Gość KucaQ Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 21:00 dokonałem pomiarów. Na akumulatorze napięcie wynosi 10.8V na zgaszonym silniku i 10.8-11.2V na odpalonym. Czyli prąd nigdzie nie ucieka, bo od 14.30 na pewno kilka setnych Volta by zniknęło. Natomiast zmierzyłem ładowanie alternatora, na ssaniu ładuje prądem 12.8V, a jak silnik zejdzie ze ssania to ładuje około 12.2V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Masz aku totalnie rozładowany,jezeli przewody w porzadku i polaczenia do altek do naprawy lub wymiany.Nie znam cen ale do AF czasami taniej wychodzi kupic uzywke i samemu wymienic niz regenerowac zepsuty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KucaQ Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Aku się pewnie rozładował przez te 2 dni użytkowania, tyle to się go podładuje przez noc. Oglądałem alternatory, to nówki zaczynają się od 230 zł, a oryginały regenerowane od 130, ale spróbuję znaleźć kogoś w okolicy kto by mi zregenerował mój :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Akumulator wyjąć naładować i sprawdzić napięcie potem sprawdzić raz jeszcze po jakimś czasie. Masz niskie ładowanie może to tylko słaby kontakt kabla masowego - to sprawdzisz przez pomiar napięcia ładowania bezpośrednio na altku oraz czy kabel się nie grzeje. To na początek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KucaQ Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Pomiar ładowania dokonywałem właśnie bezpośrednio przy wyjściu z alternatora. Przez noc napięcie aku spadło z 10.8V do 10.7V - sprawdzane rano. Masa raczej jest okej, pasek naciągnięty, ale teraz się zastanawiam czy aby nie za bardzo. Jak ja go naciągnąłem to wydawało mi się okej, a jak mechanik mnie poprawił, to śruba na napinaczu jest 3-4 centymetry dalej niż po moim naciągu. Dzisiaj sprawdzę jeszcze ładowanie przy wyższych obrotach silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 To już chyba nie wiele da. Możesz jeszcze sprawdzić kontrolkę ładowania. Odpinasz przewód wzbudzenia z zacisku D+ i zwierasz do masy - powinna zaświecić kontrolka pełnym blaskiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 z tego co piszesz to mas spadek 1V na kablach pomiędzy altkiem a akku... ciekawe czy akku da się jeszcze uratować, choć pewnie wiekowy już jest... te 10.8V to było po naładowaniu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KucaQ Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Aku ledwo dwuletnie. 10.8V to napięcie po dwóch dniach użytkowania. Po naładowaniu dokładnie nie sprawdzałem, ale prostownik przy 12V sie wyłącza i dalej nie ładuje, więc po naładowaniu 12V jest raczej na pewno. Przy mierzeniu ładowania alternatora zauważyłem, że kabel masowy coś iskrzy. Odkręciłem go, przeszlifowałem, nasmarowałem smarem miedziowym i napięcie aku (na odpalonym silniku) momentalnie z 10.8 wskoczyło na 12.2V i sukcesywnie rosło... ale tylko do 12.7V i dalej już nie chciało. Sprawdziłem ładowanie alternatora - 12.7V. Nie wiem jak wygląda sprawa z kontrolką, bo po zgaszeniu silnika świeci mocnym światłem, musiałbym zobaczyć wieczorem, albo rano. Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez KucaQ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 wiesz, jak nie masz dobrego ładowania w układzie to normalne że bierze/podbiera prąd z akku, a zatem będzie akku permanentnie niedoładowany. Pytanie czy od tego nie masz jakiegoś uszkodzenia w akku czy to tylko wina altka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Tu ja bym jednak przyglądnął się altkowi, prąd ładowania powinien być ok 14V. Jak kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika może być problem z układem prostownika w altku, dobrze by było żeby luknoł tam elektromechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71572-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator-af/page/2/#findComment-580378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.