Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika


Gość AdamS1981

Rekomendowane odpowiedzi

Gość AdamS1981

Mam Merivę 1.7DTI (Y17DT) z 2006 r. Ostatnio pojawiły się problemy, które objawiają się poprzez:

  • nierówną pracę - falowanie na biegu jałowym;
  • przygasanie (falowanie) świateł na jałowym biegu;
  • szarpnięcie po odpuszczeniu gazu na na niskich biegach (1 i 2) na wolnych obrotach;
  • czasami szarpanie przy jeździe na niskich biegach (1 i 2) na wolnych obrotach;
  • wydaje się, że nasilenie objawów następuje przy zwiększonej wilgotności powietrza.

Trochę poszukałem i znalazłem podobne objawy opisywane przez użytkownika irek711 tutaj: http://forum.opel24.com/topic/56503-nierowne-obroty/# ale nic nie pisze o szarpaniu na wolnych obrotach.

 

Bardzo proszę o pomoc od czego zacząć poszukiwania źródła problemów? Czy mogą to być objawy problemów z alternatorem lub regulatorem napięcia?

 

I jeszcze pytanie: jak to w końcu jest z tymi zaworami Denso i EGR-ami występują w tym silniku?

Edytowane przez AdamS1981

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nierówno pracuje na wolnych . Po wymianie altka było lepiej choć szarpnięcia przy odpuszczaniu gazu się zdarzały .

Po 25 tys. problem powrócił. Na razie światła nie pulsują ale obroty falują i szarpie przy schodzeniu z obrotów i przy ruszaniu zdarza się że się przydławi . Zawiozłem stary altek do elektryka. Testował go na urządzeniu i nie znalazł w nim niczego niepokojącego. Wachania napięcia w granicy 0,1 V czyli w normie. Po włączeniu obciążenia czyli ogrzewania szyby wolne obroty się wyrównują. Ki diabeł w tym siedzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AdamS1981

U mnie pobór prądu musi być znacznie zwiększony; włączenie ogrzewania szyby powoduje zmianę częstotliwości falowania zarówno obrotów silnika jak i świateł. Dopiero włączenie klimatyzacji "rozwiązuje problem" falowania.

Marcin2000 - dzięki za popdpowiedź; sprawdzę.

Edytowane przez AdamS1981

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli światła przygasają po włączeniu; jak włączysz dodatkowo tylną szybę .. świadczy to o padających diodach prostowniczych .. (mostek) .. wymieniałem sam mostek i wszystko wróciło do normy. Ale był jeszcze jeden problem .. często spotykany na tych silnikach to awaria koła pasowego alternatora ze sprzęgłem. W zależności od okresu produkcji występowały alternatory ze sprzęgłem lub bez niego, więc warto sprawdzić jaki alternator masz.

Czy jest on oryginalny .. czy może masz już zamiennik .. a jeżeli zamiennik .. czy był z nowym kołem czy też było przekładane ..

.. niby takie kółko .. a może nieźle namieszać i na wymieniamy się pełno części .. a przyczyna leży w sprzęgle koła pasowego ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności