Skocz do zawartości

Opel Corsa B - silnik traci obroty gdy zwalniam albo stoję na niskich obrotach


Gość Mierzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Temat problemu umieściłem w tytule. Od razu na wstępie chciałbym uprzedzić, że nie jestem specjalistą od mechaniki ani sam też nie majsterkuje przy nim. Z racji powyższych, jeśli dane, które podam będą niewystarczające proszę o zachowanie cierpliwości. Spróbuję wszystko wyjaśnić w kolejnych postach.

 

Póki co problem nie jest na tyle poważny bym nie mógł jeździć, ale dwukrotnie samochód zgasł mi na skrzyżowaniu, więc chciałbym uniknąć kolejnych problemów i nie tamować więcej ruchu drogowego. Pewnie czeka mnie wycieczka do mechanika, ale zanim ją odbędę chciałbym poznać przybliżoną przyczynę i opłacalność naprawy.

 

Samochód jest z roku 1993. Opel Corsa B Hatchback, benzyna 1.4 60KM 8V czyli najprostsza z możliwych konstrukcji. Około 1-1,5 roku temu poczyniłem wiele napraw i wymian. W skład tego wchodzą wymiana alternatora, rozrusznika, wymiana uszczelki pod głowicą, świec, przewodów, wszystkie filtry, chłodnica, przeguby, a raczej cała półoś, łożysko lewe tylne, przednie amortyzatory, silnik krokowy, całe tylne hamulce oraz hamulec ręczny, spawanie podwozia, a także tłumika. Klocki, płyny i wszystkie części eksploatacyjne na bieżąco serwisowane. Samochód jest po niemałych przejściach. Początkowo palił na poziomie 6-7 l/100km. Obecnie po wymianie uszczelki pod głowicą 8/9 na 100km. Zdaję sobie również sprawę, że ten egzemplarz swoje przeżył i może mu się dużo rzeczy przytrafić.