Gość grzegorzw84 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 witam po raz kolejny! Panowie pojawił sie kolejny problem w mojej kochanej merivie! Gdy silnik pracuje na wyrzych obrotach pow. 2500 wszystko jest w miare ok, ale gdy go delikarnie nawet przymule ro zaczyna nim szarpac, do tego stopnia ze dzisiaj mi zgasl jak wrzucilem luz. Czy spotkal sie ktos z czyms takim? Dodam ze swiece niedawno wymienione silnik z16xe 100km. Podejzewam zabrudzona przepustnice, ale powiem szczerze ze zaczyna mnie juz to wszystko slabic. Przebieg 190 000. Jezdze nia zaledwie 2miechy a tu okazuje sie ze silnik bierze olej 0.5l na 1000km a teraz jeszcze to. Prosze o porade   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek775 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Zapala czek? Może świece od oleju mostkuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Kolego poczytaj o swoim motorku, o zamulani itp. skorzystaj z wyszukiwarki, ten silnik jest też montowany w innych oplach więc zachęcam do lektury - http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums Po co powielać info skoro ono już tam jest. 0,5 l oleju na 1000km to nic 16V mogą spalić nawet 1l i wszystko jest w normie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzw84 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 JAKI LITR?! NIE GADAJ ZE LITR OLEJU NA 1000KM I JEST OK. TZN. ZE OD WYMIANY DO WYMIANY DOLEJE 10L. OLEJU I TO JEST W NORMIE? STARY COS TU NIEGRA. KUPIŁEM TO AUTO Z MYSLą że ZAŁOŻE LPG, ALE NARAZIE NIEMAM DO CZEGO ZAKŁADAC. ALE WRACAJĄC DO MOJEGOI POSTU TO NIC SIĘ NIEZAPALA ŻADNA KONTROLKA   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Po pierwsze nie pisz dużymi literami. Netykieta się kłania. 190 tys to nie nówka z salonu i olej może wciągać... Zresztą jak to ople lubią. Mało tego, co cię zaskoczy, nawet nówki mają normy na spalanie oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Ola juz napisala co i jak dodam tylko ze norma spalania do 1 litra na tysiac km jest dla nowego silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 (edytowane) dodam tylko ze norma spalania do 1 litra na tysiac km jest dla nowego silnika tylko 0,6l i jest napisane w instrukcji obsługi kazdej .. tylko trzeba najpierw zaglądnąć tam Edytowane 15 Lipca 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 x20xev ma do litra x16xel i pochodne mial 0,7 o ile pamietam a z16xe z takiego sie wywodzi tak czy siak takie sa normy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 witam po raz kolejny! Panowie pojawił sie kolejny problem w mojej kochanej merivie! Gdy silnik pracuje na wyrzych obrotach pow. 2500 wszystko jest w miare ok, ale gdy go delikarnie nawet przymule ro zaczyna nim szarpac, do tego stopnia ze dzisiaj mi zgasl jak wrzucilem luz. Czy spotkal sie ktos z czyms takim? Dodam ze swiece niedawno wymienione silnik z16xe 100km. Podejzewam zabrudzona przepustnice, ale powiem szczerze ze zaczyna mnie juz to wszystko slabic. Przebieg 190 000. Jezdze nia zaledwie 2miechy a tu okazuje sie ze silnik bierze olej 0.5l na 1000km a teraz jeszcze to. Prosze o porade Skąd masz pewność przebiegu skoro jeździsz tym autkiem od 2 miechy? Zrobiłeś pełną diagnostykę motorka? Możliwe że zaczyna kończyć się jakiś czujnik i daje błędne dane, lub niepełne do ECU.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek775 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Jeśli przepustnica jest brudna to nie zaszkodzi jej wyczyszczenie. Proponuje pojechać do warsztatu i sprawdzić czy są błędy w sterowniku silnika. Znam podobny przypadek koledze meriva z tym samym silnikiem szarpała i traciła moc. Za moją namową zaślepił EGR i pomogło - egr był brudny i lubił się niedomknąć. Wyczyszczony i zaślepiony działa. Warto go zaślepić żeby nie mieć problemu jak by padł. I od razu uprzedzam że spaliny nadal będą się mieściły w normie. Ja prewencyjnie też zaślepiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.