Gość WPlock Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) Witam. co moze byc powodem za poznego lub wolnego wstawania Turbo ?? czasami na niskich obrotach gdy turbo zaczyna dmuchac auto puszcza delikatnego czarnego bąka. przegladalem wiele wykresow tych silnikow i u niektorych zauwazylem ze niemalze maksymalny moment obr. jest dostepny juz od 1700-2000 obrotow u mnie cczuc te kopnięcie od okolo 2000-2200 obr EGR ? przeplywka ? cos z turbo, gruszką itp ? mieliscie podobne problemy? jesli je rozwiazaliscie to co bylo przyczyną? zdaje sobie sprawe ze przyczyn moze byc masę... ale co mozna sprawdzic samemu z kolegą ? ponizej wstawiam wykres z hamowni przed i po wirusie... Tuner Rogal z Mineralnej postaral sie przesunac wykres na obrotach ale nadal moim zdaniem za pozno dostepny jest moment OBR ps. oczywiscie hamownia na Mineralnej zawyza moc : SMILE : wiec mozecie odjac 10hp i z 20 nm aby uzyskac rzeczywiste wartosci : SMILE : wybaczcie za slabą jakosc ... wykres zaczyna sie od 1000obr a kratki są co 200 obr Edytowane 16 Września 2015 przez WPlock   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 http://forum.opel24.com/topic/72404-slabe-wkrecanie-sie-naobroty/ i szukajka na forum... czarny bąk oznacza zły skład mieszanki - za mało powietrza względem paliwa. To też może być spowodowane nie najlepszym tuningiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 no szczyt perfekcji to to nie jest ... gdzie ten płaski moment obrotowy?? przedział 1600 do 2000 rpm niestety ale jest słaby ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) Nieszczelność układu dolotowego powietrza może być.Była jakaś "mapa" robiona?.Czujnik ciśnienia doładowania sprawny?. Edytowane 17 Września 2015 przez Natan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 A DPF masz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Natan jakies dziwne pytanie zadajesz. A co niby wykres przedstawia. Rogal akurat zna sie na robocie dosc dobrze i watpie by tuningowal auto niesprawne. CO innego ze nie widzimy na tym wykresie jak idzie krzywa wzgledem obrotów . Przydaloby sie lepsze zdjecie albo poprostu skan wykresu. Zreszta gratuluje komus kto ma przy 1700 obr max momentu i jeszcze niech to bedzie 350 niutona. Normalnie gratuluje bezmyslnosci. Potem sie dziwic ze dwumas siada.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602788 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) CO innego ze nie widzimy na tym wykresie jak idzie krzywa wzgledem obrotów a ciekawe co przedstawia wykres .. doczytaj pierwszego posta .. jakbys nie wiedział to własnie tak wyglada wykres mocy i momentu obrotowego od własnie obrotów .. czyli tzw. full load (pełne obciążenie). Pewnie za szybko przelatujesz posty .. bo nie doczytałeś .. bo przecież nie podejrzewam Cie o brak elementarnej wiedzy .. wybaczcie za slabą jakosc ... wykres zaczyna sie od 1000obr a kratki są co 200 obr Edytowane 17 Września 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WPlock Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Dpfa nie ma. Krzywa niebieska to wykres momentu i widac ze turbo zaczyna lądować tak przy 1700 obrotów ale bardzo "łagodnie". Zastanawia mnie co moze powodować ze turbina zbyt wolno "wstaje". Moze nie ma tragedii ale inne wykresy tego silnika pokazują ze wlasnie przy 1800-1900juz jest max load czyli okolo 360-380 mm. Przejmowac sie i szukac przyczyny? http://www.fotem.pl/data/fcba1165efcf789cd5b2bc5f5ba.jpg Wykres innej z19dt.. Moim zdaniem dużo lepszy przebieg momentu. Moze cos z turbo? Od czego zacząć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 a ciekawe co przedstawia wykres .. doczytaj pierwszego posta .. jakbys nie wiedział to własnie tak wyglada wykres mocy i momentu obrotowego od własnie obrotów .. czyli tzw. full load (pełne obciążenie). Pewnie za szybko przelatujesz posty .. bo nie doczytałeś .. bo przecież nie podejrzewam Cie o brak elementarnej wiedzy .. Grześ wez mi powiedz ile jest niuta przy 1700 ile przy 1800 ile przy 1900 ile przy 2000 itd z tej fotki wykresu. Nic nei widac na dole na skali. Nei wiedac to jak moge stwierdzic ze jest dobrze czy zle?? przy 1800-1900juz jest max load czyli okolo 360-380 mm na tym wykresei widze ponad 300 Nm przy 1500 obr. Dziwia sie pózniej ludziska ze dwumas siada. Na tym ci zalezy??TO ze tak producent zrobil to nei znaczy ze dobrze to zrobil. Ja przy 1500 obr mialem po wirusie 220 Nm. Po Wymianie na big turbo mam jeszcz emniej bo wiadomo z ewieksza oche ciezej rozruszac. okolo 1750 mialem 300 Nm 1800-1900 to jakies 330Nm i mniejwiecej max 350-360 Nm byl od 2000 do 3000 obr. Teraz mam 300 Nm przy 2000 obr 2200 i jakies 370-380 Nm i przy 2500-3000 obr 400Nm. z tym ze mam jednomas zalozony wiec nie trzeba uwazac juz tak. Wrzuć wykres bardziej czytelny. o ile nie sa tez te pomiary wykonane na roznych typach hamowni ( inercja i obciazeniowka) to wydaje mi sei ze ROgal zrobil wlansie bardzo dobry ten soft. Ja jestem absolutnym przeciwnikiem katowania polosi i sprzegla takim niutem z dolu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602829 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WPlock Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 To czemu on sam powiedzial ze cos jest nie tak? Jak stwierdził " bylyby większe przyrosty w tym silniku ale turbo wolno/za późno wstaje i dymi na czarno wuec nie mogl dokoksowac wiecej" Z tego jego zdania stwierdzam ze cos boli mój silnik tylko co? Ze swojego wykresu odczytalem ze przy 1800 mam 260nm A przy 1500 mam 195 mm wiec mniej niż Ty... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/#findComment-602834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.