Gość tom_g79 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam.Od jakiegos dobrego roku jestem posiadaczem Insigni 2,0 CDTI 131KM 2010r. Problem jest taki gdy na zewnatrz temperatura wynosi ok20 stopni i wiecej silnik zaczyna strasznie klekotac,jak stare traktor. Gdy silnik osiagnie temp.ok 90stopni pracuje ciszej.Bylem w ASO na komputerze,zero bledow.Raz mechanik twierdzi ze EGR moze sie zawieszac a drugim razem ze moze jakis wtrysk. W zeszlym roku byl czyszczony EGR,przepustnica i przeplywomierz.Poprawa byla jakies 2-3 tygodnie i znowu to samo. Robilem aktualizacje softu i tez poprawa na kilkanascie dni. Dodam ze na biegu jalowym widac lekkie falowanie obrotow. Pare razy czulem jak rzuca silnikiem w rytm tego klekotu. Nie wiem co dalej robic,wymienic EGR czy brac sie za wtryski!?Jedno mnie zastanawia czemu tylko to sie dzieje gdy jest cieplo w zimie takiego czegos nie bylo,poza falowaniem obrotow. POMOCY!!! Edytowane 12 Czerwca 2015 przez kicaj tytuł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 jaki przebieg, jaki olej, kiedy zalany, kiedy rozrząd robiony? korekty wtrysków można techem albo opcomem sprawdzić...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-580371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 a moze zmien poprostu stacje paliw...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-580382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Przebieg 120000tys.Rozrząd wymieniony w zeszłym roku. Olej zmieniam co ok.10000tys.( dziś była wymiana plus wszystkie filtry). Paliwo zawsze na Shell. Jakoś dwa miesiące temu byłem na komputerze i zero błędóW.Pytałem o wtryski mechanik mówił że wszystko ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-580390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Sprawdź czujnik temperatury ew. przepływkę czy ma dobre wartości. Jeśli masz dostęp do fejsa to możesz popatrzeć na korekty wtryskiwaczy. ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-580411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Na przyszly tydien mam EGR na podmiane,zobacze czy bedzie to samo. Kiedys jak mialem Ford Galaxy 1,9 TDI i jak mi padl jeden wtrysk to mie moglem auta odpalica jak mi sie udalo to szarpal i brak mocy. A tu odpala normalnie,klekocze tylko jak jest cieplo na zewnatrz i po uzyskaniu temp. 90stopni chodzi normalnie,ciszej. Nie jest zamulony,moc jest normalna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-580509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KenyBDG Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Wiem że po aktualizacji oprogramowania, problem z obrotami to norma. Generalnie u mnie jest to samo, silnik jest głośny. Na innych forach możesz znaleźć dużo wątków dotyczących głośnej/dziwnej pracy silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-581584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Witam.Wymiana Egr nic nie pomogła. Ostatnio jak zostawiłem auto na słońcu na wyświetlaczu komputera pokazał 20stopni i jak zwykle samochód klekotal ale po przejechaniu paru metrów jak temperatura spadła do 17 stopni wszystko wróciło do normy, brak klekotu.Jak ręką odjąć. Pytanie o czujnik temperatury. Jak bym dołączył kabel czy coś się stanie, będzie to miało wpływ na auto?Pewnie pokaże błąd ale czy można z tym jeździć bez uszkodzenia auta? Bo tak mi się wydaje że to coś z temperaturą, czujnikiem który przekazuje wskazania do silnika czy komputera.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-583086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Ogólnie to gdzieś czytałem że taka praca silnika spowodowana jest złym wysterowaniem zaworu egr. Znam dwa skrajne przypadki. Pierwszy to pęknięty kolektor wylotowy powodował klekotanie dopóki się nie nagrzał. Drugi to klekotanie koła pasowego na wale który napędza pasek wieloklinowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-583091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_g79 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Dzisiaj ponowna wizyta w warsztacie i oto lista bledow: - P039D - P03A7 - P03B1 - P039C - P03BA - P0399 - P03A3 - P1325 Czyli od cylindra 1 do 4 raz cisnienie za niski a raz za wysokie i czujnik spalania stukowego Co myslicie??? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71583-insignia-130km-cdti-klekot-silnika/#findComment-587316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.