Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako nowy na forum przedstawię sprzęt siebie i sprzęt,

Kuba-marynarz, z okolic szczecina, obecnie poznań

 

Zygmunt - Signum '04 rok modelowy '05 przedliftowy

1.9 CDTi 110kW bez halogenów

 

Mam następujący problem:

dołożyłem przednie halogeny w zderzak, kratki-oryginały używki, reflektory-nówki zamienniki, wiązka halogenów ori używka, włącznik świateł zamieniony na oryginalna używkę z opcją przednich halogenów.

Montaż w zderzak samodzielny bez żadnych problemów, wiązke podpiąłem z jednej strony pod reflektory, drugi koniec wsadziłem w jedyne pasujące miejsce, czyli dopiąłem się do istniejącej wiązki(odchodzi od niej przewód do czujnika temperatury w grillu). I światła były ślepe- bez reakcji na włącznik, bez komunikatu na konsoli-jakby nie ich nie było.

Dziś aktywowałem przednie halogeny op-comem u magika w serwisie i lampy dalej nie działają, za to świeci się kontrolka spalonych żarówek w obu lampach, i op-com zwraca błędy:

B2698-04 PRZERWANY OBWÓD PRZEDNIEGO PRAWEGO ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWEGO

B2525-04 PRZERWANY OBWÓD PRZEDNIEGO LEWEGO ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWEGO.

 

Co zrobiłem źle, co pominąłem, gdzie szukać usterki? Pomocy!

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik juz był(pod maską-pozycja 12,15A). Chyba ze to nie ten ale nie mogłem znaleźć bezpiecznika odp ściśle za przeciwmgielne. Instrukcja milczy, sam naprawiam milczy.

 

edit:

 

po telefonie do elektryka dowiedziałem się że:

-rzekomo jest przekaznik odpowiedzialny za p.mgielne swiatła

-jesli auto wyjechało bez halogenów to nie był montowany.

 

Czy ktoś z was potrafi powiedzieć w którym miejscu powinien być ten przekaźnik, i ew. jakie wartości, parametry powinien mieć? na schemacie z Autodata również nie mogę się doszukać osobnego przekaźnika lub bezpiecznika dla halogenów

Edytowane przez yakubn

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam dostępu do schematu w tej chwili ale o ile pamiętam to nie ma żadnego przekaźnika tylko halogenami zarządza ECU (każdym z osobna). Wg mnie problem tkwi gdzie indziej. Tym problemem jest opcom którym programowałeś halogeny. Może trzeba będzie techem zaprogramować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie tu jest pies pogrzebany, bo nie mam interfejsu, ani nie mam techa. musialbym szukac elektryka ktory ma tech albo aso.

 

na schemacie(autodata, wrzucam w załącznik) tez nie widze przekaznika odpowiadającego tylko za mgilene.

njawiekszy problem mam z tym, że dostep do garazu z narzedziami mam tylko u rodziców, a u siebie mam tylko multimetr i podstawowe narzedzia( srubokret - 2 bity plaskie i 2 krzyzaki i mlotek). rano spróbuje jakoś posprawdzać gdzie idzie napięcię, może coś porąbałem z wiązką.

Wiesz może czy wiązka wychodząca z UEC jest podłączana wtyczką i jak ona wygląda, czy jest lutowana?

Teraz pomyślałem że może z UEC wychodziła wiązka tylko do termometru i wtyczka jakaś niepotrzebna(do ktorej się podłączyłem) a powinienem rozkręcić UEC i wpiąć się wcześniej(przy samej skrzynce bezpieczników).

post-51233-0-88330100-1458339999_thumb.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u elektryka sytuacja wygląda tak:

-światła są sprawne. nie dochodził prąd. w używanej wiązce były pozamieniane piny(...) - dolutowane.

-włącznik świateł sprawny (sprawdzony na innej vectrze)

-bezpieczniki,przekaźniki w normie (również porównane z inna vectra)

-światła można włączyć komputerem. ale nie można ich włączyć normalnie włącznikiem.

 

Elektryk mówił że BYĆ MOŻE należy je zaprogramować gdzieś w module CIM ale on tego nie jest w stanie zrobić.

 

Mam już namiar na gościa z TECHem, zobaczymy co powie.

 

Chyba że jakiś inny pomysł ktoś ma?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Techem na pewno to ogarniesz. Wydaje mi się że op-com też da radę ale widocznie mechanik nie wiedział jak. Halogeny trzeba zaprogramować chyba w 2 albo 3 modułach żeby działały. Ciekawe jak mocno mechanik się bawił op-comem bo akurat przy programowaniu halogenów można niechcący je wylogować nie odwracalnie,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś sobie przypomnieć gdzie to trzeba zaprogramować? chodzi mi o jakie moduły, UEC mam zrobione na bank, bo zaglądałem przez ramię elektrykowi nr1, ten drugi mówił o

kolumnie kierowniczej więc chyba miał na myśli CIM, a ewentualny trzeci moduł? Sam nie będę robił ale zawsze lepiej wiedzieć od razu gdzie jeszcze można ugryźć temat gdyby coś nie działało, niż jeździć po 3 razy do elektryka.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez olaf_0306
      witam, mam Corse z 2015 I raz na jakiś czas pojawia się dziwna sytuacja A mianowicie przy opalaniu włącza się kontrolną ESP, ręczny/ na ekranie pojawia się komunikat awaria układu kierowniczego- jedź ostrożnie do tego często święci się check Itp. po rządzeniu samochodu i odpaleniu na nowo jest już wszystko ok. samochód jedzie normalnie. W momencie kiedy raz próbowałam jechać na tej "awarii" nie działa wspomaganie kierownicy, auto szarpie na każdym biegu I jazda powyżej 50kpm/h jest niemożliwa. czy ktoś może miał podobny problem ? 
    • Przez Lesiu1990xd
      Cześć od niedawna jestem posiadaczem signuma 3.2 v6 i przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto szarpie i sporadycznie strzela z tłumika 
      Po podłączeniu wyskakuje wypadanie zapłonu i dodatkowo błędy p0170 i p0173, co może być przyczyną? 

    • Przez f4zer
      Witam,
      Mam problem z elektryką w Corsie 1.2 75 KM LPG 2002 rok, mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, na desce rozdzielczej mrugają dwie kontrolki z charakterystycznym stukaniem, jedna na żółto check engine, a druga na czerwono poduszka powietrzna. Kilka razy zdarzyło się że po wciśnięciu pedału hamulca mruganie ustępuje, a po odpuszczeniu hamulca ponownie problem wraca. Po pewnym czasie kontrolki mrugają nawet gdy przyciska się pedał hamulca. Z odpalaniem nie ma problemu, lecz główny problem jest taki, że akumulator przez noc się rozładowuje. Byłem z tym problemem u elektromechanika, zakodował ponownie immobilizer i wymienił kostke immobilizera , lecz po kilku dniach problem ponownie wrócił. Co może być przyczyną w takim przypadku?
       
      Poniżej film

      Corsa_C.mp4  
       
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.