Skocz do zawartości
artilee

Odpalenie silnika 2.0 cdti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak powinien odpalać silnik 2.0 cdti. U mnie trzeba kilka razy zakręcić, wcześniej miałem Passata z dieslem i kręcił praktycznie po jednym obrocie. Czy tak powinien odpalać ten silnik czy coś u mnie jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak. Najprawdopodobniej paliwo spływa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zła dawka paliwa też wchodzi w grę? Bo mam wrażenie że ciepły silnik potrzebuje więcej kręcenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba to zdiagnozować. Myślę, że problem będzie tkwił albo w zaworze SCV pompy wysokiego ciśnienia, albo w samych wtryskach. Diagnostyka komputerowa i podgląd pewnych parametrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po czasie stwierdzam, że auto na zimnym silniku odpala ok, natomiast ciepły silnik ewidentnie potrzebuje dłuższego kręcenia. Niestety na forum jest bardzo dużo możliwości rozwiązania takiego problemu, od wgrania nowego softu, poprzez wymianę filtru paliwa aż do wymiany wtryskiwaczy włącznie. Gdybym chciał zrobić te wszystkie wymiany jakie są sugerowane to koszt pewnie byłby 5 cyfrowy :/ ktoś miał podobny przypadek że ciepły silnik miał problem z odpaleniem? Co warto zrobić napewno a co sobie odpuścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy była diagnostyka komputerowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Czyli rozumiem że trzeba zacząć od niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu to miało być zrobione.

W ASO 150zł - powiedzą, co jest przyczyną ciężkiego palenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiec tak - diagnostyka w aso to koszt 240 zł ;) Brak jakichkolwiek błędów w pamięci, czujniki podają prawidłowe parametry. Przepływy w porządku. Zasugerwano mi zwiększenie dawki paliwa do rozruchu na ciepłym,co z kolei świadczyłoby o zużyciu wtryskiwaczy. Ale pewności w oczach diagnosty nie widziałem.

 

 

Skorzystałem dzisiaj z doświadczenia znajomego który jest właścicielem vectry i na własny użytek zakupił program diagnostyczny dla samochodów marki opel. Podłączył sprzęt i spędziliśmy 2 godz w aucie sprawdzając poszczególne elementy. Okazało się, że zawór EGR "stoi" na 95% otwarcia i ani drgnie. Dopiero kilka testów sprawiło, że się ruszył i zaczął pracować. Ewidentnie zmieniło się też wtedy odpalanie auta, tzn paliło normalnie. Niestety EGR ma co jakiś czas problem z odpowiednim otwarciem bądź zamknięciem, więc będę chciał go wyczyścić i zobaczę czy to coś zmieni na dłuższą metę.

 

Czy ktoś mogłby podpowiedzieć gdzie w Antarze znajduję się owy zawór?

Edytowane przez artilee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kolejna wstawka. Zanim dotrę do egra, postanowiłem rutynowo wymienić filtr paliwa. I zdarzyło się coś czego się zupełnie nie spodziewałem. Po wymianie filtra silnik zaczął odpalać zupełnie inaczej w znaczeniu lepiej. I to zdecydowanie lepiej. Niezależnie czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Czy naprawdę filtr mógł mieć aż tak duży wpływ na tę czynność? Czy to przypadek?

Edytowane przez artilee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.