adam1954 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Tak jest podane w Autodacie. Zaś tutaj 12 http://astra.myto.pl/silniki-opel-astra-g No o remoncie nie pisałeś. Ale z zaworami może być że są nieszczelne. No i w tisie też jest 9.6:1 czyli 12 Wychodzi że Autodata ma błąd. Ale jeszcze warto sprawdzić dolot powietrza czy masz szczelny. Edytowane 6 Września 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinplnl Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) Tak jest podane w Autodacie. Zaś tutaj 12 http://astra.myto.pl/silniki-opel-astra-g No o remoncie nie pisałeś. Ale z zaworami może być że są nieszczelne. No i w tisie też jest 9.6:1 czyli 12 Wychodzi że Autodata ma błąd. Ale jeszcze warto sprawdzić dolot powietrza czy masz szczelny. Adam 1954 pominąłem info.o remoncie bo wydała mi się zbędna przy moim problemem. Mógł byś rozwinąć temat sprawdzania dolotu powietrza co masz na myśli ? Filtr powietrza jest czysty i nie stary,obudowa też nie popękana. A może Ci chodzi o kolektor dolotowy ? Jak miał bym go sprawdzić i na co zwrócić uwagę ? Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz. Proszę o wyrozumiałość za może głupie pytanie ale nie każdy jest zawodowym mechanikiem Edytowane 6 Września 2016 przez marcinplnl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647395 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Szczelność całego dolotu od filtra do kolektora.Sprawdzenie moim zdaniem organoleptycznie bo psikanie np.plakiem po dolocie daje rezultat wtedy gdy obroty falują.Czyli rozebrać i sprawdzać wszystkie uszczelnienia. Ale nie wykluczone że masz niedomykanie sie zaworów.I na końcu ten nieszczęsny sterownik silnika Tyle mi na razie do głowy przychodzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Na wypadanie ma szereg czynników-nie prosty temat.Czy na wypadanie ma wpływ temp silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 I jeszcze taka myśl.Świece masz dobrane ciepłotą do twojego silnika? Nie jakieś wynalazki do gazu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinplnl Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Na wypadanie ma szereg czynników-nie prosty temat.Czy na wypadanie ma wpływ temp silnika? Na początku moich problemów miałem problemy tylko na zimnym silniku z rana,co kilka tygodni nie częściej. Ostatnio zaczęło się też na gorącym silniku w długiej trasie. Nie wiem może i kiedyś by też występował problem na takiej trasie, krótsze odcinki po 150km pokonuje bez problemu. Z tym że raz mi się zdarzył podczas mojej jazdy do siostry - 20km. Ogólnie na trasie Polska-Holandia czułem wyskoczył mo dwa razy jak podchodziłem pod 150km/h. Gdy jechałem normalnie 120-130km/h problem nie wystąpił. I jeszcze taka myśl.Świece masz dobrane ciepłotą do twojego silnika? Nie jakieś wynalazki do gazu? Co do świec to kupiłem ze sklepu przez allegro oryginalne GM dedykowane pod silnik. Kable tak samo ale dostałem do Astry II Z16... (nie pamiętam końcówki) ale nie SE tzn.nie Z16SE. Jeden przewód był za krótki i musiałem zamienić miejscami kable 1z3 świecą bodajże. Facet ze sklepu po telefonie twierdził że to są prawidłowe kable do tego silnika a tylko nie ma mojego typu silnika wypisane w specyfikacji kabli. Ciekawe że długość nie pasowała... Myślę że zmiana miejsc kolejności kabli na świece nie ma wpływu a znajomy mechanik do którego dzwoniłem też mi powiedział że nie powinno to mieć znaczenia gdyż musi być wysyłane takie same napięcie na wszystkie świece. Po rozmowie z jednym znajomym elektrykiem dowiedziałem się że może być walniety czujnik położenia wału ale mogą być też przewody które do niego idą ale żeby to sprawdzić to trzeba by było przejrzeć całą instalacje oscyloskopem. W piątek będę miał samochód to sprawdzę tą szczelność dolotu powietrza,rozbiorę i się przyjże. Dzięki za odpowiedzi, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły uwagi chętnie wysłucham ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Trochę nie rozumiem jak zamieniłeś miejscami?Na cewce też?Według numerków na cewce powinny być podłaczone kable do świec. Nie wiem jak ty ale ja bym te przewody wymienił na inne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Długość kabli może mieć znaczenie - im dłuższy kabel tym ma większą oporność (do kilku kOhm) Kable posiadają rdzeń grafitowy a ten posiada jakąś oporność. Przy instalacji LPG ważne są kable + świece. Należy dążyć do zmniejszenia oporności jaką ma do pokonania iskra na świecy. Nie może być za mała - ze względu na zakłócenia elektromagnetyczne. Jeśli chodzi o świece to należałoby zmierzyć oporność wewnętrznej elektrody (ma wbudowany rezystor) - zazwyczaj powinno być od 2,5 do 6 kOhm. i jeszcze jedna ważna sprawa - szczelinomierz w łapę i pomiary szczeliny między elektrodami świecy. Przy LPG ma być mniejsza niż zalecana fabrycznie przy benzynie, wg mnie o 0.1mm do 0.25mm. Mam świece jednoelektrodowe(silnik Z16XEP) które powinny mieć chyba szczelinę 1 mm - zmniejszyłem na 0,85mm. Po wymianie czy regulacji świec należałoby wyregulować też LPG. Awarie cewki zapłonowej też mogą się pojawiać tylko "czasami"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73923-wypadanie-zap%C5%82onu-dziwna-praca-silnika-z16se/page/2/#findComment-647524 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.