwszy model z napisem sfi

Problem jest taki ze jakis typ po rozpadnieciu sie silnika złorzyl kanapke dol 2,0 16v ecotec a gore stara ,caly osprzet jest stary ale auto dziwnie chodzi

moje pytanie czy taki zestaw moze wogole chodzic dobrze ?

czy wal z ecotec ma tyle samo zebow na wale co jego poprzednik i czy sa one polorzone w tym samym miejscu ?(zeby do odczytu czujnika )

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70238-20-16v-kanapka-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Wał jest inny, koło foniczne też.

Teoretycznie nie może to wcale działać, bo uszczelka głowicy eco a starego c20xe są inne - wynika to ze sporych różnic między głowicami:

 

x20xev

125226287_3_644x461_glowica-x20xev-polec

 

c20xe

glowica-c20xe-kadett-astra-vectra-gsi-v2

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących. Na zdjęciu są względem siebie obrócone o 180* ale wyraźnie widać, że nawet ilość kanałów jest inna. Robił to jakiś kowal nie mający pojęcia o budowie tych silników. To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

Wały różnią się nie tylko kołem fonicznym ale i ilością śrub mocujących zamach - c20xe ma ich 8, x20xev ma ich 6.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70238-20-16v-kanapka-silnika/#findComment-566699
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem do mechanika co to skladal i ponoc z eco jest tylko blok a wal i reszta jest c20xe

czy umieszczenie czujnika polozenia walu jest p&p wzgledem obydwóch blokow
oraz czy wysokosc bloku jest taka sama

czy korby oraz tloki sa takie same

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70238-20-16v-kanapka-silnika/#findComment-566715
Udostępnij na innych stronach

Kuźwa człowiecze... przeczytaj jeszcze raz uważnie, co napisałem:

 

 

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących.

 

To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

 

Wały są inne, korby są inne, tłoki są inne, bloki są inne, głowice są inne - TO SĄ INNE SILNIKI i guzik ci z tego, czy blok tej samej wysokości czy nie.

Czujnik w obu blokach wchodzi w to samo miejsce ale jest inny.

 

Daj sobie odbój z kombinowaniem, bo doprowadzi to do totalnego przeciągu w portfelu. No chyba, że lubisz pracować tylko na samochód, to powodzenia życzę.

 

Najmądrzejsze jest to co napisałem - przede wszystkim najtańsze:

 

 

Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

BO BLOKI SĄ INNE I MAJĄ INACZEJ ROZMIESZCZONE KANAŁY

Nic nie zmienia fakt, że jest wał z c20xe, korby tłoki i inne pierdoły.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70238-20-16v-kanapka-silnika/#findComment-566751
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności