Skocz do zawartości
mk5

Nadmierny luz tarczy sprzegła na kompresorze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas załaczonej klimatyzacji słychac hałas z tarczy sprzegła kompresora.Jest nadmierny luz wzdłuzny i widac ze ociera o kolo pasowe.

Czy mozna samemu ten luz zlikwidowac domowym sposobem?

1854122-1X.jpg?osCsid=i570pnbil6hmcf689o

idowac.Sprezarka wyglada tak

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hałas z tarczy sprzęgła i harakterystyczne cykanie może być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w układzie.

Czujnik ciśnienia rozłącza co chwila.

 

Koło masz dokrecone?

 

Patrzyłem przed chwilą na sprężarke. Mały luz tam jest. Ale koło obraca się bez ocierania.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie nie ma luzu,w aucie sasiadki ma bardzo duzy ze widac ze ociera o scianki koła pasowego.Dzwiek to bardziej dzwonienienie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luz jest regulowany podkladki o roznej grubosci. To bardzo wazny parametr. Juznie palietam dokladnie ale oczewiscie za pomoca szczelinomierz aodbiera sie podkladki metado prob i bledów ale chyba cos kolo 0.3 mm ma byc czy 0.7 bo mego cos mylic. Napewno nie moze tak byc ze luz jest 1 czy 2 mm.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze skoro sie rusza to powinno się zdemontowac bez problemu.Podkładki sa specjalne czy w własnym zakresie?Zmierze szczeline w moim kompresorze i ustawie tak samo i powinno byc dobrze.

Moim zdaniem luz wiekszy ni 2mm

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 mm to za dużo.Luz będzie jak Harnas pisał z powodu nie dokręconej tarczy a tym samym wyrobionego wielowpustu.


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jesli bylo zluzowane to moz ebyc kupa za przeproszeniem. Luz sprawdzalem i powinien byc na poziomie 0.2 do 0.5 mm. Standardowo ustawialismy w fordzie z mechanikami na 0.3 mm. Cala paczka byla podkladek regulacyjnych ale czasami nawet zesmy dorabiali jakaś albo szlifowalismy na papierku sciernym by ciensza zrobic.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.