Skocz do zawartości

Po rozgrzaniu pracuje na 3 cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie drogich kolegów. Postanowiłem napisać bo już walczę z autem od tygodnia i trochę już ręcę opadają a więc do rzeczy.

 

Kupiłem tydzień temu astrę h z 2011r 1.6 benzyna silnik XER sterownik simtec 75.5. Po oględzinach i podłączeniu kompa gdyż palił się check pojawiły się dwa błędy:

 

-P0352-obwód pierwotny lub wtórny cewki zapłonowej B- wadliwe działanie, jest jeszcze jedno tłumaczenie tego kodu błędu ale ogólnie jest on związany z cylindrem 2 i 3 z tego co pamiętam oraz

-P0302- cylinder nr2- wykryte wypadanie zapłonów

 

Pytam gościa czemu to się pali itd. wymienili mu cewkę delphi 650zł mam fakturę . Rzekomo pojeździł autem tydzień czy dwa i problem powrócił z checkem ale nie wyjaśnił mi jakie są objawy, rzekomo miał się tylko zapalać check, gość który wymienił cewkę nie potrafił opanować sprawy więc pojechał do Opla w warszawie.

 

Tam wymieniono mu świece, przy następnej wizycie sondę przy kolektorze ale check nadal się palił, miał raz gasnąć a raz nie, zdecydowałem się na zakup bo stwierdziłem że jakoś to opanuję tym bardziej że auto miało mały oryginalny przebieg 70tyśkm i kupiłem je za dobrą cenę.

 

Po ujechaniu 20km i postoju w korku zaczął się.... Auto zaczęło chodzić na 3 cylindrach. Wszystko było jasne skąd niższa cena...Nie mógł sobie poradzić więc postanowił sprzedać a auto jak jest zimne jeździ ok.

 

Sprawdziliśmy z mechanikiem pobieżnie cewkę to iskra jest, następnie pomiar kompresji na ciepłym, na wszystkich 10 barów, następnie podmiana wtrysków miejscami, nadal błąd cylindra 2.

 

Stwierdzenie mechanika, nie dochodzi prąd do wtrysku, bo wracałem do domu 130km i gdybym tyle przejechał a wtrysk polewał by benzynę to przeleciałaby przez pierścienie i miałbym ponad stan oleju a było ledwo minimum na bagnecie po za tym jak auto pochodziło kilka minut na 3 i wykręciliśmy świecę to była sucha a gdyby było podawane paliwo a by się nie spalało to byłaby mokra.

 

Diagnoza, sterownik, do gościa który działa ze sterownikami mam 50km ujechałem wczoraj 40,wszystko było ok auto chodziło poprawnie, postanowiłem się zatrzymać aby auto bardziej się nagrzało, potrzymałem je trochę na obrotach, zgasiłem auto i ponownie zapaliłem i już chodziło na 3 cylindrach.

 

Podmieniłem sterownik nadal chodził na 3 poprosiłem o podłączenie jeszcze jednego bo w końcu jeden mógł być również nie sprawny chodz zapewniał mnie że bierze sterowniki z pewnego źródła i zawsze są sprawdzane na aucie, podłączyliśmy drugi i nadal to samo.Wróciłem do domu i dziś postanowiłem napisać...

 

Czy możliwe że nowa oryginalna cewka delphi po tak krótkim czasie by padła?? Jedyna pewna metoda sprawdzenia cewki to jej podmiana? Czy mogą być jeszcze inne przyczyny problemu, prócz ewentualnie jakiegoś utlenionego przewodu, chociaż jeśli to jakiś przewód w wiązce to czemu tylko na gorącym i to też nie od razu bo czasami komp pokazywał 105stopni a auto chodziło normalnie, trzeba było go zgasić i zapalić, czasami raz, czasami dwa aż pojawiły się objawy? Raz miałem tak że zdenerwowany przeciągnąłem go do 4-5tyś obrotów na każdym biegu i po zgaszeniu auto zaczęło ładnie pracować i check zgasł ale może to tylko przypadek. Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję wszystkich za zainteresowanie.

Edytowane przez paweldzwo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem w dobrym kierunku zaczęło się diagnozę :

1. podłączenie pod kompa i sczytanie błędów

2. sprawdzenie cewki ewentualna podmiana jeżeli byłaby taka możliwość, nie narazi to na nie potrzebne wywalenie ewentualnej kasy w razie sprawnej cewki.

3.wymiana świec co zostało uczynione

4. sprawdziłbym jeszcze przewody zapłonowe jeżeli takowe auto posiada.

5. skasowanie błędów po sprawdzeniu wszystkiego

Następnie odpalenie auta i ewentualne sprawdzenie jeszcze raz pod komputerem czy nie są generowane ewentualnie ponowne błędy i czy są obecne.

Coś mi się zdaje że coś może być nie tak z termostatem, bo kolega pisze że mając temperaturę 105 chodził normalnie, powinien załączyć się już dawno wentylator chłodnicy i zbić temperaturę do 90 stopni. Ja jeszcze bym mu się dokładnie przyjrzał dla świętego spokoju czy wszystko działa wraz z wentylatorem chłodnicy i klimatyzacji.

To tylko takie moje podejrzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612518
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam sterownik silnika.

Przed oddaniem do naprawy sprawdziłbym przejścia z wtyczki wtrysku do złącza sterownika silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612519
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi się przypomniało że podobne objawy miał kolega w vectra b silnik 1.6 tylko że u niego po rozgrzaniu się silnika po prostu gasł i stawał, jazda była nie możliwa odcinając pompę paliwa, nie można było go odpalić dopiero jak ostygł to palił bez problemu i tak w kółko.Wykręcił sterownik i wysłał do firmy zajmującej się naprawą sterowników silnika można u nich kupić już gotowy zregenerowany lub zrobią twój, przysyłają kuriera który odbiera sterownik od klienta następnie, kontaktują się telefonicznie i podają koszt naprawy. U kolegi był to koszt 400 PLN dają gwarancję ile nie pamiętam czy 12 lub 24 mce. Ale przyczyn szukaliśmy właśnie w taki sposób jak napisałem wyżej zanim zdecydowaliśmy wysłać sterownik silnika do naprawy, wraz ze sprawdzeniem pompy paliwa podłączając ją na krótko czy jest sprawna.

ArKos może dobrze też obstawiać każda rada jest cenna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612523
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona pompa paliwa nie spowoduje pracy na 3 cylindrach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612527
Udostępnij na innych stronach

Arek,obstawiam głowicę.Wieszają się zawory albo są nieszczelne po zagrzaniu.Ze 2 lata temu miałem coś takiego tyle że w Z16XEP.Też klient wszystko zmienił i bez efektu było.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612528
Udostępnij na innych stronach

To prawda jak najbardziej się zgadzam tylko podałem taki przykład z jakim zetknąłem się u kolegi w vectra b 1.6 16V. Zaczęliśmy diagnozę od błędów,potem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki w środku i na zewnątrz auta sprawdziliśmy były ok, podmiana cewki, wymiana świec,a na końcu sprawdziliśmy pompę paliwa bo byliśmy przekonani że to ona jest głównym podejrzanym w tych objawach niestety była ok no i pało na sterownik silnika na końcu bo to on sterował odcięciem pompy i właśnie po wysłaniu go do naprawy wszystko wróciło do normy po wcześniejszym wykasowaniu błędów.


ArKos a może by tak podmienić sterownik silnika i zobaczyć w taki sposób czy to on jest właśnie głównym podejrzanym o takie chocki klocki z silnikiem jeżeli była by taka możliwość, zanim wyśle się go do naprawy i wywali się dosyć sporą kasę za usługę co o tym myślisz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612529
Udostępnij na innych stronach

Arek,obstawiam głowicę.Wieszają się zawory albo są nieszczelne po zagrzaniu.Ze 2 lata temu miałem coś takiego tyle że w Z16XEP.Też klient wszystko zmienił i bez efektu było.

Może tak być. Na to lekarstwem jest spraj do gaźników, sikany do dolotu podczas pracy silnika :P

 

 

 

może by tak podmienić sterownik silnika

Programować trzeba. Za dużo zachodu. I wcale tanio nie wychodzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612530
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, auto miało wczoraj podmieniane sterowniki i to nie jeden a dwa bo pomyślałem że może gość ma także uszkodzony aczkolwiek mówił że ma ze sprawdzonego źródła i na obu sterownikach także auto na wolnych obrotach po dodatniu gazu chodziło ewidentnie na 3 cylindrach, jeśli chodzi o przewody to auto takowych oczywiście nie posiada. Co to zaworów to auto podczas pracy na trzech miał sprawdzany dwa razy kompresje i wszystko było ok, również wczoraj jechałem autem z 40km i dopóki autem nie ustałem, nie pochodziło na postoju (bo wiadomo że jadąc chłodzimy silnik) po czym zgasiłem i ponownie odpaliłem i już auto chodziło na 3. W sobotę wraca kolega na weekend będę miał dostęp do cewki ale na razie czekam na ewentualne jakieś sugestie....

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73970-po-rozgrzaniu-pracuje-na-3-cylindrach/#findComment-612535
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności