Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 różnica siły hamowania pomiędzy tylnimi kołami - 40%


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na ścieżce diagnostycznej swoim autem. Diagnosta stwierdził różnicę w sile hamowania pomiędzy prawym i lewym kołem tylnej osi zarówno na ręcznym jak i hamulcu zasadniczym na ponad 40% :!:

 

W jeździe tego za bardzo nie wyczuwam pewnie ESP redukuje różnice. Na tylnej osi mam hamulce bębnowe. Auto ma nieco ponad pół roku przebieg +13 000km. Umówiłem się do ASO.

 

Jak uważacie co może być przyczyną? Czy tego typu usterka powinna być usunięta na gwarancji? Może ArKos jako praktyk napisze co o tym myśli?

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze w autku niespełna 7 miesięcy z takim przebiegiem?! Zrozumiał bym jak by się zapiekł w 7 letnim... :help:

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle użyłem słowa,może zła praca samoregultora, ale niech ArKos się wypowie.U mnie a AF kiepsko jedno koło hamowało i była to wina samoregulatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na opinie ArKosa... :help: Może też któryś z kolegów praktyków-mechaników robiących w Oplach się wypowie...

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy tego typu usterka powinna być usunięta na gwarancji?

Oczywiście, że tak.

 

 

 

Samoregulator zapieczony?

Myślę, że nie.

 

Jako pierwsze co bym zrobił, to zdjąłbym bębny i sprawdził, czy nic nie blokuje ruchu szczęk. Skoro i hamulec roboczy i awaryjny ma słabą skuteczność, to powiązałbym to z mechanicznym utrudnieniem poruszania się szczęk w słabiej hamującym kole.

Gdyby samoregulatory były zapieczone, to awaryjny byłby do dupy, ale roboczy działałby poprawnie. Tu i jedno i drugie kiszka, więc regulatory odpadają moim zdaniem.

Może spadły zabezpieczenia ze szczęki czy coś, może cylinderek hamulcowy przepuszcza lekko i bęben jest wysmarowany hydrolem od wewnątrz - na odległość bez oglądania to sobie tak można dywagować. Ja stawiam jak wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i cała sprawa się wyjaśniła nie ma usterki. Byłem w ASO na ich ścieżce siła hamowania obu kół tylnej osi wyszła praktycznie taka sama. Pojechałem z wydrukami i "gębą" do diagnosty co mi naopowiadał, sprawdzili jeszcze raz też wszystko OK. Widać jakiś błąd diagnosta zrobił przy pomiarze...

 

Na marginesie oglądałem na żywo nową Corse E. Z zewnątrz kwestia gustu. Wewnątrz autko wygląda super, dużo lepiej od CD. Lepsza tapicerka, materiały więcej miejsca na nogi z tyłu, ładniejsze zegary, lepszy schowek uwagę mam jedną choć lepiej wyprofilowane siedzenia to wciąż siedziska są za krótkie.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności