Gość kubulex94 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Witam. Posiadam opla rekorda 1.9 coupe z 1975r i chcaiłbym sie dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie spreżania ponieważ autko pali olej i bardzo dmucha z (odmy) wiec nie wiem czy są pierścienie do wymianany czy raczej głowica do regeneracji. W tygodniu sprawdze mu ciśnienie i zrobie próbe olejową wieć wtedy sie pewnie dowiem co jest uszkodzone ale chciał bym wiedzieć jakie powinno być fabryczne ciśnienie na cylindrach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Po pierwsze: były 3 typy silników... 1.9N 75kM, 1.9S 90kM i 1.9SH 97kM. Po drugie: warto podać jaki silnik ma to auto. Po trzecie: jest google, jest wszystko... 19N Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 55 / 4800 Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 2200 - 3400 Verdichtung: 7,9 : 1 Motormanagement: Vergaser Solex 35 PDSI Oktanzahlbedarf: 91v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Ascona B (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord D (Op4, THM 180), Rekord E (Op4, THM 180) 19S Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 66 / 5100, ab 1/75 65 / 4800, 66 / 4800 (Ascona B, Manta : COOL : Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 2500 - 3100 (Rekord : COOL :, 149 / 2800 (Rekord C), 149 / 2500 - 3100, ab 3/75 150 / 2600 - 3800 Verdichtung: 9,0 : 1, ab 1/75 8,8 : 1 Motormanagement: Rekord B Vergaser Solex 32/35 DIDTA-4 (Schaltgetriebe), Rekord B Vergaser Solex 32/32 DIDTA-4 (Automatik), Vergaser Solex 32/32 DIDTA, ab 6/75 Vergaser Zenith 35/40 INAT Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Ascona A (Op4, THM 180), Ascona B (Op4, THM 180), GT (Op4, THM 180), Manta B (Op4, THM 180), Rekord B (Op3, Op4, Pg), Rekord C (Op3, Op4, Pg, THM 180) 19SH Bauform: R4 Steuerung: CIH Anzahl der Ventile: 8 Bohrung (mm): 93,0 Hub (mm): 69,8 Volumen (cm³): 1897 Leistung (kW bei min-1): 71 / 5200, ab 3/75 66 / 4800 Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3800, ab 3/75 148 / 3800 Verdichtung: 9,8 : 1 Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: kein Katalysator Eigenschaften: Verwendung: Rekord D (Op4, THM 180) Po czwarte: Kompresję można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania. Wzór też jest w googlach : Jeżeli nie znamy wartości nominalnej ciśnienia sprężania sprawdzanego pojazdu – wówczas możemy korzystać z niżej podanych wzorów: a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym Pspr = 0,125 x ε : COOL :. silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym Pspr = 0,21 x ε gdzie: Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa) ε – stopień sprężania badanego silnika 0,125 i 0,21 – wartości stałe Będzie to wartość książkowa, czyli tyle powinien mieć w pełni sprawny silnik. P.S. Próba olejowa nie wykaże zakleszczonych czy zjechanych pierścieni zgarniających, a auto będzie żreć olej bo to wystarczy...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.