Skocz do zawartości

dziwny problem z ładowaniem akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Nie bierzesz pod uwagę że autko się starzeje, zużywa. A diesle mają robić kilometry a nie stać pod chmurką. Trzeba dbać o sprawny aku i sprawną elektrykę.

A nowe silniki wysokoprężne to nie to samo co te sprzed 20 - 30 lat naszpikowane elektroniką, różnymi czujnikami itp. A każda awaria może zrujnować budżet. Ale pisałem już wcześniej to moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613534
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe grzeją do temperatury około 70 C .. tak jest w silnikach 1.7 CDTI, bo na takich sprawdzalismy .. chodzi o dogrzewanie silnika i jak najszybsze osiagniecie temperatury optymalnej z uwagi na emisje spalin ..

... swojego czasu w silnikach świece żarowe dogrzewały komore spalania podczas wypalania filtra cząstek stałych aby podbijać temperaturę spalin .. niestety nie wytrzymywały tego i paliły sie na potegę .. wiec obcieto ich grzanie ..

jezeli cos nie jest sygnalizowane na pulpicie kierowcy .. to o tym po prostu nie wiemy.

 

ale nie zgadzam sie z kolegami .. że tylko to moze być powodem tak szybkiego rozładowania akumulatora .. tu chodzi jeszcze o cos innego ..

osobiscie mam diesla i jeżdżę nim przez ostatni rok głównie po mieście i odcinki max. 10km w jedna strone rano i to samo z poworotem. Idąc tym tropem .. co tydzień bym ładował alternator. A tak nie jest.

 

Miałeś Piter naprawiany alternator .. jest pytanie czy jest naprawiony poprawnie?

.. rozumiem, że ładuje .. ale czy ma odpowiednią moc? czy cos nie zostało zmienione podczas naprawy .. a może został po prostu zastąpiony innym ... regenerowanym .. nie majacym odpowiednich parametrów .. nie wiem, dywaguję tutaj ..

 

ja bym porównał zachwowanie Twojego samochodu w takim samym/podobnym .. w podobnych warunkach .. po jakim czasie akumulator zacznie byc doładowywany po odpaleniu silnika ..

 

a co z kumulatorem .. masz odpowiedni?? odpowiedni tzn .. nie za duży .. nie za mały .. odchyłki w jedna strone lub w druga moga powodowac podobne problemy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613540
Udostępnij na innych stronach

alternator był sprawdzany pod rożnymi obciążeniami i sprawował się perfekcyjnie aku tez o odpowiednich parametrach roczny, sprawdzany, sprawny. nie wiem może faktycznie trzeba by było zobaczyć u innego autka jak to jest z tym ładowaniem ale na forum na pewno jest ktoś z takim modelem autka i silnika 1,9 cdti 100 kucy. w chwili obecnej zafcia stoi u elektryka od tygodnia i szukają co jest grane,odezwę się jak odbiorę auto i wtedy napisze co i jak było grane pod warunkiem ze kapną się co było nie tak.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613680
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

Może masa gdzieś ucieka. Proponuje sprawdzić ile jest na alternatorze, bo domyślam się że było mierzone na klemach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613726
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem....ale w MB.Okazało się,że moduł świec żarowych był "kapryszący".Grzał zbyt długo.Grzał nawet pół godziny.Spiralka na desce się nie świeciła.Wymienili moduł w ramach gwarancji.Problem zniknął.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613748
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach czasami masa ucieka i trzeba dorobić dodatkową masę.

 

Mam ten silnik w ZB, jeżdże do pracy ...uwaga 6km..... I tak już 5 lat i nic sie nie dzieje. Wiadomo, że diesel lepszy na dłuższe trasy, ale w mieście też daje radę. Jedynie DPF to masakra na tak krótkie dystanse, ale wywaliłem go od razu po kupnie auta i to był strzał w 10.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613795
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten silnik 1,9 CDTi 101 KM w AH. Też pokonuję głównie krótkie trasy. Nic z bateryjką się nie dzieje złego, a używam na potęgę ogrzewania szyby i lusterek oraz Quickheat. W sierpniu 2014 serwis wymienia baterię na nową GM (nawet nie wiem ile ma Ah) bo rozładowywała się w cholerę - przyczyna to niegasnące nigdy oświetlenie schowka. :-D Niesprawny wyłącznik. Z jego naprawy / wymiany zrezygnowałem. Wyjąłem żarówkę i od tamtej pory nie mam problemów z Aku, a też podejrzewałem alternator i Bóg jeden wie co jeszcze. :-)

Może masz podobny problem?

Pozdrawiam.

Edytowane przez EQALISER

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74064-dziwny-problem-z-%C5%82adowaniem-akumulatora/page/2/#findComment-613888
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności