Skocz do zawartości
tom_g79

Insignia 130KM CDTI Klekot silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od jakiegos dobrego roku jestem posiadaczem Insigni 2,0 CDTI 131KM 2010r.

Problem jest taki gdy na zewnatrz temperatura wynosi ok20 stopni i wiecej silnik zaczyna strasznie klekotac,jak stare traktor.

Gdy silnik osiagnie temp.ok 90stopni pracuje ciszej.Bylem w ASO na komputerze,zero bledow.Raz mechanik twierdzi ze EGR moze sie zawieszac a drugim razem ze moze jakis wtrysk.

W zeszlym roku byl czyszczony EGR,przepustnica i przeplywomierz.Poprawa byla jakies 2-3 tygodnie i znowu to samo.

Robilem aktualizacje softu i tez poprawa na kilkanascie dni.

Dodam ze na biegu jalowym widac lekkie falowanie obrotow.

Pare razy czulem jak rzuca silnikiem w rytm tego klekotu.

Nie wiem co dalej robic,wymienic EGR czy brac sie za wtryski!?Jedno mnie zastanawia czemu tylko to sie dzieje gdy jest cieplo w zimie takiego czegos nie bylo,poza falowaniem obrotow.

 

POMOCY!!!

Edytowane przez kicaj
tytuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg, jaki olej, kiedy zalany, kiedy rozrząd robiony?

korekty wtrysków można techem albo opcomem sprawdzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze zmien poprostu stacje paliw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 120000tys.Rozrząd wymieniony w zeszłym roku. Olej zmieniam co ok.10000tys.( dziś była wymiana plus wszystkie filtry). Paliwo zawsze na Shell.

Jakoś dwa miesiące temu byłem na komputerze i zero błędóW.Pytałem o wtryski mechanik mówił że wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury ew. przepływkę czy ma dobre wartości.

Jeśli masz dostęp do fejsa to możesz popatrzeć na korekty wtryskiwaczy. ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przyszly tydien mam EGR na podmiane,zobacze czy bedzie to samo.

Kiedys jak mialem Ford Galaxy 1,9 TDI i jak mi padl jeden wtrysk to mie moglem auta odpalica jak mi sie udalo to szarpal i brak mocy.

A tu odpala normalnie,klekocze tylko jak jest cieplo na zewnatrz i po uzyskaniu temp. 90stopni chodzi normalnie,ciszej.

Nie jest zamulony,moc jest normalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że po aktualizacji oprogramowania, problem z obrotami to norma. Generalnie u mnie jest to samo, silnik jest głośny.

Na innych forach możesz znaleźć dużo wątków dotyczących głośnej/dziwnej pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wymiana Egr nic nie pomogła.

Ostatnio jak zostawiłem auto na słońcu na wyświetlaczu komputera pokazał 20stopni i jak zwykle samochód klekotal ale po przejechaniu paru metrów jak temperatura spadła do 17 stopni wszystko wróciło do normy, brak klekotu.Jak ręką odjąć.

Pytanie o czujnik temperatury. Jak bym dołączył kabel czy coś się stanie, będzie to miało wpływ na auto?Pewnie pokaże błąd ale czy można z tym jeździć bez uszkodzenia auta?

Bo tak mi się wydaje że to coś z temperaturą, czujnikiem który przekazuje wskazania do silnika czy komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to gdzieś czytałem że taka praca silnika spowodowana jest złym wysterowaniem zaworu egr. Znam dwa skrajne przypadki. Pierwszy to pęknięty kolektor wylotowy powodował klekotanie dopóki się nie nagrzał. Drugi to klekotanie koła pasowego na wale który napędza pasek wieloklinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ponowna wizyta w warsztacie i oto lista bledow:

 

- P039D

- P03A7

- P03B1

- P039C

- P03BA

- P0399

- P03A3

- P1325

 

Czyli od cylindra 1 do 4 raz cisnienie za niski a raz za wysokie i czujnik spalania stukowego

Co myslicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kwestia paliwa... wolf już wspominał o tym. Gdzie tankujesz?

pytanie jaki tam masz silnik A20DT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo tankuje zawsze na jednej stacji Shell,próbowałem też na innych ale bez zmian.

Silnik A20DTH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie DTH ;) DT albo DTJ, ale serii A

tam coś było ze smokiem i z pompą paliwa - poszukaj i poczytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Dzis bylem ponownie w warsztacie bo silnik znowu glosniej chodzi.Dodam ze mieszkam w DE.Autoryzowany warsztat Opla rozklad rece,najchetniej by pol silnika zozkrecil.Wiec pojechalem do innego miasta-warsztatu Opla i po zczytaniu bledow zadzwonili z porada do samego Opla i ktorys z fachowcow stwierdzil ze to czujnik polozenia walu korbowego.

Tak teraz sie zastanawiam czy go wymienic i czy to na 100% to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie w DE?

był jakiś błąd? robili jakieś testy drogowe? czy tak powiedzieli?

Jaki koszt tego czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek .. ja powie Ci tak .. zmień mechanika .. silnik należy podłączyć do kompa .. jak temperatura będzie około 20 C i zobaczyć jak zachowują się parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w railu, ciśnienie doładowania, ustawienie EGRa, klap wirowych, stabilność obrotów wolnych .. czy jest stabilna czy jest podwyższona .. itd., itd. ..

To co reprezentują ludzi, którzy teraz badają Twój samochód to powiem krótko .. wymieniacze części, a nie mechanicy. Jak były błedy moża przeciez ściągnąć zamrożone dane .. kiedy te błedy wystapiły w jakich warunkach ... czy błedy były historyczne czy obecne itd.itd.

Niestety na odległość nie naprawi nikt auta .. ale jeżeli nagrasz dzwięk samochodu kiedy pracuje ok i kiedy pracuje źle .. to będzie dla nas wszystkich jakaś informacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej.

Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego.

Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow.

P03BA

P0399

P03A3

P1325

P03B1

P03A7

P039C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ieszkam w Gronau kolo granicy z Holandia.Bylem w trzech warsztatach nieautoryzowanych gdzie podlaczyli komputer sprawdzajac bledy i wszelkie parametry,robili testy i nikt nie ogarnal tematu.Wiec pojechalem do Opla,dalej sprawdzali wgrali nowy soft i nic lepiej. Dzis pojechalem do innego miasta Ahaus-serwis Opla i sprawdzanie kompuetem wszelkich ustawien i parametrow(mechanik siedzial przy tym ok godziny,bylem przy tym) i po konsultacji z "glownym" Oplem stwierdzili czujnik walu korbowego. Bledy po wykasowaniu pojawiaja sie po przejechaniu kilku kilometrow. P03BA P0399 P03A3 P1325 P03B1 P03A7 P039C

Tomek .. to co udało mi sie sprawdzic .. patrząc na błedy i analizując i czytajac to co piszesz .. to jeżeli te błedy pojawiają się chwilę po wykasowaniu to znaczy, że problem istnieje .. i błedy są aktywne.

Bład P1325 mówi o awarii czujnika położenia wału .. i zakładając, że nie jest to całkowicie wypiety czujnik (bo w końcu jak jest poniżej 20 C to działa poprawnie) .. to może byc to rzeczywiscie awaria czujnika lub problem na jego połaczeniu z wiązką. Zaśniedziały styk, luźny pin, problem z przewodem. Niekoniecznie wadliwy jest czujnik.

Co do pozostałych błedów .. to mówia one o zmianie cisnienia w cylindrze podczas pracy i mierzone to jest na czujniku w świecy żarowej .. taki patent opla. Ale jak ostatnio miałem do czynienia z Insygnia to bład ten nie wpływał na prace silnika a przynajmniej w niezauwazalnym dla mnie procencie.

Na poczatek sprawdziłbym wiązkę, podłaczenie czujnika położenia wału ... pozaciskał troszeczke piny we wtyczce, spryskał preparatem na polepszenie kontaktu .. i zobaczył co sie dzieje .. jeżeli problem bedzie dalej istniał zdecydowałbym sie na wymiane czujnika predkosci obrotowej tzw. crank sensor.

Po wymianie trzeba sprawdzic czy bład P1325 zniknał .. no i jeździć .. :) .. mam nadzieję, że pomoże. Dziwię się, że inni mechanicy mając informację o błedzie P1325 nie wzięli sie za to ..

Oczywiście nie mam kilku danych .. i nie widze tego auta, nie słysze go i nie widze jak sie zachowuje, nie mam odczytu danych .. ale z tych szczatkowych informacji jakie mam .. mogę powiedziec, że jest wskazanie na wymiane tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Sprawdzę czujnik i kable,jeśli nic nie da to zdecyduje się na wymianę .

Dam znać jak poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie czujnika.Jeżdżę od kilku dni i powiem ze różnicy nie ma.Muszę podjechać do Opla i zobaczyć czy błędy pokazuje nadal.

Dzisiaj po nocy znowu nierówna praca i jakoś ciężko odpalił. W ogóle jakoś twardo chodzi.

Ręce opadają .

Zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepływomierza,map sensora i przepustnicy ostatnio pomogło na jakieś dwa tygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.