Skocz do zawartości

Problem z wentylatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, byłem dziś na nabiciu klimatyzacji.

Po wszystkim poproszono mnie do auta i na maszynie do nabijania pracownik pokazał mi że jest problem z zalaczaniem się wentylatora.

Powinien on się zalaczac tak aby układ wysokiego ciśnienia miał ok 10-17 barów, a u mnie załącza się dopiero po ok 21, kilkanaście obrotów wentylatora i schodzi tak do 17,i tak w kółko.

Układ z niskim ciśnieniem jest ok.

Samochód w zeszłym roku w lecie nie grzał się jakoś specjalnie, wskazówka temperatury była po środku, czasem troszkę więcej, ale zaraz spadalo.

Podejrzenie człowieka od klimatyzacji - albo wentylator albo sterowanie.

Miał ktoś taki przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik wentylatora padł.Nie masz pewnie niskiego biegu i przez to tak wysokie ciśnienie wytwarza.Pierwszy bieg załącza się przy 12-13 bar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik wentylatora padł.Nie masz pewnie niskiego biegu i przez to tak wysokie ciśnienie wytwarza.Pierwszy bieg załącza się przy 12-13 bar.

 

Dzięki za odpowiedź!

Poszukałem i z tego co widzę to są dwie opcje: wymiana wentylatora lub samego rezystora.

Rezystor taki: http://allegro.pl/nowy-rezystor-opornik-dmuchawy-opel-meriva-opor-i5093947928.html ?

Czy to rezystor do nawiewu w kabinie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odkopię temat.

 

Nie mogę znaleźć nigdzie instrukcji jak to się wymienia.

Trzeba zdemontować cały wentylator czy jest dojście inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rezystor naprawiony, właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Niestety pierwszy bieg nadal się nie włącza. Dopiero jak auto się nagrzeje to chwilę wentylator pracuje. W warsztacie twierdzą że będzie się włączać jak będą wyższe temperatury w lecie.

Nie wiem kto ma rację, facet od klimatyzacji czy facet z warsztatu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość james7805

Witam. Miałem ten sam problem z wentylatorem. brak I biegu. jestem elektronikiem więc zajrzałem do ECU. okazało się że trzy połączenia między płytką a gniazdem dolnym ( opisanym jako K) są uszkodzone . druciki zatopione w przeźroczystym żelu były naderwane i przy delikatnej próbie pociągnięcia ich przy pomocy haczyka zrobionego z cienkiej igły , po prostu odchodziły od pól lutowniczych. Okazało się że jedno z tych połączeń ( B31) odpowiada własnie za załączanie wentylatora.

bardzo delikatnie udało mi sie usunąć żel z tego miejsca i przylutować drucik z miedzi o zbliżonym przekroju ( jedną ręką trzymałem lutownicę, a drugą za pomocą pęsety trzymałem końcówkę grota lutownicy, i z chirurgiczną precyzją udało się to zrobic). pozostałe dwa połączenia nie były używane więc ich nie poprawiałem. wentylator teraz działa już ponad rok. :spoko:

Edytowane przez james7805
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności