Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

21:00 dokonałem pomiarów.

Na akumulatorze napięcie wynosi 10.8V na zgaszonym silniku i 10.8-11.2V na odpalonym.

Czyli prąd nigdzie nie ucieka, bo od 14.30 na pewno kilka setnych Volta by zniknęło.

 

Natomiast zmierzyłem ładowanie alternatora, na ssaniu ładuje prądem 12.8V, a jak silnik zejdzie ze ssania to ładuje około 12.2V.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580249
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masz aku totalnie rozładowany,jezeli przewody w porzadku i polaczenia do altek do naprawy lub wymiany.Nie znam cen ale do AF czasami taniej wychodzi kupic uzywke i samemu wymienic niz regenerowac zepsuty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580253
Udostępnij na innych stronach

Aku się pewnie rozładował przez te 2 dni użytkowania, tyle to się go podładuje przez noc. Oglądałem alternatory, to nówki zaczynają się od 230 zł, a oryginały regenerowane od 130, ale spróbuję znaleźć kogoś w okolicy kto by mi zregenerował mój :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580255
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wyjąć naładować i sprawdzić napięcie potem sprawdzić raz jeszcze po jakimś czasie.

Masz niskie ładowanie może to tylko słaby kontakt kabla masowego - to sprawdzisz przez pomiar napięcia ładowania bezpośrednio na altku oraz czy kabel się nie grzeje. To na początek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580267
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ładowania dokonywałem właśnie bezpośrednio przy wyjściu z alternatora. Przez noc napięcie aku spadło z 10.8V do 10.7V - sprawdzane rano.

Masa raczej jest okej, pasek naciągnięty, ale teraz się zastanawiam czy aby nie za bardzo. Jak ja go naciągnąłem to wydawało mi się okej, a jak mechanik mnie poprawił, to śruba na napinaczu jest 3-4 centymetry dalej niż po moim naciągu.

Dzisiaj sprawdzę jeszcze ładowanie przy wyższych obrotach silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580315
Udostępnij na innych stronach

To już chyba nie wiele da.

Możesz jeszcze sprawdzić kontrolkę ładowania. Odpinasz przewód wzbudzenia z zacisku D+ i zwierasz do masy - powinna zaświecić kontrolka pełnym blaskiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580318
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to mas spadek 1V na kablach pomiędzy altkiem a akku...

ciekawe czy akku da się jeszcze uratować, choć pewnie wiekowy już jest... te 10.8V to było po naładowaniu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580324
Udostępnij na innych stronach

Aku ledwo dwuletnie. 10.8V to napięcie po dwóch dniach użytkowania. Po naładowaniu dokładnie nie sprawdzałem, ale prostownik przy 12V sie wyłącza i dalej nie ładuje, więc po naładowaniu 12V jest raczej na pewno.


Przy mierzeniu ładowania alternatora zauważyłem, że kabel masowy coś iskrzy. Odkręciłem go, przeszlifowałem, nasmarowałem smarem miedziowym i napięcie aku (na odpalonym silniku) momentalnie z 10.8 wskoczyło na 12.2V i sukcesywnie rosło... ale tylko do 12.7V i dalej już nie chciało. Sprawdziłem ładowanie alternatora - 12.7V. Nie wiem jak wygląda sprawa z kontrolką, bo po zgaszeniu silnika świeci mocnym światłem, musiałbym zobaczyć wieczorem, albo rano.

Edytowane przez KucaQ

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580325
Udostępnij na innych stronach

wiesz, jak nie masz dobrego ładowania w układzie to normalne że bierze/podbiera prąd z akku, a zatem będzie akku permanentnie niedoładowany. Pytanie czy od tego nie masz jakiegoś uszkodzenia w akku czy to tylko wina altka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580373
Udostępnij na innych stronach

Tu ja bym jednak przyglądnął się altkowi, prąd ładowania powinien być ok 14V. Jak kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika może być problem z układem prostownika w altku, dobrze by było żeby luknoł tam elektromechanik.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580378
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności