Skocz do zawartości

Odlaczylam akumulator na 3 dni. Teraz PROBLEM [Vectra A]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam nastepujacy problem. Odlaczylam akumulator ui podlaczylam go pod prostownik na 3 dni. Dzisiaj, gdy go spowrotem podlaczylam, samochod nie chce w ogole odpalic. Silnik kreci, ale nie chce odpalic. Na desce mruga kontrolka od silnika. Co moglo sie stac? Mechanik wstepnie wspominal cos o rozkodowanym komputerze, czy moze to byc prawda, a jesli tak, to czy mozna cos z tym zrobic w warunkach "domowych"?

 

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Magda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że Vectra A nie miala takiego komputera co po zmianie akumulatora trzebaby było programować. Aczkolwiek mogę się mylić.

 

Owszem radio jesli jest orginalne może rządać kodu ale samochód - pierwsze słyszę.

 

Co do usterek, hmm wydaje mi się, że moze być kilka

 

Zacząłbym sprawdzanie napewno od

 

1. Wyeliminowania zamarznietego paliwa w przewodach paliwowych (ostatnio byly silne mrozy samochód nie odpalany przez 3 dni być może to)

 

2. Sprawdz wszystkie bezpieczniki - Uniwersalne woltomierze mają taką piszczałkę do sprawdzania diod - dobre również do sprawdzania bezpieczników.

 

3. Być może silnik się zapowietrzył.

 

4. Skoro mówisz, że po przekręceniu zapłonu samochód zakręcił to podejrzewam, że przewody zostały podłączone zgodnie z biegunami - +

 

To co mi przychodzi na myśl, aczkolwiek mówie mechanikiem nie jestem, jedynie to co wiem to z doświadczenia z naprawiania swojej astry.

 

Ps. Nie zostawia się akumulatora na tak długo zazwyczaj. Chociaz wszystko zależy od prostownika. Pamietaj, że jeśli akumulator nie ma odpowietrznika należało by wykręcić choć jeden koreczek. Bo w innym przypadku mogą być spore szkody aaaa i podczas odkręcania załóż jakieś rękawiczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!