Skocz do zawartości

jaki alternator do 1,9 cdti ?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość LukasJ1983

Jak w temacie, dziś przy wymianie termostatu, dowiedziałem się przy okazji że alternator ledwo żyje.

Jaki muszę kupić? Chodzi mi o ilość amperów bo jest chyba z 4 do wyboru.

Dokładnie mam signum z 2006 roku z listopada 1,9 cdti 16V 150km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obudowa nie jest zniszczona to po prostu można oddać do regeneracji. Ewentualnie możesz sprawdzić na nalepce altka jego nr części i prąd ładowania. Jeśli nie dasz rady jej rozczytać to możesz sobie zdekodować VIN w internecie - info do znalezienia na naszym forum.

Edytowane przez Mixmich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość LukasJ1983

Alternator kupiony Bosch 105A. Jakie powinno być napięcie ładowania przy wyłączonych odbiornikach / światłach?

U mnie po tygodniu jest 14 a po włączeniu świateł spada na 13,8 t dobrze czy źle?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkoduj sobie VIN w odpowiednim temacie

tam zobaczysz jaki miales fabrycznie

 

masz 14 bez obciazenia

a co ja napisalem ??

ma miec miedzy 13,9 a 14,4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukasJ1983

to czemu po zdjęciu klemy z akumulatora po chwili gaśnie silnik?

A możecie podać linka gdzie rozkodować vin?

Szukałem ale internet mi słabo chodzi na komórce i długo to schodzi :-/

Edytowane przez LukasJ1983

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie powinno byc odokolo 13 V choc bywa i tak ze niby wszystko sprawne i jest nawet ponizej 13V. Czmeu?? zaleznie od obciazenia i instaalcji, wydajnosci alternatora, konstrukcji jego i paru nnych czynnikow. Wiadomoz e jak bedziesz mial podgrzewanie QH w aucie do tego diesel to podpaleniu zaraz masz takei obciazenie altka ze sie nei dizwie ze sie nie wyrabia na jakies 13.5 V bo juz nie mowie o 14 z hakiem. Kabel laczacy altek z akumulatorem tez wazny jest. W signum powinienes miec po drodze jeszcze taki dyzy bezpiecznik od tego i tam tez potrafi sie grzac na tym wiec i spadek napeicia bywa. Moc altka nei jest tak wazna jesli nie masz duzych poborow. 105 A powinno wystarczyc jesli jezdzisz troszke wiekszymi dystansami a nie po 5 kilometrow. Ja mialem 120 w swoim aucie a mam teraz 220 A gdzie taka locha tak naprawde po pomiarach ma zazwyczja dobre 250 A przy napeiciu 13.5V. Umnie po wzmocnieniu kabli mam napiecie ksiazkowe 14.4V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności