Skocz do zawartości

Ciśnienie sprężania Opel Rekord D 1.9 coupe


Gość kubulex94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kubulex94

Witam. Posiadam opla rekorda 1.9 coupe z 1975r i chcaiłbym sie dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie spreżania ponieważ autko pali olej i bardzo dmucha z (odmy) wiec nie wiem czy są pierścienie do wymianany czy raczej głowica do regeneracji. W tygodniu sprawdze mu ciśnienie i zrobie próbe olejową wieć wtedy sie pewnie dowiem co jest uszkodzone ale chciał bym wiedzieć jakie powinno być fabryczne ciśnienie na cylindrach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: były 3 typy silników... 1.9N 75kM, 1.9S 90kM i 1.9SH 97kM.

Po drugie: warto podać jaki silnik ma to auto.

Po trzecie: jest google, jest wszystko...

 

19N
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 93,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 1897
Leistung (kW bei min-1): 55 / 4800
Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 2200 - 3400
Verdichtung: 7,9 : 1
Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI
Oktanzahlbedarf: 91v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Ascona B (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord D (Op4, THM 180), Rekord E (Op4, THM 180)

19S
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 93,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 1897
Leistung (kW bei min-1): 66 / 5100, ab 1/75 65 / 4800, 66 / 4800 (Ascona B, Manta : COOL :
Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 2500 - 3100 (Rekord : COOL :, 149 / 2800 (Rekord C), 149 / 2500 - 3100, ab 3/75 150 / 2600 - 3800
Verdichtung: 9,0 : 1, ab 1/75 8,8 : 1
Motormanagement: Rekord B Vergaser Solex 32/35 DIDTA-4 (Schaltgetriebe), Rekord B Vergaser Solex 32/32 DIDTA-4 (Automatik), Vergaser Solex 32/32 DIDTA, ab 6/75 Vergaser Zenith 35/40 INAT
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Ascona A (Op4, THM 180), Ascona B (Op4, THM 180), GT (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord B (Op3, Op4, Pg), Rekord C (Op3, Op4, Pg, THM 180)

19SH
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 93,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 1897
Leistung (kW bei min-1): 71 / 5200, ab 3/75 66 / 4800
Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3800, ab 3/75 148 / 3800
Verdichtung: 9,8 : 1
Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Rekord D (Op4, THM 180)

Po czwarte: Kompresję można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania. Wzór też jest w googlach :

Jeżeli nie znamy wartości nominalnej ciśnienia sprężania sprawdzanego pojazdu – wówczas możemy korzystać z niżej podanych wzorów:

a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym

Pspr = 0,125 x ε

: COOL :. silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym

Pspr = 0,21 x ε

gdzie:

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

ε – stopień sprężania badanego silnika

0,125 i 0,21 – wartości stałe

 

Będzie to wartość książkowa, czyli tyle powinien mieć w pełni sprawny silnik.

 

 

P.S.

Próba olejowa nie wykaże zakleszczonych czy zjechanych pierścieni zgarniających, a auto będzie żreć olej bo to wystarczy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności