Skocz do zawartości

Problem z mocą w Z19DT. Wolno lub za pózno wstaje turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

co moze byc powodem za poznego lub wolnego wstawania Turbo ??

czasami na niskich obrotach gdy turbo zaczyna dmuchac auto puszcza delikatnego czarnego bąka.

 

przegladalem wiele wykresow tych silnikow i u niektorych zauwazylem ze niemalze maksymalny moment obr. jest dostepny juz od 1700-2000 obrotow

 

u mnie cczuc te kopnięcie od okolo 2000-2200 obr

 

EGR ? przeplywka ? cos z turbo, gruszką itp ?

 

mieliscie podobne problemy? jesli je rozwiazaliscie to co bylo przyczyną? zdaje sobie sprawe ze przyczyn moze byc masę... ale co mozna sprawdzic samemu z kolegą ?

 

ponizej wstawiam wykres z hamowni przed i po wirusie... Tuner Rogal z Mineralnej postaral sie przesunac wykres na obrotach ale nadal moim zdaniem za pozno dostepny jest moment OBR

 

ps. oczywiscie hamownia na Mineralnej zawyza moc : SMILE : wiec mozecie odjac 10hp i z 20 nm aby uzyskac rzeczywiste wartosci : SMILE :

wybaczcie za slabą jakosc ... wykres zaczyna sie od 1000obr a kratki są co 200 obr

 

4806e913bcf983ab.jpg

Edytowane przez WPlock

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73279-problem-z-moc%C4%85-w-z19dt-wolno-lub-za-p%C3%B3zno-wstaje-turbo/
Udostępnij na innych stronach

http://forum.opel24.com/topic/72404-slabe-wkrecanie-sie-naobroty/

i szukajka na forum...

czarny bąk oznacza zły skład mieszanki - za mało powietrza względem paliwa. To też może być spowodowane nie najlepszym tuningiem

 

no szczyt perfekcji to to nie jest ... gdzie ten płaski moment obrotowy?? przedział 1600 do 2000 rpm niestety ale jest słaby .. :(

 

Nieszczelność układu dolotowego powietrza może być.Była jakaś "mapa" robiona?.Czujnik ciśnienia doładowania sprawny?.

Edytowane przez Natan

 

Natan jakies dziwne pytanie zadajesz. A co niby wykres przedstawia. Rogal akurat zna sie na robocie dosc dobrze i watpie by tuningowal auto niesprawne. CO innego ze nie widzimy na tym wykresie jak idzie krzywa wzgledem obrotów . Przydaloby sie lepsze zdjecie albo poprostu skan wykresu. Zreszta gratuluje komus kto ma przy 1700 obr max momentu i jeszcze niech to bedzie 350 niutona. Normalnie gratuluje bezmyslnosci. Potem sie dziwic ze dwumas siada.

 

CO innego ze nie widzimy na tym wykresie jak idzie krzywa wzgledem obrotów

 

a ciekawe co przedstawia wykres .. doczytaj pierwszego posta .. jakbys nie wiedział to własnie tak wyglada wykres mocy i momentu obrotowego od własnie obrotów .. czyli tzw. full load (pełne obciążenie).

Pewnie za szybko przelatujesz posty .. bo nie doczytałeś .. bo przecież nie podejrzewam Cie o brak elementarnej wiedzy ..

 

 

wybaczcie za slabą jakosc ... wykres zaczyna sie od 1000obr a kratki są co 200 obr
Edytowane przez grzes08

 

Dpfa nie ma.

 

Krzywa niebieska to wykres momentu i widac ze turbo zaczyna lądować tak przy 1700 obrotów ale bardzo "łagodnie".

Zastanawia mnie co moze powodować ze turbina zbyt wolno "wstaje". Moze nie ma tragedii ale inne wykresy tego silnika pokazują ze wlasnie przy 1800-1900juz jest max load czyli okolo 360-380 mm.

 

Przejmowac sie i szukac przyczyny?

http://www.fotem.pl/data/fcba1165efcf789cd5b2bc5f5ba.jpg

 

 

Wykres innej z19dt.. Moim zdaniem dużo lepszy przebieg momentu.

 

Moze cos z turbo?

Od czego zacząć?

 

 

 

a ciekawe co przedstawia wykres .. doczytaj pierwszego posta .. jakbys nie wiedział to własnie tak wyglada wykres mocy i momentu obrotowego od własnie obrotów .. czyli tzw. full load (pełne obciążenie). Pewnie za szybko przelatujesz posty .. bo nie doczytałeś .. bo przecież nie podejrzewam Cie o brak elementarnej wiedzy ..

 

Grześ wez mi powiedz ile jest niuta przy 1700 ile przy 1800 ile przy 1900 ile przy 2000 itd z tej fotki wykresu. Nic nei widac na dole na skali. Nei wiedac to jak moge stwierdzic ze jest dobrze czy zle??

 

 

 

przy 1800-1900juz jest max load czyli okolo 360-380 mm

 

na tym wykresei widze ponad 300 Nm przy 1500 obr. Dziwia sie pózniej ludziska ze dwumas siada. Na tym ci zalezy??TO ze tak producent zrobil to nei znaczy ze dobrze to zrobil.

 

Ja przy 1500 obr mialem po wirusie 220 Nm. Po Wymianie na big turbo mam jeszcz emniej bo wiadomo z ewieksza oche ciezej rozruszac. okolo 1750 mialem 300 Nm 1800-1900 to jakies 330Nm i mniejwiecej max 350-360 Nm byl od 2000 do 3000 obr. Teraz mam 300 Nm przy 2000 obr 2200 i jakies 370-380 Nm i przy 2500-3000 obr 400Nm. z tym ze mam jednomas zalozony wiec nie trzeba uwazac juz tak.

 

Wrzuć wykres bardziej czytelny. o ile nie sa tez te pomiary wykonane na roznych typach hamowni ( inercja i obciazeniowka) to wydaje mi sei ze ROgal zrobil wlansie bardzo dobry ten soft. Ja jestem absolutnym przeciwnikiem katowania polosi i sprzegla takim niutem z dolu.

 

To czemu on sam powiedzial ze cos jest nie tak? Jak stwierdził " bylyby większe przyrosty w tym silniku ale turbo wolno/za późno wstaje i dymi na czarno wuec nie mogl dokoksowac wiecej"

 

Z tego jego zdania stwierdzam ze cos boli mój silnik tylko co?

Ze swojego wykresu odczytalem ze przy 1800 mam 260nm

A przy 1500 mam 195 mm wiec mniej niż Ty...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności