Skocz do zawartości

Opel Corsa D OPC 1.6T 2007r. 192KM dziwny dźwięk silnika


Gość Mardok_1986

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mardok_1986

Witam szanowne grono wyjadaczy i speców Opla. Na wstępnie nadmienię, że w miarę możliwości starałem się wyszukać podobne tematy opisujące mój problem i takowe oczywiście znalazłem. Nie postanowiłem jednak podłączyć się do istniejących tematów z prostego powodu, bałem się, że zniknie w gąszczu innych i pozostanie bez odpowiedzi. Tematyka problemu chyba znana z mniejszych jednostek, jednak silnik zdecydowanie mocniejszy, jednak nie znam różnic między nim a słabszymi i tym samym nie jestem pewny, na czym oprzeć swoje domysły i przypuszczenia innych użytkowników, którzy wypowiadali się w tematach. A więc do tematu, czyli klepanie/stukanie w silniku, u mnie bardziej klepanie. Problem występuje na dogrzanym silniku i jak pewnie każdy się domyśla, dźwięk strasznie irytuje.Nie znam dokładnego dźwięku jaki powinna wydawać ta jednostka, jednak opieram to na dźwięku zimnego silnika, gdzie problem naprawdę baaaardzo rzadko występuje, czyli coś lekko klepnie. Dźwięk najbardziej słyszalny w dolnych obrotach do +-1500 i od 2000 do najniższych, po przygazowaniu i puszczeniu pedału gazu. Organoleptycznie irytujący dźwięk dochodzi spod pokrywy zaworów, lekko słyszalny jest na zimnym, na ciepłym zaś dźwięk jest głośniejszy. Rozchodzi się również równomierne, mam na myśli to, że jest słyszalny na całej szerokości i długości pokrywy zaworów, może z lekkimi wskazaniami na lewą i prawą stronę, ale proszę nie brać tego za pewnik. Wcześniej zalany Motulem 5w30, aktualnie Castrol 5w30. Dołączone filmiki powinny jako tako uświadomić skalę problemu.

 

https://youtu.be/LAr2RFL9ni8

 

https://youtu.be/6_arkrB-ImA

 

Byłem na zmierzeniu luzów zaworowych w serwisie Bosha, najbliżej mnie i jako jedyni podjęli się tego zadania, również serwis wyglądał dość profesjonalnie i taka była obsługa. Luz w normie. Sam obstawiałem i nadal obstawiam zbyt niskie ciśnienie oleju, żadna kontrolka jednak się nie zapala, sama kontrolka działa (chyba, że jest inna niż ta standardowa, to proszę o objaśnienie). Stan oleju w normie, jest połowa tak jak zalecane, silnik się nie przegrzewa ani nie traci mocy. Nie jeżdżę dużo, samochód traktowany weekendowo.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, pomijając jednak tę z niskim ciśnieniem oleju. Jeśli ciśnienie będzie w normie, to czy dalsze użytkowanie samochodu może skończyć się gorzej, niż tylko ten irytujący dźwięk? I czy ktoś posiadający podobną jednostkę, mógłby nagrać filmik i udostępnić mi, bym mógł jednak porównać sobie jak powinna się zachowywać?

 

Byłbym bardzo wdzięczny o wszelkie sugestie.

Edytowane przez Mardok_1986

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos sugeruje popychacze hydrauliczne. Może płukanka silnika? Jeśli nie, to wymiana na nowe po uprzednim sprawdzeniu ciśnienia oleju. Klepanie popychaczy może być spowodowane niską wydajnością pompy oleju.

Temat jak napisano był wielokrotnie poruszany, ten silnik nie jest jakimś dziwolągiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, przecież ten silnik nie ma hydrauliki.Koła zmiennych faz mogą też takie efekty dawać.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mardok_1986

Dobrze, ciśnienie oleju mam właśnie zamiar sprawdzić. Z tym silnikiem jestem jeszcze nie zaznajomiony. Do tej pory w moim życiu była Calibra 2.0 8v i Probe 2.5 v6, które jeszcze jest w rodzinie. Nie jestem też znawcą tematu silników, tam gdzie uda mi się wyszukać info, to mniej więcej wiem, co prawdopodobnie powinno dolegać. Nie wiedziałem właśnie, czy ten silnik różni się czymś konkretnym od tych słabszych. Z takim wytłumionym dźwiękiem, to ja się szczerze jeszcze nie spotkałem, bo jak już coś się tłukło, to odgłos był bardziej metaliczny.

 

Dodam jeszcze jeden filmik z innego źródła znaleziony na yt:

 

 

Na drugim filmiku w pierwszym poście, starałem się wychwycić również inny dźwięk po przygazowaniu i spuszczeniu z obrotów. Jak się trochę dokładniej wsłuchać, to przy pewnym zakresie obrotów od 2000 i niżej, bardziej w rejonie 1500 dochodzi inny, już nie tak wytłumiony dźwięk. Zależy mi też właśnie na przesłuchaniu takiego samego silnika, bez tych dziwnych dźwięków.

Edytowane przez Mardok_1986

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, przecież ten silnik nie ma hydrauliki.Koła zmiennych faz mogą też takie efekty dawać.

Kurde, dałbym się pociąć, że z16ler nie ma kół zmiennych faz...

No ale wierzę na słowo - nie mam EPC, nie sprawdzę.

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. :ups:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności