Gość artilee Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Witam. Jak powinien odpalać silnik 2.0 cdti. U mnie trzeba kilka razy zakręcić, wcześniej miałem Passata z dieslem i kręcił praktycznie po jednym obrocie. Czy tak powinien odpalać ten silnik czy coś u mnie jest nie tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Coś jest nie tak. Najprawdopodobniej paliwo spływa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-621632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artilee Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 A zła dawka paliwa też wchodzi w grę? Bo mam wrażenie że ciepły silnik potrzebuje więcej kręcenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-621640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Najpierw trzeba to zdiagnozować. Myślę, że problem będzie tkwił albo w zaworze SCV pompy wysokiego ciśnienia, albo w samych wtryskach. Diagnostyka komputerowa i podgląd pewnych parametrów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-621660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artilee Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Po czasie stwierdzam, że auto na zimnym silniku odpala ok, natomiast ciepły silnik ewidentnie potrzebuje dłuższego kręcenia. Niestety na forum jest bardzo dużo możliwości rozwiązania takiego problemu, od wgrania nowego softu, poprzez wymianę filtru paliwa aż do wymiany wtryskiwaczy włącznie. Gdybym chciał zrobić te wszystkie wymiany jakie są sugerowane to koszt pewnie byłby 5 cyfrowy ktoś miał podobny przypadek że ciepły silnik miał problem z odpaleniem? Co warto zrobić napewno a co sobie odpuścić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-623114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Czy była diagnostyka komputerowa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-623119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artilee Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Nie. Czyli rozumiem że trzeba zacząć od niej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-623132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 2 tygodnie temu to miało być zrobione. W ASO 150zł - powiedzą, co jest przyczyną ciężkiego palenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-623155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artilee Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Wiec tak - diagnostyka w aso to koszt 240 zł Brak jakichkolwiek błędów w pamięci, czujniki podają prawidłowe parametry. Przepływy w porządku. Zasugerwano mi zwiększenie dawki paliwa do rozruchu na ciepłym,co z kolei świadczyłoby o zużyciu wtryskiwaczy. Ale pewności w oczach diagnosty nie widziałem. Skorzystałem dzisiaj z doświadczenia znajomego który jest właścicielem vectry i na własny użytek zakupił program diagnostyczny dla samochodów marki opel. Podłączył sprzęt i spędziliśmy 2 godz w aucie sprawdzając poszczególne elementy. Okazało się, że zawór EGR "stoi" na 95% otwarcia i ani drgnie. Dopiero kilka testów sprawiło, że się ruszył i zaczął pracować. Ewidentnie zmieniło się też wtedy odpalanie auta, tzn paliło normalnie. Niestety EGR ma co jakiś czas problem z odpowiednim otwarciem bądź zamknięciem, więc będę chciał go wyczyścić i zobaczę czy to coś zmieni na dłuższą metę. Czy ktoś mogłby podpowiedzieć gdzie w Antarze znajduję się owy zawór? Edytowane 17 Lutego 2016 przez artilee   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-623474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artilee Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Kolejna wstawka. Zanim dotrę do egra, postanowiłem rutynowo wymienić filtr paliwa. I zdarzyło się coś czego się zupełnie nie spodziewałem. Po wymianie filtra silnik zaczął odpalać zupełnie inaczej w znaczeniu lepiej. I to zdecydowanie lepiej. Niezależnie czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Czy naprawdę filtr mógł mieć aż tak duży wpływ na tę czynność? Czy to przypadek? Edytowane 23 Lutego 2016 przez artilee Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74829-odpalenie-silnika-20-cdti/#findComment-624794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.