Gość XWindowsMen Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Witam. Pacjent to Corsa B ''96. 2 lata temu wymieniałem cały tył (bębny, szczęki, pierdoły, ręczny), rok temu przód: tarcze, klocki. Od pewnego czasu (zima, gdy temp. oscylują w granicach 0* C) podczas hamowania... słychać z tyłu charakterystyczny dźwięk tarcia metal o metal - mało przyjemny Wydaje mi się, że w trasie - gdy auto się "nagrzeje" ów dźwięk znika. Rocznie nie robię więcej jak 12tys. km. Już znowu wszystko do wymiany? Gdzieś może dostaje się woda i rdza robi swoje? Jakieś pomysły? Sugestie czy wystarczy przeczekać do wiosny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja bym trochę popracował szczotką drucianą i papierem ściernym. Można poczekać i do wiosny i potem powymieniać, ale myślę że wystarczy wyczyścić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Napewno trzeba rozebrac i sprawdzic.To hamulce i nie nalezy zwlekac z takim rzeczami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Mk-5 ja myślę że ruda opanowała ranty bębnów i stąd to obcieranie, kolega nic nie pisze o tym że ma problem z hamulcami. To samo mogło się stać z osłoną i mamy lekkie tarcie nie blokujące hamulców.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Rafał masz racje,ale jakby szczotka nie pomogła trzeba szukac dalej.Nie wiadomo jakiej firmy były zakładane np u kumpla po 1.5 roku odkleiła sie okładzina.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Sądząc po poście może tak być, ale mimo wszystko jestem raczej dobrej myśli, tak czy siak samo się nie zrobi. Jakoś ja miałem szczęście do dobrych części czy zamienników a parę aut zajeździłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Przejechane około 24 tyś km to trochę zbyt mało aby ponownie wymieniać bębny, klocki i reszte, chyba że jeździsz bardzo dynamicznie... Obejrzyj dokładnie linki hamulca ręcznego, najprawdopodobniej nie powracają ( zacinają sie w prowadniku na belce) wtedy szczęki trą o bęben i stąd ten początkowy szum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość XWindowsMen Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Mk-5 ja myślę że ruda opanowała ranty bębnów i stąd to obcieranie, kolega nic nie pisze o tym że ma problem z hamulcami. To samo mogło się stać z osłoną i mamy lekkie tarcie nie blokujące hamulców. Problemu z hamowaniem nie ma. Obejrzyj dokładnie linki hamulca ręcznego, najprawdopodobniej nie powracają ( zacinają sie w prowadniku na belce) wtedy szczęki trą o bęben i stąd ten początkowy szum. Gdzieś może w jakimś miejscu jakimś specyfikem spryskać aby odtajało? P.S. Przejechane około 24 tyś km to trochę zbyt mało aby ponownie wymieniać bębny, klocki i reszte, chyba że jeździsz bardzo dynamicznie... Koledze w NOWYM (2013) Fordzie Transicie po 30 tys... skończyły się klocki... ale to już inny temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 No więc kolego rękawiczki, szczotka druciana i pozbycie się rudej. A na poważnie - bez zdjęcia bębnów nic nie poradzisz, można jeszcze spróbować na podnośniku wysłuchać dokładnie które koło i w jakiej sytuacji to tarcie słychać. Jak się boisz za to zabrać sam to podjazd do zaufanego mechanika, myślę że dla niego to godzinka roboty z obydwoma kołami. po przejechaniu kilkuset metrów już nie słychać bo to co trze znika ot i wsio.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Normalny objaw przy bębnach.Różnica temperatur,wilgotność powietrza i osadza się lekka korozja.Czyścić można codziennie i codziennie takie efekty będą. W czasie mrozów będzie cicho. ,,Sorry,taki mamy klimat" Edytowane 1 Lutego 2015 przez BENY72 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70564-corsa-b-koniec-klock%C3%B3w-b%C4%99bn%C3%B3w/#findComment-570603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.