Skocz do zawartości

Zaprawki lakieru, konserwacja profili zamkniętych, podwozia


Gość MARCEL!

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ idzie zima (tudzież jesienne deszcze) i trzeba naszykować autko przed zimą, napisałem krótki instruktaż.
Niestety nie pomyslałem, żeby robić fotki jak ja to robiłem, dlatego tylko opis, może się przyda...

ZAPRAWKI NA LAKIERZE
Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład

antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.

PODWOZIE AUTA

Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.


PROFILE ZAMKNIĘTE.

Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
(są otwory konserwacyjne).
Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.


Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).

Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
Pędzle - 10 zł.
Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
Papier ścierny - 5 zł


Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.

Robiłem na razie tak 3 auta (Zafire, Forda Fiestę i Skode Felicie) i póki co nie korodują za bardzo (prawie wcale).

Mam nadzieje, że pomogłem :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem papieru 200 a później 150. Generalnie ważna też jest konserwacja profili zamkniętych.

Z tego co wiem to Zafira jeśli nie była mocno powypadkowa i była zakonserwowana solidnie to nie powinna korodować mocno.

Wg papierów z Niemcowni to gwarancja na perforacje była na 12 lat, natomiast konserwacja profli zamkniętych powinna być przeprowadzana co 5 lat, co roku uzupełniane ubytki konserwacji w podwoziu...

Nie mam pojęcia jak to było na polskim rynku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować wiadomości, to dopiszę, że mi się coś przypomniało...

Posiadacze diesli niech sprawdzą czy nie gnije im nic w okolicy tej osłony silnika i przy wygłuszeniu.... nie pamiętam gdzie dokładnie. Była jakaś akcja serwisowa, że w Dieslach (miały dodatkowe wygłuszenie) coś korodowało w okolicy silnika... Na pewno to dotyczyły wersji B, czy A to nie wiem, ale chodzi o Diesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności