Skocz do zawartości

Błąd sondy


adam1954

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie mam takie:jak bardzo może zwolnić druga sonda lambda po programowym wyłączeniu EGR.

Wyszedł mi dzisiaj błąd drugiej sondy.Błąd skasowałem.Ale sonda bardzo wolno zmienia się z -ubogiej na -bogatą..W trakcie gazowania wartość czujnika O2 rośnie a stosunek powietrze paliwo baardzo rzadko zmienia się na -bogata.

Jakiś czas temu gdy podpinałem się pod Op-Coma pracowała trochę szybciej.Ale to było przed wyłączeniem EGR.

Wiem że ta sonda jest diagnostyczną i że pokazuje też stan katalizatora oraz jak dobrze dopala gazy w spalinach.Myślę ją jutro przeczyścić.Ale czy to coś da?

W sumie Mery nie ma odchyleń,jeździ dobrze,spalanie bez zmian , pali prawie na dotyk.

post-37019-0-02271500-1428601484_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź styki w złączu. Samo przeczyszczenie sondy raczej nic nie da. Jedyna opcja jeśli nie wymiana, to tulejka dystansowa zwana emulatorem na allegro lub samoróbka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolno miałem na myśli raz na kilka minut.Robiłem przygazówki przez minutę i wartość czujnika O2 urosła mi nawet do 800 mV a ona stała na ubogo.Natomiast na wolnych po jakiejś minucie po przygazówce wskoczyła na bogato na chwilkę(może z pół minuty) i zaś weszła na ubogo.Obawiam się ze jest zatkana nie spalonym olejem.A powiedzcie mi chłopaki jak ta tulejka działa?Zmniejsza przepływ spalin przez sondę?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że sondę sprawną.Ale czy z moją coś pomoże?Nigdzie nie mogę znaleźć jak szybko powinna pracować druga sonda aby nie łapał sterownik błędu.No i jeszcze czy jej błąd w moim silniku wywołać może tryb awaryjny czy tylko będzie informował checkiem?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed katem jest sterująca i zazwyczaj jest dużo droższa niż diagnostyczna za katem. Tulejka stosowana jest dla świętego spokoju, aby nie wywalało błędu przy wyciętym kacie lub przy sporadycznie łapiącej błąd sondzie.
Serwisy lpg to sprzedają często. Na allegro jak wpiszesz emulator lambda, jest tego masa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widziałem je na allegro.Pytanie tylko o to czy moja już pada czy jeszcze nie.Jeżeli padnie to chyba już emulator nie pomaga.Ale właśnie tego nie moge się doszukać czy jej padnięcie będzie miało wpływ na pracę silnika,czy tylko będzie świecił check?Czytałem że jest ona wpięta na jednej linii z EGR i przepływką.EGR mi już sterownik nie czyta ale zostaje jeszcze przepływka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego artykułu mam wszystko w porządku.Powinienem się martwić gdyby sonda zaczęła częściej oscylować?Dobrze zrozumiałem?Wezmę chyba jeszcze moją Mery na A-4 i ją dobrze pogonię.Może trochę ją przeczyści?

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności