ja37 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Dokładnie na to wygląda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ermac Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 dowiedzialem sie ze przy tym silniku termostat jest w postaci wkladu. Czy problemem jest jego wymiana? I teraz tak. Waz ktory idzie do termostatu jest zimny kiedy temperatura jest ok 80 stopni ( przy takiej go sprawdzalem), nie jest sztywny, olej jest czysty, zbiorniczek od plynu chlodniczego tez nie ma sladu zadnego nalotu, nic nie kopci. Czy sa jeszcze jakies mozliwe objawy mogace swiadczyc o tym ze plyn dostaje sie przez uszczelke do silnika? Czy eliminujac te o ktorych napisalem mam juz pewnosc ze plyn nie wlatuje przez uszczelke i wycieku szukac nalezy na wezach albo w chlodnicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 no i wlasnie daze do tego ze skoro ona rosnie szybko do 66 stopni a potem do 83 bardzo powoli i potem juz wyzej nie chce, to chyba znaczy ze termostat za szybko puszcza plyn co?? u mni etak jest od poczatku, wiec chyba to normalny objaw przy tych temperaturach na polu.auto trzyma te 83-86 stopni w trasie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ermac Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 podnioslem auto i wszedzie sucho procz lewego dolnego rogu chlodnicy. Byl mokry ale nei bylo widac zeby skads cieklo. Wyczyscilem ten obszar, zalalem plyn do zbiornika i pojezdze. Jesli sie okaze ze to z chlodnicy to chyba tylko szukac nowej co?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lesiu_gda Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Podepne się pod temat, jaka powinna być max. temperatura silnika?? W swojej AIII 1.7 115KM coolant wzrosl mi az do 102 (jazda po miescie), wyzej juz nie chcialem patrzec wiec wylaczylem. Jest to w normie czy dzieje sie cos zlego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 zapomnialem dodac ze ja mam diesla... ale podtrzmuje to co pisalem o narastaniu temperatury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-11055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akami Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Niedawno aktywowałem BC za pomocą interfejsu op-com. Oto garść informacji wyszukana wcześniej na forach dotycząca najpierw interfesu TECH: ............................................................................. podłaczamy techa, opcja F0 /diagnostyka/ - wybór rocznika - modelu - opcja F5 - opcja wyświetlacz /tid, bid, gid, cid/ - tech2 powinien wykryć rodzaj wyświetlacza - F6 /programowanie/ - ponownie F6 /programowanie kodu/ - zostanie wyświetlony numer wyświetlacza i numer wersji menu wyświetlacza /tak to chyba można nazwać/. W przypadku wyświetlacza BID jest to nr 05 i trzeba go zmienić na 06, ALE czasem numer jest inny i zależy od wyposażenia samochodu i wersji nadwozia. U mnie mimo wszystko /mam gid/ był to też nr 05 który zamieniono na 06. Niemniej lepiej żeby serwisant zadecydował jaki numer wybrać. Po przeprogramowaniu trzeba wjąć na chwilę kluczyki ze stacyjki. U mnie (na GID) jest kod 06 i trzeba go zmienić na 07 Ten opis dotyczy wyświetlacza BID. Napisałeś, że u Ciebie w GID był kod 05, a wg TISa dla tego wyświetlacza taki kod nie istnieje. Poniżej dostępne kody (z TISa): BID: 001 (bez BC), 002 (z BC), 005 (bez BC), 006 (z BC) GID: 001 (bez BC), 002 (z BC), 006 (bez BC), 007 (z BC) Aktualny kod można sprawdzić samemu w trybie diagnostycznym na wyświetlaczu. wciskasz i trzymasz ten górny prawy klawisz przez 5 s /settings/ - możesz włączyć wcześniej radio to usłyszysz pojedyńcze piknięcie, potem operujesz klawiszem bc . czasem trzeba troche poprobowac. Ostatnio odkryłem że przy tym mniejszym wyswietlaczu po uaktywnieniu komputera dane dotyczace chwilowego/sredniego spalania zmienia sie pokretlem w techu2 wybierasz kolejno /chyba jakiś diagnosta mnie za to nie zabije/: rocznik, model, F5 /informationsystem/, przekręcamy kluczyk, DIS /infodisplay/, pojawia się BID i klikasz dalej, F6 /programowanie/ , F6 /programowanie kodu/ , wstukujesz kod 006 /ale może to być też inny kod - trzeba sprawdzić/ i tyle , nie odpalaj w czasie programowania techem2 silnika bo może być niewesoło. W mojej Astrze jest 3-liniowy wyświetlacz (BID?). Miałem na nim: - temperaturę na zewnątrz, - RDS z radia/informacje o CD - datę Po zmianach mam: - średnie zużycie paliwa, - chwilowe zużycie paliwa, - stoper, - długość trasy, - spalone na trasie paliwo, - średnia prędkość, - zasięg, Więcej na ten moment nie pamiętam, ale to chyba wszystko. Programowaliśmy go tak jak pisze joseph - z tym, że jak wyczytałem na niemieckim forum zasada jest taka, że indeks kodu zwiększa się o jeden od tego jaki się ma ustawiony. Bo w tym momencie probując najpierw taktyki jaką radzi joseph (kod 6) tech wywalal nam, że ten samochód nie obsługuje takiego kodu Więc jako, że było ustawione na "1" to zrobiliśmy "2" i "włala" zatrybiło. Nie wiem, czy jest to reguła i w ogóle, ale tak radzili koledzy Niemcy. Kalibracja baku Jest kalibracja. Rzuć okiem do TIS - Field Remedy: 2063 Aby zresetowac pomiary w kompach aktywowanych za pomoca techa należy przytrzymać 2-3 sek rolke na lewej stronie kierownicy lub: konsola np na bc1 wcisnąć gałę i przekręcić na napis "all..." i wcisnąć gałe ..................................................................................................... A teraz już coś od siebie: (czyli moja praktyka) Wymieniłem wyświetlacz TID i radio CD30 na BID+radio CD30mp3 (koszt zamiany 150 zł) Zamontowałem sam (to był komplet i nie trzeba było nic logować do kompa) Pare słów na temat wyjęcia radia z Astry III. POtrzebny jest drut o średnicy takiej aby z minimalnym luzem wszedł w dziurki na panelu radia. Wyginamy dwa druty w kształt "U" i wciskamy je z prawej i lewej strony radia w otwory do oporu. Prawidłowe wyjęcie radia wygląda tak, że nie trzeba się szarpać z radiem. Po wciśnięciu drutów, te powinny odblokować zatrzaski i radio powinno samo się wysunąć. Nie róbcie nic na siłę, bo uszkodzicie radio. Co najwyżej trochę trzeba czasem powciskać i pogmerać tymi drutami, bo nie zawsze od razu uda Ci się zwolnić 4 zatrzaski na raz. A radio wysunie się tylko w tej sytuacji. Warunkiem aktywacji BC jest posiadanie co najmniej wyświetlacza BID. I tu uwaga: ramka wyświetlacza TID (tego z dwoma guziczkami pod wyświetlaczem) nie będzie pasować do BID ! Każdy wyświetlacz ma swoją dopasowaną ramkę. Kupcie komplet (ramka +wyświetlacz, wyświetlacz najlepiej już wylogowany) Z wylogowaniem wyświetlacza już wyjętego z auta jest problem. Taki wyświetlacz kupisz taniej na Allegro, jednak mało osób potrafi go wylogować. Piszą na forach, że to niemożliwe, jednak pod techem2 można to zrobić, ale to wymaga zdolności dużo większych od zwykłej diagnostyki. Trudno znaleźć takiego fachowca za rozsądną kasę. Tak więc to się może nie kalkulować w przypadku BID i GID.Z okazyjnie kupionym CIDem można już pobiegać. Ja aktywowałem BC na BIDzie op-comem. To interfejs diagnostyczny dużo dużo tańszy i uboższy w funkcje od tech i tech2, ale wystarcza do tego. Co najważniejsze op-coma (700-1000zł) spotkasz w każdym serwisie pogwarancyjnym opla, a techa(koszt często powyżej 4000zł) głównie w ASO. W ASO samo podłączenie pod techa to już koszt 50-120zł. Aktywacja BC od 50 do 300 zł zależnie od ułańskiej fantazji w ASO. Wiadomo - frajerów trzeba golić. Radzę podjechać do jakiegoś warsztatu pogwarancyjnego opla, gdzie mają op-coma, będzie taniej. Zabawa trwa realnie od 10 do 30 minut w zależności czy w warsztacie już to robili czy zrobią z Twoim opisem z kartki. KOszt od 0 zł do 50 zł. Ja nic nie płaciłem. A znajomy za to samo wybulił 200 zł w ASO. W przypadku op-com wygląda to tak: (częściowo na podstawie forum) dopiero od tej wersji softu można uruchomić BC na opcomie: Najpierw trzeba zrobić upgrade "firmweru" minimum do wersji 1.39 A potem instalacja softu w wersji minimum 08 2010. Aczkolwiek w starszej wersji też się da ale z małym problemem. Podobno na tej nowej wersji ma być tak: wybrać opcję: informacje/rozrywka > wyświetlacz a następnie jest opcja zmiany kodów (code index) zmienić na 002 lub 005 (końcówki indeksów), następnie przycisk programuj i pojawiają się wskazania kompa na wyświetlaczu Wewnętrzny firmware 1.39 obsługuje oprogramowanie od wersji OP-COM-090714 do wersji 08/2010 CHINA CLONE. Przestrzegam przed instalowaniem oryginalnego softu ze strony producenta, może uszkodzić interfejs!!! >>to informacja dla ambitnych W zależności od wersji firmware op-coma,aktywacja BC może również wyglądać następująco: Uruchamiamy op com - diagnostyka - wybieramy rok auta - wybieramy model auta - informacje-rozrywka - DIS info display TID BID GID CID - wybieramy aktualny ID systemu - programowanie - zaprogramować indeks kodów - z listy wybieramy 00803 klikamy start programming i już gotowe. Po zakończeniu programowania/wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka już widać zmianę na wyświetlaczu (BID) Pokazuje się jakaś wcześniej zablokowana funkcja komputera. U mnie pokazało się tylko spalanie chwilowe, ponieważ aktywowałem starszą wersją op-coma. A wyświetlacz nie reagował na naciśnięcie BC. MOgłem spalanie chwilowe przełączać z innymi opcjami tylko w trybie testowym po naciśnięciu settings. jednak... po jakimś czasie... samo mi się wszystko odblokowało :-0 jest sposób na aktywację pełńą komputera, oto on: Wtakiej sytuacji należy zajechać auto do zera, praktycznie do pustego baku (najlepiej mieć w zapasie butelczynę ropy), tak aby na wyświetlaczu pokazała się najpierw informacja o zasięgu, a na koniec rozpaczliwe:-) "!TANKUJ!". Jak pojawi się ostateczne wezwanie do tankowania, to zatankuj więcej niż 20 litrów ropy, ponieważ ASTRA III ma tak, że jak zatankujesz przy pustym baku mniej niż 10 litrów to wskaźnik na tablicy potrafi się nie podnieść i komputer głupieje. W tej opcji można jeszcze gwałtownie przyhamować, aby "szturchnąć" wskaźnik w baku. Po zatankowaniu auta - że tak powiem- wuala. Komputer działa i są już dostępne wszystkie funkcje pod przyciskiem BC. Na radio Grundig: kasowanie średniego spalania i innych funkcji zerowanych - przytrzymanie przycisku "OK". Mam nadzieję, że bardziej pomogłem niż zanudziłem Was... pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-10933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ermac Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 termostat ok, strzelil przewod doprowadzajace wode z termostatu do chlodnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7612-temperatura-silnika-w-astra-iii/page/3/#findComment-9683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.