Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.28 bar 
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.94 V

Czy takie parametry dla obrotów jałowych i zagrzanego silnika są prawidłowe? Pytam ponieważ walczę z wysokimi obrotami po odpaleniu silnika oraz Check Engine, który pojawia się tylko przy prędkościach wyższych od 100 km/h. Jest to błąd P0130, który zaraz gaśnie. Z tego co zdążyłem wyszukać, P0130 to sonda lambda lub przepływomierz. Z racji, że spalanie jest w normie (średnio ok. 7-8l) i nie kopci a X16XEL nie ma przepływomierza to może to wskazywać właśnie na MAP Sensor?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72475-map-sensor/
Udostępnij na innych stronach

P0130 to niby blad tylko sondy ale fakt moze byc tak ze i nawet waz peniety na dolocie bedzi epowodowal takie bledy tak jak neiszczlenosc na wydechu bo bedzie lewe powietrze w wydech czyli lambda bedzie takie anomalie wykrywac ze szkoda gadac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72475-map-sensor/#findComment-590808
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z tym samym problemem w VB.

Do tej pory:

- wymieniłem sondę lambda (Bosch)

- wymieniłem silnik krokowy (zamiennik, ale działa identycznie jak ori)

- dokładnie sprawdziłem czujnik temperatury silnika (symulacje rezystancją z tabeli) - sprawny

- wyczyściłem dokładnie przepustnicę

- brak jakichkolwiek błędów w sterowniku

 

Zaczęło sie sporadycznie, potem coraz częściej, a teraz dzieje się tak za każdym razem po odpaleniu

silnika po dłuższym postoju, np 8h w pracy.

Obroty ok. 1300-1500/min. i mam wrażenie jak by trochę nierówno pracował.

Co dziwne, najczęściej, jak zgaszę silnik po np. 10 sekundach po takim odpaleniu i po chwili odpalę

ponownie, to często obroty są już normalne, czyli ok. 850 i pracuje równo.

 

U mnie:

temp. silnika - 25 stopni C

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 0.58 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 2.75 V

 

temp. silnika - 92 stopni C

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 0.22 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) - 1.03 V

 

U mnie żaden check się nie pojawia.

Mam LPG, ale na jakiś czas całkowicie odłączyłem instalację (elektrycznie i gazowo)

i objawy są takie same, więc to chyba nie jest powodem.

 

Chętnie wymienię się doświadczeniami w temacie, bo strasznie mnie to wkurza.

 

--

Piotrek

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72475-map-sensor/#findComment-590834
Udostępnij na innych stronach

Kontrola działania czujnika

Dane techniczne

Podciśnienie Napięcie

0 bar 4,9 - 5,1 V

0,2 bar 3,4 - 3,9 V

0,4 bar 2,3 - 2,8 V

0,6 bar 1,2 - 1,7 V

 

Wygląda na to że wasze czujniki nie pracują prawidłowo.

Edytowane przez klimi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72475-map-sensor/#findComment-590862
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności