Gość kubulex94 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Witam. Posiadam opla rekorda 1.9 coupe z 1975r i chcaiłbym sie dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie spreżania ponieważ autko pali olej i bardzo dmucha z (odmy) wiec nie wiem czy są pierścienie do wymianany czy raczej głowica do regeneracji. W tygodniu sprawdze mu ciśnienie i zrobie próbe olejową wieć wtedy sie pewnie dowiem co jest uszkodzone ale chciał bym wiedzieć jakie powinno być fabryczne ciśnienie na cylindrach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71905-ci%C5%9Bnienie-spr%C4%99%C5%BCania-opel-rekord-d-19-coupe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Po pierwsze: były 3 typy silników... 1.9N 75kM, 1.9S 90kM i 1.9SH 97kM. Po drugie: warto podać jaki silnik ma to auto. Po trzecie: jest google, jest wszystko... 19N Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 55 / 4800 Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 2200 - 3400 Verdichtung: 7,9 : 1 Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI Oktanzahlbedarf: 91v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Ascona B (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord D (Op4, THM 180), Rekord E (Op4, THM 180) 19S Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 66 / 5100, ab 1/75 65 / 4800, 66 / 4800 (Ascona B, Manta : COOL : Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 2500 - 3100 (Rekord : COOL :, 149 / 2800 (Rekord C), 149 / 2500 - 3100, ab 3/75 150 / 2600 - 3800 Verdichtung: 9,0 : 1, ab 1/75 8,8 : 1 Motormanagement: Rekord B Vergaser Solex 32/35 DIDTA-4 (Schaltgetriebe), Rekord B Vergaser Solex 32/32 DIDTA-4 (Automatik), Vergaser Solex 32/32 DIDTA, ab 6/75 Vergaser Zenith 35/40 INAT Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Ascona A (Op4, THM 180), Ascona B (Op4, THM 180), GT (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord B (Op3, Op4, Pg), Rekord C (Op3, Op4, Pg, THM 180) 19SH Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 71 / 5200, ab 3/75 66 / 4800 Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3800, ab 3/75 148 / 3800 Verdichtung: 9,8 : 1 Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Rekord D (Op4, THM 180) Po czwarte: Kompresję można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania. Wzór też jest w googlach : Jeżeli nie znamy wartości nominalnej ciśnienia sprężania sprawdzanego pojazdu – wówczas możemy korzystać z niżej podanych wzorów: a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym Pspr = 0,125 x ε : COOL :. silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym Pspr = 0,21 x ε gdzie: Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa) ε – stopień sprężania badanego silnika 0,125 i 0,21 – wartości stałe Będzie to wartość książkowa, czyli tyle powinien mieć w pełni sprawny silnik. P.S. Próba olejowa nie wykaże zakleszczonych czy zjechanych pierścieni zgarniających, a auto będzie żreć olej bo to wystarczy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71905-ci%C5%9Bnienie-spr%C4%99%C5%BCania-opel-rekord-d-19-coupe/#findComment-584113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.