Skocz do zawartości

[Corsa B rocznik 97] Szarpanie na zimnym silniku i brak mocy - problem z naprawą


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasek5

Witam,

 

od dłuższego czasu próbuję uporać się z awarią corsy mojej żony i nie mam już pomysłów, co może być jej przyczyną. Liczę na to, że ktoś spotkał się już wcześniej z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać. Wszystko zaczęło się od tego, jak żona była zmuszona gwałtowanie przyspieszyć na pierwszym biegu (od razu zaświeciła się kontrolka check engine). Po sprawdzeniu kodu błędu okazało się, że to EGR (po jego dokładnym wyczyszczeniu auto jeździło dobrze przez około dwa tygodnie). Po tym czasie podczas ruszania na zimnym silniku auto zaczęło szarpać (szarpanie było mocniejsze w deszczowe dni) - po nagrzaniu silnika szarpanie ustępowało. Po około dwóch tygodniach jazdy wymieniłem kable zasilające, po czym auto zachowywało się wręcz jak "nowonarodzone"...do czasu kolejnego deszczu. Po tygodniu pojawiła się ponownie kontrolka check engine (błąd 19, czyli położenia i prędkości obrotowej). Po wymianie świec, regulatora biegu jałowego oraz czujnika położenia wału korbowego pojawiły się kolejno błędy 34,43 oraz 93, czyli:

34 - Czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym

43 - Układ recyrkulacji spalin

93 - Moduł sterujący QUAD

 

Na chwilę obecną auto szarpie na zimnym silniku niezależnie od pogody, a po dodaniu gazu nie przyspiesza tak jak powinno.

 

Podsumowując, do tej pory:

- wymieniono czujnik temperatury cieczy chłodzącej

- wymieniono czujnik położenia wału korbowego

- wymieniono regulator biegu jałowego

- wymieniono elektrozawór par paliwa

- udrożniono rurkę przy elektrozaworze par paliwa (była zatkana węglem pochodzącym z filtra)

- sprawdzono poprawność działania, wyczyszczono i zaślepiono EGR (EGR jest sprawny)

- wymieniono świece i przewody zapłonowe

- wymieniono filtr paliwa

- wyczyszczono filtr powietrza

- sprawdzono przepustnicę (sprawna)

- sprawdzono czujnik ciśnienia bezwzględnego (sprawny)

- sprawdzono sondę lambda (sprawna)

 

Zauważyłem, że jedna ze świec po wymianie jest lekko brązowa (przed wymianą jedna z nich (znajdująca się w tym samym miejscu) też była brązowa), czy to może świadczyć o problemach z układem zapłonowym? Ponadto na uszczelce EGRa pojawiło się paliwo. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, słychać co kilka sekund dosyć głośny "wybuch" (ciężko to dokładnie opisać). Nie ma natomiast problemów z odpalaniem auta - niezależnie od tego, czy silnik jest ciepły czy zimny.

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności