Skocz do zawartości

Odlaczylam akumulator na 3 dni. Teraz PROBLEM [Vectra A]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam nastepujacy problem. Odlaczylam akumulator ui podlaczylam go pod prostownik na 3 dni. Dzisiaj, gdy go spowrotem podlaczylam, samochod nie chce w ogole odpalic. Silnik kreci, ale nie chce odpalic. Na desce mruga kontrolka od silnika. Co moglo sie stac? Mechanik wstepnie wspominal cos o rozkodowanym komputerze, czy moze to byc prawda, a jesli tak, to czy mozna cos z tym zrobic w warunkach "domowych"?

 

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Magda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że Vectra A nie miala takiego komputera co po zmianie akumulatora trzebaby było programować. Aczkolwiek mogę się mylić.

 

Owszem radio jesli jest orginalne może rządać kodu ale samochód - pierwsze słyszę.

 

Co do usterek, hmm wydaje mi się, że moze być kilka

 

Zacząłbym sprawdzanie napewno od

 

1. Wyeliminowania zamarznietego paliwa w przewodach paliwowych (ostatnio byly silne mrozy samochód nie odpalany przez 3 dni być może to)

 

2. Sprawdz wszystkie bezpieczniki - Uniwersalne woltomierze mają taką piszczałkę do sprawdzania diod - dobre również do sprawdzania bezpieczników.

 

3. Być może silnik się zapowietrzył.

 

4. Skoro mówisz, że po przekręceniu zapłonu samochód zakręcił to podejrzewam, że przewody zostały podłączone zgodnie z biegunami - +

 

To co mi przychodzi na myśl, aczkolwiek mówie mechanikiem nie jestem, jedynie to co wiem to z doświadczenia z naprawiania swojej astry.

 

Ps. Nie zostawia się akumulatora na tak długo zazwyczaj. Chociaz wszystko zależy od prostownika. Pamietaj, że jeśli akumulator nie ma odpowietrznika należało by wykręcić choć jeden koreczek. Bo w innym przypadku mogą być spore szkody aaaa i podczas odkręcania załóż jakieś rękawiczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Tylko benzyna, nie mam instalacji gazowej. Jutro sprawdze, jaki mam poziom benzynki, moze faktycznie cos przymarzlo.

 

Pozdrawiam i czekam, moze ktos jeszcze ma jakies pomysly.

Magda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer nie mogl sie "rozprogramowac" nie ma takiej opcji...

 

przy takich mrozach moglo paliwo przymarznac przy pompie i nie podaje na listwe wtryskow...

wypadaloby wlac dodatek "fuel deicer" lub cos w tym stylu...paliwo mamy jakie mamy i przy takiej pogodzie wychodza rozne zonki...

 

aa jaki masz alarm? ma swoj immobiliser?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kręci a nie pali to raczej nie immobiliser (przynajmniej ja sie z takim nie spotkałem) zazwyczaj sa takie że kontrolki sie palą i nic. Ten patent z zamarzająca benzyną ... bardzo wysoko prawdopodobny (miałem tak rok temu jak omega zimowała na podwórku). Jest jeszcze możliwośc że poszła uszczelka pod głowicą (w golfie tak mi kiedyś sie posypała że nie było siły uruchomić silnika) Przy uszczelce powinno być widać wyciek z silnika oleju i/lub płynu chłodniczego :)

 

Na wszelki wypadek podładuj aku, kręcenie strasznie je dobija :(

 

Ps. Z tym kompem to nie chce wyjśc na jakiegoś super internetowego znawce ale zmien mechanika bo głupoty straszne ... mówi :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności