Gość tujek Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Hej Powoli zaczynam odkrywać przeszłość samochodu kupionego w ASO... wesoło nie miał... dziś jak użyłem spryskiwacza na tylnią szybę zostałem z mokrymi nogami... wyciek już zlokalizowany, cieknie na samej górze z ściany grodziowej. Ktoś już tam łatał, bo nawalone jakiejś gumy do żucia i taśmy klejącej... Ciężko o dostęp, wężyk by trzeba załatać porządniej, bo nawalenie kolejnej taśmy raczej nie pomoże. Ktoś może już tam się dokopał? Co odkręcić by się dostać do tej wiązki . Inna sprawa, czemu wężyk z płynem idzie razem z wiązka kabli? Kto to wymyślił... Co dziwniejsze po chwili na szybę z tyłu płyn leci, wiec nie jest to przerwane do końca? Dziś udało mis się zwalić osłonki od spodu, zdjęcie przedstawia miejsce wycieku - to białe na środku to ta guma - wygląda na to, że jest ona jednak fabryczna - uszczelnia ścianę grodziową. Po naciśnięciu spryskiwacza to wszystko tam puchnie i zaczyna ciec. nie wiem co dalej... jeśli wężyk jest wśród tyh kabli to przekichane, to twardo zbita i pożądnie skręcona wiązka, trzeba by całą elektrykę zwalić... na parkingu przed blokiem . Ma ktoś jakiś pomysł? WSTYD Edytowane 17 Maja 2015 przez bad   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71892-jak-si%C4%99-dosta%C4%87-do-w%C4%99%C5%BCyka-z-p%C5%82ynem-na-tylny-spryskiwacz-oraz-korek-do-pod%C5%82ogi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Przelotka powinna być jeszcze inaczej uszczelniona jakimś gumowym elementem (u mnie jest gumowy klocek na wcisk), a rurka plastikowa pewnie w tym miejscu przetarta. Możesz albo dołożyć dodatkowy przewód (trochę grzebania jest) lub wymienić odcinek od pompki do kabiny, w obu wypadkach dobrze jest zadbać o miejsca przelotu przez blachę. Jeszcze jedno - oglądnij dokładnie wężyk od strony silnika czy nie ma tam jakiegoś łącznika i czy on nie cieknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71892-jak-si%C4%99-dosta%C4%87-do-w%C4%99%C5%BCyka-z-p%C5%82ynem-na-tylny-spryskiwacz-oraz-korek-do-pod%C5%82ogi/#findComment-583942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tujek Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Innej kostki gumowej nie znalazłem jeszcze, jest tylko ta wielki gumowy kołnierz, w nim dwie dziury - jedna na wielką wiązkę kabli i jeden peszel i druga mała - na alarm druciarsko przez kogoś wstawiony. W przedziale silnika takie same czarne peszele wychodzą z pompy płynu. Wprawdzie potem znikają gdzieś pod spodem ale w podszybiu wychodzą ponownie i jeden idzie do spryskiwaczy z przodu, drugi jest niewidoczny - chyba wchodzi pod skrzynką bezpieczników do tej dużej wiązki. W słupku przednim wężyka nie ma. Pod listwą progową jest kilka kabli i znów jeden peszel taki jak od pompy płynu (nie wiem co ma w środku, ale może właśnie wężyk?). Woda cieknie na zasadzie, że pęczniej wiązka kabli i z niej po chwili leje się woda. Po zaklejeniu taśmą mniej puchnie i leci mniej, ale ciągle... Kable na pewno moczy, bo w skrzynce bezpieczników zrobiła się zielona śniedź na stykach... Podejrzewam że w tym peszelu jest wężyk i że cieknie tak jak piszesz w miejscu wchodzenia do kabiny. Zastanawiam się co z tym dalej... czy pruć tą wiązkę i wydobyć ten peszel i łatać go na małym odcinku, czy lepiej zrobić bajpas wcześniej w podszybiu, przebić się przez ta gumę obok tego alarmu i wkłuć się w okolicy listwy przypodłogowej. Edytowane 17 Maja 2015 przez tujek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71892-jak-si%C4%99-dosta%C4%87-do-w%C4%99%C5%BCyka-z-p%C5%82ynem-na-tylny-spryskiwacz-oraz-korek-do-pod%C5%82ogi/#findComment-583969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Myślę że ktoś tam łapki włożył i właśnie tam masz uszkodzony przewód od spryskiwacza (przejście z komory silnika do kabiny). Można zrobić bay-pass, ale trzeba zrobić to szczelnie, bo nieszczelne już masz. prucie peszla może skończyć się dalszymi uszkodzeniami, dobrze oblukać i próbuj wymienić cieknący wężyk - dłubania sporo ale chyba to najlepsza rada. Łącznik przy klapie masz chyba schowany w podsufitce musisz szukać po kolei od podłogi. Jak przewód idzie w peszlu to może się udać wymiana całego - spróbuj czy możesz nim lekko przesunąć. Ja u siebie nie mam peszla, przewód idzie osobno przez przelotkę i musiałem dołożyć kawałek przewodu gumowego bo kupiłem autko z uszkodzonym przewodem w komorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71892-jak-si%C4%99-dosta%C4%87-do-w%C4%99%C5%BCyka-z-p%C5%82ynem-na-tylny-spryskiwacz-oraz-korek-do-pod%C5%82ogi/#findComment-584002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tujek Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Zalecasz ciągnięcie całego wężyka przez ponad 3 metry w peszlu, który nie jest rozwierany? Wyciągnąć pewnie by się dało, ale wpychanie go to już może być karkołomne... Kilka zakrętów po drodze jest... wężyk (o ile to on jest w tym peszlu) idzie podłogą aż do 3 słupka za kanapę... Chyba łatwiej zrobić baypas, wpiąć się w komorze silnikaz jednej strony i w fragment przy nadkolu z drugiej strony. Do komory przebić się obok alarmu i uszczelnić jakoś - jeszcze nie wiem czym... silikon jakiś? Zastanawia mnie tylko jak on idzie w tej komorze? Trzeba zwalać skrzynkę bezpieczników? Pruł to ktoś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71892-jak-si%C4%99-dosta%C4%87-do-w%C4%99%C5%BCyka-z-p%C5%82ynem-na-tylny-spryskiwacz-oraz-korek-do-pod%C5%82ogi/#findComment-584051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.