Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie do forumowiczów.Jakim olejem trzeba zalać skrzynkę biegów(manual 97r.),firmowym oplowskim czy może jakimś zamiennikiem. Który będzie lepszy.Chodzi mi o wymianę oleju.Dzięki z góry za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

75w90

Oplowski może być, dobry olej.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan

Cześć

 

Producent nie jest tak istotny jak klasa lepkości.Olej o klasie lepkości SAE 80.Musisz wymieniać olej?.Jak nic się nie dzieje ze skrzynią to nie ma potrzeby wymieniać oleju.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak nic się nie dzieje ze skrzynią to nie ma potrzeby wymieniać oleju

Jest potrzeba. Żaden olej nie jest w stanie skutecznie smarować, chłodzić i czyścić przez 5 czy 10 lat albo 200.000km. To tylko nasze polskie lobby zakłada nie wymienianie oleju.

Takie same skrzynie w Oplach i Chevroletach, więc dlaczego Chevy zaleca wymianę oleju w skrzyni co 60.000/3 lata a Opel nie? Przecież to ta sama skrzynia.

 

Olej w skrzyni NALEŻY wymieniać. Niezależnie od tego czy manual czy automat, to 60.000km jest tym przebiegiem. GM Poland nie przewiduje wymian oleju w automacie, a GM w USA przewiduje co 30.000mil?

Słuchajcie dalej głupiej gadki. Czekają chętni na naprawy skrzyni za kosmiczne pieniądze - szczególnie te z diesli, starczy poczytać o M32 co jeźdżą z dieslami pod maską. Sporo tego jest i jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności sypie się to samo i przy podobnych przebiegach. Za stówkę na olej do skrzyni nikt z głodu nie zdechnie, jak to mawiają. Ale za to 3.000 na naprawę, to już spory kawałek grosza.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem signuma 1.9 w automacie przebieg ponad 200 tys nie wiem czy olej był wymieniany czy nie pytałem mechaników i mówią ze jak nic się nie dzieje to nie wymieniać bo można se narobić kłopotów szukam porady co robić zaryzykować wymianę czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzięki wielkie za info.Nie muszę wymieniać oleju ale auto było ściągnięte z Niemiec i nie wiadomo co za olej znajduje się w skrzyni.Ze skrzynią też się nic nie dzieje,no może na zimnym oleju trochę ciężej wchodzi dwójka.Poza tym wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

przebieg ponad 200 tys nie wiem czy olej był wymieniany

Stan oleju powie. Jeśli jest brudny i zalatuje spalenizną to ma dosyć... Racja jest w tym, że jak bardzo długo nie wymieniany olej w automacie się wymienia, to potem skrzynia fiksuje. Po prostu tracą szczelność elektrozawory, przez które śmigały opiłki rozkalibrowując je, a czysty olej jako rzadszy ma łatwiej przelecieć - stąd te anomalia. Też bym nie wymieniał tylko dolewał. Pozostaje żyć w nadziei, że skrzynia pożyje.

 

 

 

na zimnym oleju trochę ciężej wchodzi dwójka

Starczy wymiana oleju. Po prostu jest pewnie brudny. Powinno się poprawić ze zmianą biegów.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ArKos. A ten oplowski to syntetyk czy minerał jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk. W starszych był półsyntetyk.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...czy można bez obaw w takim razie zalać pełnym syntetykiem,nie wiedząc nawet jaki jest stary olej (syntetyk ,półsyntetyk czy nawet minerał)...czy nie spowoduje to tzw."rozszczelnienia" skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zalał.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co byś kolego powiedział jakbym ją zalał jakimś dobrym półsyntetykiem? Może Ty znasz jakiś dobry olej półsyntetyczny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zalać. Ja jakoś jeśli chodzi o oleje silnikowe i przekładniowe, zawsze wybieram GM.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos dzięki za odpowiedź pojadę na serwis z wymianą rozrządu to poproszę o sprwwdzenie dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie kolego.Bardzo mi pomogłeś.Pozdrowionka dla Ciebie i całego forum :papa:ps. zdecyduję się jednak na GM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.