Skocz do zawartości

Nieszczelna listwa wtryskowa 1.7CDTI


Gość jstomi

Rekomendowane odpowiedzi

To jest mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich serdecznie : SMILE :.

 

Zakupiłem niedawno Corsę 1.7 CDTI 125 KM ( Z17dtr ), 2009 rok. Autko sprowadziłem sobie z niemiec stanie nie do jazdy.

Naprawiłem tylne zawieszenie i wydawało mi się, że teraz wszystko będzie super.

 

Niestety silnik nie chodzi dobrze… tzn ma falujące obroty na zimnym silniku ( na ciepłym też ), czasami potrafi zgasnąć po pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju.

Zauważyłem że mam gdzieś wycieki paliwa w okolicy listwy wtryskowej… jest cała wilgotna z paliwa. Na razie nie zlokalizowałem dokładnie gdzie jest wyciek ale będę ją demontował w najbliższym tygodniu.

 

Poszukuję osoby z okolic Katowic lub okolic, która byłaby w stanie zdiagnozować mi ten samochód za pomocą op-coma lub innego interfesju zanim zdemontuję listwę. Chciałbym się dowiedzieć z czym jeszcze ma ten silnik problem ( zawór SCV itp.). Ostatnio wyczyściłem cały układ EGR ale nie pomogło to w niczym ..

 

W zamian chętnie zdiagnozuję samochody BMW : SMILE : (INPA, EDIABAS ).

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc : SMILE :.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnij najpierw układ paliwowy. Nic nie musisz na razie diagnozować. Jeśli masz filtr paliwa w postaci plastikowej obudowy z wkładem, a wieczko przykręcane na torx, to sprawdź, czy pokrywka nie jest krzywa i lekko nieszczelna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Tak sam filtr to plastikowa obudowa z wkładem z tym, że nie zauważyłem zeby coś się tam pociło przy filtrze. Sama listwa oraz okolice zagłębień ze koło świec żarowych są cały czas wilgotne od paliwa … nawet jak przetarłem wszystko żeby zlokalizować nieszczelność za parę chwil znowu było mokro…

 

Są jakieś standardowe miejsca ( oprócz filtra paliwa ) gdzie jeszcze można się spodziewać wycieku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa filtra paliwa nie musi ciec. Starczy, że będzie zaciągać tam powietrze. Niektórzy dowalają śrubkę na chama, skutkiem czego krzywi się pokrywka i pozwala na zaciąganie powietrza.

Listwa - albo za słabo dociągnięte nakrętki przewodów, albo nieszczelne przelewy wtrysków. Chyba, że same wtryski się rozszczelniły.

Umyj toto nitro albo zmywaczem do hamulców, poczekaj aż wyschnie całkowicie i niech ktoś odpali, a Ty patrz gdzie przecieka. Proste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chcesz to podjedź do Gliwic .. zobacze co i jak .. wyciek, to prawdopodobnie jak pisze Arcos przelewy lub oring na nich lub cieknacy wtryskiwacz (wtedy cisnienie w railu nie będzie stabilne) .. diagnostyka również jest mozliwa (Tech2)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności