Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

to nie jest śmieszne :?:

radio włącza się samo czasami podczas jazdy a często na postoju.

 

Oprócz tego ( i to też nie jest śmieszne) komputer pokładowy i klakson

nie może być obsługiwany z kierownicy gdy mam na maxa włączone podświetlanie zegarów.

Jak je przyciemnie to wszystko działa z kierownicy

jasność podświetlenia nie wpływa na obsługę komputera z panelu.

 

jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę się nim podzielic bo troszkę mnie już to męczy

 

Robert

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/
Udostępnij na innych stronach

Musisz dobrze sprawdzić czy na kabelkach ISO przy radiu niebieski kabelek znajdujący się w najniższej kostce ( od elektrycznej anteny ) nie jest pod napięciem na stałe. Jeśli tak to ja miałem podobny problem i dopiero jak go zaizolowałem problem znikł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-296382
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

witam, mam problem z klaksonem w astrze H, przy włączonych światłach przestaje działać, a jak tylko wyłączę to momentalnie zaczyna działac co to może być:lol: bezpieczniki dobre, połączenia z samym klaksonem również,w komputerze wszędzie zero usterek czy to może być jakiś przekaźnik?:D jakaś przerwa???że spada napięcie po włączeniu świateł:)?niewiem czy kierownice zdejmować czy problem jest w innym miejscu?:mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-278940
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem z klaksonem w astrze H, przy włączonych światłach przestaje działać, a jak tylko wyłączę to momentalnie zaczyna działac co to może być:lol: bezpieczniki dobre, połączenia z samym klaksonem również,w komputerze wszędzie zero usterek czy to może być jakiś przekaźnik?:D jakaś przerwa???że spada napięcie po włączeniu świateł:)?niewiem czy kierownice zdejmować czy problem jest w innym miejscu?:mrgreen:

Moduł kierownicy CIM jest do przeprogramowania (system SPS ). Można to zrobić w ASO - powinno pomóc .Jeśli nie - to CIM jest do wymiany .

 

Co do samo-włączającego się radia w Astrze III - sterowane jest ono cyfrowo i nie dochodzi do niego +15 po zapłonie . Bład tkwi prawdopodobnie w oprogramowaniu , ale tu pomóc może jedynie autoryzowany serwis audio GM w Krakowie. Innego niestety nie znam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-278845
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Niekoniecznie winnym musi być CIM.Czasami niedziałanie klaksonu w czasie włączonych świateł powoduje wiązka elektryczna podłączona do CIMA.Ta usterka jest typowa i została opisana w najnowszym TIS-ie i zalaca sie wymianę tej wiązki.Ktoś z identycznym problemem pisał na forum Astry że pomogło wyciągnięcie poduszki i dociśnięcie wtyczki.Tak na marginesie to od tygodnia też mam ten problem ale jeszcze się nim nie zająłem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-278772
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

Witam,

 

Mam mam podobny problem dotyczący komputera pokładowego (BC) i wchodzenia w tryb wyświetlania informacji pojawiających się na panelu centralnym typu „średnie zużycie paliwa”, „dystans przejechany”, „dystans do przejechania na pozostałym paliwie” itd. i ich zmiany z użyciem przycisku-rolki na kierownicy.

 

Gdy światła zewnętrzne pojazdu są wyłączone (a zatem wyłączone także podświetlenie konsoli środkowej i przycisków na kierownicy) mogę sterować „normalnie” komputerem pokładowym za pomocą przycisków na kierownicy oraz odpowiadającym im przyciskom na konsoli środkowej.

 

Gdy światła zewnętrzne pojazdu są włączone (włączone także podświetlenie konsoli środkowej i przycisków na kierownicy) przy ustawionej jasności podświetlenia zegarów i konsoli na wartość minimum (tak, że prawie nic nie widać na wyświetlaczu środkowym) to także mogę sterować „normalnie” komputerem pokładowym za pomocą przycisków na kierownicy oraz odpowiadającym im przyciskom na konsoli środkowej.

 

Natomiast gdy włączę dowolne światła zewnętrzne pojazdu (włączone zostanie podświetlenie konsoli środkowej i przycisków na kierownicy) i jasność podświetlenia zegarów i konsoli jest ustawiona na wartości maksymalne, to mogę sterować „normalnie” komputerem jedynie z konsoli środkowej, natomiast przycisk-rolka na kierownicy staje się nieaktywna lub mogę wejść w tryb komputera (włącza się ostatnio wyświetlana funkcja) ale nie mogę zmieniać poszczególnych funkcji BC – przełączając rolką w górę-w dół nic się nie dzieje. Gdy wyłączę światła zewnętrzne (podświetlenie), to sterowanie komputerem BC z kierownicy znów działa normalnie.

 

Wydaje mi się, że jak jechałem na światłach, to klakson też nie działał. To jeszcze muszę sprawdzić.

 

Nie wiem, co jest tego przyczyną, czy to wina przełączników na kierownicy – fakt, że przełączniki rolkowe są bardzo żużyte, i może tu jest problem, skoro sterowanie komputerem BC z konsoli środkowej działa normalnie. Może rzeczywiście jest jakiś problem w działaniu przełączników na kierownicy po włączeniu podświetlenia przycisków. Nie mam tego jak sprawdzić i nie wiem jak się do tego zabrać.

 

Dodam, że nie wyświetlają się żadne błędy świadczące o dysfunkcji urządzeń samochodu.

 

I co istotne jeszcze, to gdy w baku samochodu jest mało paliwa (mniej niż połowa zbiornika według komputera BC), to przyciski na kierownicy czasami "wariują" i albo nie reagują wcale albo wykonują inne polecenia np. zamiast zciszać dźwięk rolką w dół pogłaśnia go. Może nieprawidłowo działa czujnik ilości paliwa w baku (pływak), bo gdy na wskaźniku zegarowym jest dla przykładu trochę mniej niż połowa baku, to na wyświetlaczu komputera BC wyświetla się komunikat o konieczności zatankowania samochodu (Zasięg-Zatankuj) i podawany jest możliwy dystans do przejechania na paliwie rzędu 50 km, podczas gdy w baku jest paliwa prawie pół zbiornika na 400-500 km.

Swoją drogą ciekawi mnie, czy jak komputer BC będzie podawał dystans do przejechania 0 km (przy sporej rzeczywistej ilości paliwa w baku – odczyt z wskaźnika ze wskazówką), to czy będzie to miało jakieś konsekwencje dla samochodu, tzn. czy komputer silnika wyłączy silnik, bo uzna, że nie ma paliwa w baku czy też komunikaty wyświetlane przez komputer BC mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mają wpływu na pracę silnika.

 

Nie wiem, czy w serwisie byliby w stanie znaleźć źródło tych problemów, przy ostatniej wizycie (gdy wymieniałem czujnik), po podłączeniu do „techa” nie stwierdzono żadnych dodatkowych dysfunkcji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-102751
Udostępnij na innych stronach

mi to wygląda albo na utratę masy w przełączniku albo na jego totalne rozklekotanie powodujące zwarcie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-102748
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

na wyświetlaczu komputera BC wyświetla się komunikat o konieczności zatankowania samochodu (Zasięg-Zatankuj) i podawany jest możliwy dystans do przejechania na paliwie rzędu 50 km, podczas gdy w baku jest paliwa prawie pół zbiornika na 400-500 km. Swoją drogą ciekawi mnie, czy jak komputer BC będzie podawał dystans do przejechania 0 km (przy sporej rzeczywistej ilości paliwa w baku – odczyt z wskaźnika ze wskazówką), to czy będzie to miało jakieś konsekwencje dla samochodu, tzn. czy komputer silnika wyłączy silnik, bo uzna, że nie ma paliwa w baku czy też komunikaty wyświetlane przez komputer BC mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mają wpływu na pracę silnika. Nie wiem, czy w serwisie byliby w stanie znaleźć źródło tych problemów, przy ostatniej wizycie (gdy wymieniałem czujnik), po podłączeniu do „techa” nie stwierdzono żadnych dodatkowych dysfunkcji.

 

Po ściągnięciu klem z aku. i ponownym podłączeniu na BC wyświetla mi się komunikat "Zatankuj" Wlałam dodatkowo 20 litrów, w sumie jest około 30 litrów, wskazówka pokazuje 3/4 baku, ale BC ciągle pokazuje komunikat "Zatankuj" i ciągle nie mogę uruchomić silnika, startuje, rozrusznik kręci, łapie i występuje jakby odcięcie i gaśnie, pod op-comem nie ma błędów silnika, znajduje tylko błąd w BCM bo nie mam czujnika temperatury zewnętrznej, dodam że wcześniej jeździłam bez czujnika. Wymieniłam filtr paliwa, przeczyściłam klemy, masę, a on wciąż pokazuje komunikat "Zatankuj" przy wskazówce pokazującej 3/4 baku, sama wlewałam 20 litrów, porażka jakaś. Zastanawiam się jak poprzednik czy ten komunikat z BC ma wpływ na uruchomienie silnika, czy ma charakter jest tylko informacyjny?

Edytowane przez anjaa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7099-elektronika-astra3/#findComment-653070
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności