Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zagotowało mi płyn chłodniczy, a wentylator nie włączył się (w porę wyłączyłem silnik) tak więc najpierw zdjąłem wtyczkę z termo włącznika i zwarłem drucikiem blaszki w dziurkach.

Wentylator zadziałał, a więc to na pewno termo włącznik, pomyślałem i kupiłem nowy.

 

Po wkręceniu nowego uruchomiłem silnik odczekałem aż temperatura wzrośnie i pomimo że wskaźnik pokazywał prawie100 stopni, w zbiorniczku wyrównawczym zaczęło bulgotać to wentylator nie włączył się.

Jeszcze raz sprawdziłem drucikiem we wtyczce, wentylator działa.

 

Wykręciłem termo włącznik, zagotowałem trochę wody w garnku, zanurzyłem główkę włącznika we wrzątku i przy pomocy miernika uniwersalnego stwierdziłem że po chwili obwód się zamknął, a więc termo włącznik jest sprawny.

 

Jeszcze raz wkręciłem włącznik w chłodnice odpaliłem silnik i to samo co za pierwszym razem, prawie 100 stopni, bulgotanie w zbiorniczku, a wentylator nic ?!?!?!?

 

Po teście z drucikiem, wentylator działa ?!?!?!

 

O co chodzi, czy ktoś może mi coś doradzić.

 

 

Dodam:

Gumowa rura między silnikiem a chłodnicą rozgrzewa się, a więc termostat w bloku silnika otwiera układ z małego na duży.

Po uzupełnieniu płynu odpowietrzyłem układ wykręcając czujnik wskaźnika temperatury, powietrza nie było.

Na starym włączniku wybite jest że pracuje od 95 do 100 stopni, na nowym 92 do 97 stopni, a więc powinien zadziałać szybciej niż stary.

Edytowane przez Arkadius

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72962-problem-z-termo-w%C5%82%C4%85cznikiem-wentylatora-ch%C5%82odnicy/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmostkuje wtyczkę to wętylator działa, a więc przekaźnik jest sprawny, jeśli jest.

 

Tak się składa że mam schemat instalacji elektrycznej i tam przekaźnika nie ma.

 

Załączam plik ze skanem schematu.

 

 

 

"Fachowcy" mi podpowiadają, że chłodnica jest zamulona. Trzeba ją wyjąć i wypłukać, ale jeśli przy wymianie włącznika wyleciało mi trochę płynu to by oznaczało że drożność jest.

 


Nie wiem dlaczego plik ze skanem schematu jest niewidoczny.

Próbuje jeszcze raz.

 

post-47985-0-19505000-1439928525_thumb.jpg

 

prawie100 stopni, w zbiorniczku wyrównawczym zaczęło bulgotać

Mam wrażenie że korek zbiornika wyrównawczego masz do wymiany i do tego jest woda w układzie zamiast płynu.

 

 

edit

sprawdzałeś czy chłodnica gorąca ? Może termostat nie otwiera dużego obiegu.

Edytowane przez Kacper

 

Gość harnas1515

Brak cisnienia w ukladzie.

 

Powodem może być wyciek lub korek zbiorniczka uszkodzony.

To jest układ ciśnieniowy. ;)

 

Sprawdz twardosc przewodów. ;)

 

Zakład ? ;)

 

 

Tak jak Kacper wspomniał.

Edytowane przez harnas1515

 

Przewody gumowe są elastyczne, wycieku niema, chłodnica rozgrzewa się.

 

Wszystkie próby po zamontowaniu nowego termo włącznika robiłem na otwartym zbiorniczku, jutro spróbuje na zamkniętym.

 

Spostrzeżeniami niezwłocznie podzielę się.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności